eigendomsmutaties, schets van paspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 20:20

Eerder was in NL een schets ook uitsluitend verplicht bij uitvoer naar het buitenland.
Ik kan me trouwens voorstellen dat die 2 stamboeken daar een ontheffing voor hebben gehad :D
(al had mijn DA hier aardig wat pret met het intekenen van de homozygoot bontjes met inkspots)

De enige dieren waarvan ik schetsen in het paspoort heb (gehad) waren dieren die met certificaat naar het buitenland gingen.
Van de rest (en dat is bij verschillende stamboeken, rijpaarden en pony's) is er bij gechipte dieren nooit wat ingevuld en dat was ook nooit verplicht in NL als ze gewoon in NL bleven. Kan zijn dat stamboeken wel hun eigen aanvullingen hebben maar dat is niet vanuit de overheid of de EU.
Bij het nmprs wordt er door het stamboek ook een foto in het paspoort gedaan met stempel. Bij de welshjes wordt uitsluitend opgeschreven of ze aftekeningen aan hoofd en/of benen hebben. Niets ingetekend hoor.
Alleen moest je eerder de schets door een DA laten intekenen (en niet alle DA mogen dat weer doen) voordat de VWA (RVV) een uitvoerpapiertje wilde invullen. En dat is binnen de EU vanaf 1 juli ook niet meer nodig...

Kan trouwens best zijn dat Duitsland weer eigen aanvullingen op de EU regels heeft ;)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 20:39

MarijeR schreef:
Kan trouwens best zijn dat Duitsland weer eigen aanvullingen op de EU regels heeft ;)

Tja, geen idee eigenlijk maar Hercje heeft een Nederlands paspoort ;)
Paultje heeft een Duits paspoort en bij hem is de schets wel helemaal ingevuld incl. haarwervels, e.d.
Ach, ik heb er geen haast mee en zal mijn DA eens vragen als hij komt inenten begin oktober.