Alcantara nakomelingen kaal!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjar

Re: Alcantara nakomelingen kaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 18:14

Ik heb haar van de DA 5 keer moeten wassen om de 3 a 4 dagen. We hebben er eigenlijk geen verbetering door gezien maar het is ook niet verslechtert.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 18:20

Ik heb gistermiddag gelijk een foto gemaakt van hoe het er nu uitziet want de andere foto is van een tijdje geleden. Je ziet dat het heel minimaal is verbeterd maar dat het niet is verslechtert (die streep hoort er niet bij, dat is wel een bijtplek)

Afbeelding

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:24

Hm, wij hebben 2 keer gewassen met een pauze van 2 weken. Het kan ook toeval geweest zijn dat het na het wassen over ging natuurlijk. Ook hier wisten ze niet wat het was. Ben benieuwd hoe het bij jou verder gaat. :j

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 19:57

Ik hoop dat zodra de wintervacht komt of gaat dat de haren dan een keer goed doorgroeien want je ziet de haren wel zitten alleen ze groeien niet door.

elvara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:13

Het ziet er inderdaad al wat beter uit.
De haren groeien vanzelf weer aan, en dan zie je er waarschijnlijk weinig meer van.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 20:28

Ik hoop ook dat het vanzelf weer aangroeit en er zitten ook haren op alleen die groeien niet goed door.
Ik ben ook foto's tegengekomen van Demy bij haar vorige baasje waarop de kale plekken ook te zien zijn, overigens toen wij haar kochten was het weg.
Ik zal die foto's ook nog even uploaden.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:13

sjar schreef:
Het is geen zomereczeem want dat is uitgesloten.

Ben je daar zeker van? Ik zie korte manen en een manenkam met deukjes in...

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:22

Ik ga idd ook met je mee SuSEQ, ziet er uit als zomerexceem gevoelig! Buurvrouw heeft ijslander met zelfde plekken, in de winter over in de zomer duidelijk zichtbaar op hals/bovenbeen.
Pony heeft ook exceem, lichte mate , met exceem deken probleem van kale plekken opgelost!!

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 09:23

Ze heeft last van zomereczeem inderdaad alleen ik heb het hier met de DA ook over gehad maar die zei dat dat het niet kon zijn.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:11

Het kan natuurlijk wel zijn dat ze tijdens het manenwrijven met haar schouder ergens tegenaan zit en zo haar huid beschadigt, ook al jeukt het daar eigenlijk niet. Observeren, zou ik zo zeggen.

Onze ruin had in juni ook een klein kaal plekje, maar dat is vanzelf weggegaan. Dat was wel van ergens tegenaan te wrijven. Hij heeft trouwens geen last van zomereczeem.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 16:54

Ze kan in principe niet schuren en dat doet ze ook niet, ook al staat ze op stal ze schuurt niet. Het is ook begonnen met een piep en echt piep klein plekje.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:59

Mijn pony heeft toen schimmel gehad, dat zag er zo uit:

Afbeelding

Het lijkt niet echt op de plekjes die jouw Haflinger heeft. Heeft ie misschien ook schurft?

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 17:13

Nee, de DA dacht eerst dat het inderdaad schurft was maar na wat haarmonsters te hebben meegenomen bleek het dat niet te zijn.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:15

Ik denk inderdaad ook niet dat het schurft of schimmel is. Zo ziet het er gewoon niet uit. Maar wat het wel is ? Ik weet het ook niet helaas.........

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:44

Het is misschien dan toch een idee om er een exceem deken op te leggen, ook al denkt de da dat het daar niet van is. De da is ook niet goedkoop en je bent al zoveel monstertjes en kweekjes verder en je weet nog niet wat het is. Voor pakweg 70 euro heb je een goede van Divoza ( lijkt op Boett deken)
Nogmaals bij de buren zag het er net zo uit!en vooral omdat je aangeeft dat je pony wel exceem gevoelig is.
Succes!

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 12:57

Ik heb een eczeem deken liggen maar wou eerst kijken hoe het ging met haar manen enz, volgend jaar gooi ik de eczeem deken erop. Ben inderdaad ook bang dat het daar wat mee te maken heeft als ik het zo allemaal hoor.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:10

xxelviraxx schreef:
Ik heb ook een alcantara nakomeling en die heeft helemaal nergens last van. Zit goed in zijn haartjes :j

De alcantara's die ik ken hebben ook nergens last van :n

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:11

Staat je pony samen? Vind het er meer uitzien als wondjes die ze krijgen na 'vechten' op het land...

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:38

Ze staat samen met drie andere paarden. Ze heeft ook weleens bijtplekken en plekjes van het vechten maar die gaan sneller over ze heeft dit al een half jaar.