[TI] Welke vliegendeken voor Tinker met stevige hals/boeg....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:09

@TM
Is het een grofmazige deken? Ben nog op zoek naar een goede vliegendeken voor eventuele vliegarme dagen, ter vervanging van een eczeemdeken op deze dagen, kan ie even luchten.

@IJ Nou dat wordt em voor Flint dan niet, de sih, die moet echt ruim om de boeg, de Pagony wordt al losser trouwens *\o/*

Edit, heb al even op de paardendrogist gekeken, ik zie dat ie ook een buikflap heeft! Ideaal, volgend jaar koop ik hem er bij!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 07:41

De bucas zit echt heel goed bij Chuckie (komt niet vaak voor met een deken bij die bolle van mij :D ), zit absoluut ook niet strak om de boeg en hals, er zit idd een buikflap aan en een elastiek voor om de oren/voorpluk, maar dit werkt alleen als je er een vliegenkap op doet, heb ook de bijhorende vliegenkap erbij.
Alles is fijnmazig en erg soepel, vind de meeste vliegendekens nml vrij stug en lijkt me minder fijn zitten voor het paard, de kwaliteit is ook super.
Of de deken geschikt is voor een exceempaardje durf ik niet te zeggen, tis wel een prijzig dekentje, en zou jammer zijn als blijkt dat je er niets aan hebt.

Anoniem

Re: Welke vliegendeken voor Tinker met stevige hals/boeg....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 10:01

Bucas is idd duur, maar ik heb al aardig wat 'goedkope' dekens versleten met mijn andere paard. Met als gevolg schuurplekken en de manen weg. Heb nu 2 bucassen voor mijn andere paard. Alle manen zitten er nog aan, pasvorm is top, maar ja das wel een kwpn paard. Dus ben stiekum bucas fan. Ik gooi Flinterd eerst wel even haar deken op om te passen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:35

hier ook fan van de wat duurdere dekens hoor, goedkoop spul valt me vaak erg tegen wbt draagcomfort en pasvorm, goed plan om eerst ff te passen.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 15:53

Mijn Imperial heb ik zojuist binnengekregen. Mooi lichtblauw. Ben heel benieuwd of het Fenore past.....Morgen weet ik meer.

Tot nu toe bevalt de "goedkope" Amigo prima voor Cesair (maar die heeft ook een normale hals en boeg). Hij blijft goed liggen en volgens mij heeft ze geen schuurplekken.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 22:19

:o de Imperial past haar nog minder goed dan de Amigo........
De deken kreeg ik niet vast om haar boeg en het halsstuk was te lang en wel 20 cm te smal!

Iemand een Imperial vliegendeken mt 185 overnemen? :P

Ik ga weer verder op zoek naar een passende deken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:20

Misschien een 195 nemen, kan je hem na alleen passen niet ruilen?

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 22:22

De pasvorm van de Imperial klopt gewoon niet voor Fenore's figuur, want verder was de 185 ruim genoeg.

Ik kan vast wel ruilen, maar dat is zo'n gedoe :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:46

Dekens zijn sowieso een gedoe, je betaald altijd een hoop geld en dan maar hopen dat ie past. Bij de plaatselijke paardenzaak mag ik gelukkig passen, moet er wel een andere deken onder.

Ik heb de pagony in Leek besteld, eindje rijden, ik heb ook zo zitten hopen dat ie paste en gelukkig deed ie dat, nu de deken wat uitgerekt is. Maar serieus Bucas is heel fijn.
Bij de paardendrogist kun je 2 maten bestellen om te passen en dan 1 weer af laten halen. Produccten moeten wel schoon retour. Je kunt ze eens bellen of dit ook voor dekens geldt?

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 16:27

Mindim, ik heb zojuist een Bucas opgehaald bij de plaatselijke ruitersportzaak. Daar kan ik ook ruilen. Nu maar hopen dat die vanavond past, anders weet ik het ook niet meer :P

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 11:06

The story continues...... :roll:
De Bucas zat beter dan de 2 andere dekens, maar toch te strak bij boeg en hals en zelfs bij de buikflap. Ik denk dat het op te lossen is door een 195 of een 205 te proberen, dus dadelijk maar weer naar de ruitersportzaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:49

He wat vervelend, maar gelukkig kun je ruilen. Ze hadden bij bucas ook Big Neck dekens speciaal voor de zwaardere koudbloeden. Ik zal eens googlen.
Heel veel dekens van Bucas zijn in big neck, behalve de buzz off -O- Ik hoop dat ie Flint volgend jaar wel past.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 11:35

Eindelijk! De Bucas 195 zit Noor goed!!!! De hals zit prima, lekker ruim zelfs en als de deken goed over de schoft ligt is de boeg ook prima te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:27

De buzz off??? Hoe groot is Fenore? Flint is rond de 1.54 en is een echte cob.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-08-09 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:31

Qhp heeft een deken, met een goed verstelbare hals. Heb nu 1 van IR, maar dat gaat je tinker niet passen!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 22:19

Nee, die Imperial paste het slechtst van de drie merken die ik heb geprobeerd.

Ja, de Buzz Off. Fenore is slechts 1.48, ook een echt Cobje.

Dit is een recente foto van haar (voorste):
Afbeelding
De achterste Tink (1.54) loopt dus met een mt 185 Amigo om die Fenore veeeeeeeel te klein was bij borst en hals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:45

Fenore is toch ook 4? Heb je een boomloos zadel? Is ze ook zo ingereden? Mij is laatst verteld, dat het met Flint niet kon. Flint is ook typisch cob, lijkt wat betreft verhoudingen wel op Fenore. Ze is ook ook Nijetrijne toch?
Afbeelding

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 14:14

Ik stuur je even een PB, we gaan anders off topic....

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:16

nou, nu heb ik een fijne vliegendeken voor Toet!!!! Ik ben er heel blij mee!

Een Harry's Horse Fly Protection! Met loopsplitten!!! Deze
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=3310002
Echt een superdeken!! Erg fijnmazig. Alles wordt handig/goed vastgezet.

Nou is Shathu enorm jeukerig...normaal eczeemdeken op, maar naar mijn idee gaat dit voor hem nog beter!! Luchterig ook!!! Fijne luchtige deken!!!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 15:23

:D en daar kom je nu mee!

Welke maat heb je voor Toet genomen en past deze deken goed bij borst en hals?

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:28

nou, eerst een 195, ik dacht...tis dit of nog een grotere, omdat ze allemaal zo kleuten zitten...deden m aan. Och god, t was net een mega jurk, veel te groot, whahaha
Dus omgeruild voor een 185 en die zit echt supergoed!!

Heb wel de eczeemkap van de Pagony erbij op EN de buikflap van m'n eczema, omdat er zo'n raar buikflapje bij zit En de hoofdkap was ik bang dat hij die af zou kunnen krijgen. Plus dat ik bij Toet niets van manen onbedekt wil eigenlijk...zekere voor onzekere bij hem. :D

Tis natuurlijk geen eczeemdeken, MAAR wel heeeel fijnmazig (knutjes gaan er niet door hoor) en lekker luchtig. Beschermt dus toppie!

Sorry...heb m nog niet zo lang en heeft m nu net een halve week op ofzo! :D

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:36

Ik kwam toevallig in dit topic; ik heb nog een spiksplinter nieuwe HH fly protection set te koop, is voor mijn paardje echt te groot maat 195.
Mocht er iemand belangstelling hebben dan hoor ik het graag :D

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 15:40

Ruilen voor een mt 185 van Imperial? Heb ik ook spiksplinternieuw liggen :P Advertentie staat op eenmaal, andermaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:42

Jee IJ, helpt zo'n deken ook????
Flint was helemaal gek met de pagony op die heule warme dag. Ik wilde hem komend voorjaar een bucas kopen voor erbij.
De rambo sih beviel niet zo goed op van die stevige paarden, las ik her en der.
Ik vind het buikflapje idd wel mini :D

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:24

Ja Renate, kan prima hoor, echter voor Flint moet je dan wel iets maken dat de hals aan z'n halster bovenaan blijft zitten, want die schuift wel naar beneden (tis geen echte eczeemdeken, dus stuk manen komt dan vrij en dat moet je echt voorkomen!!)
Ik doe er z'n hoofdkap overheen (de Pagony Eczema), zodat ALLES bedekt is! En ook de buikflap van de eczema kun je er zo omheen doen! :D