Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Puissance schreef:Wat heeft het voor nut om drie keer te reageren dat je er nog op terug komt?
Reageer met een nuttige uitleg over wat je in O.Mozart ziet of reageer niet...

Sammie schreef:Kriebels een o mozart
Citaat:Sammie wat lelijk
Dat balkje is omdat je het topic geopend heb
Forum: [HK] de Huiskamer Onderwerp: [HK]Het veulen topic van 2006 (Groot-Groter-Grootst)
Sammie
[ Spring naar bericht ] Geplaatst: Vandaag, 21:23
Reacties: 5196
Bekeken: 41963
Die van mij kent de 'douche' een beetje.
Heb als veulentje al veel voetjes gewassen en met casteren is hij ook vaak gecoolt. En nu met de schimmel was ik 'm ook met een spons..
Zit nog steeds met de schimmel te violen. Had van het weekend opeens weer nieuwe plekken op z'n ene schouder
Forum: [VT] Voedertijd Onderwerp: Arretjescake, wat is jouw recept?
Sammie
Onderwerp bericht: Re: Arretjescake, wat is jouw recept? Geplaatst: Vandaag, 21:18
Reacties: 118
Bekeken: 1608
Jullie moeten eens speculaas proberen ipv van biscuit. Speculaas is veel lekkerder
En idd gewone suiker zou ik niet nemen, als de temp. niet goed is 'smelt' dat niet echt goed en dan heb je idd geknars
Forum: [ON] Overig Nieuws Onderwerp: Ian Stark van intensive care
Sammie
Onderwerp bericht: Ian Stark van intensive care Geplaatst: Vandaag, 20:55
Reacties: 0
Bekeken: 15
http://www.dehoefslag.nl Ian Stark is ontslagen van de afdeling intensive care van het Universitary Hospital in Cardiff. Wel wordt de 55-jarige eventingruiter, die afgelopen zondag getroffen werd door een hersenbloeding, nauwlettend in de gaten gehouden. Volgens zijn dochter Steph is Starks toestand verbeterd, maar is hij nog erg zwak. ‘Maandag werd hij vanaf intensive care naar een zogenoemde high dependency unit gebracht. Inmiddels heeft hij een kamer voor zich alleen’, aldus Steph in Horse and Hound. Momenteel worden allerlei onderzoeken gedaan naar de oorzaak van de hersenbloeding. Zoals h...
Forum: [ON] Overig Nieuws Onderwerp: Het Welsh Event 2009 staat voor de deur.
Sammie
Onderwerp bericht: Het Welsh Event 2009 staat voor de deur. Geplaatst: Vandaag, 14:14
Bekeken: 10
http://www.welsh50.nl / http://www.kwpn.nl Van donderdag 20 t/m zaterdag 22 augustus zorgt de combinatie van de centrale keuring, de sportdag en de internationale keuring op de terreinen van het Paardensportcentrum Gert van den Hoorn in Kootwijk voor een hoogtepunt in het jubileumjaar van het Nederlands Welsh Pony en Cob Stamboek dat dit jaar 50 jaar bestaat. In totaal verwacht de organisatie tijdens het Welsh Event 2009 ca. 1.000 pony’s in actie, 750 in de verschillende keuringsrubrieken en 250 in de verschillende gebruiksrubrieken. Donderdag 20 augustus – Centrale Keuring Aanvang: 8.30 uur K...
Forum: [VN] Voorpagina Nieuws Onderwerp: Nederlands tintje aan Zweeds EK team, Italië en UK bekend
Sammie
Onderwerp bericht: Nederlands tintje aan Zweeds EK team, Italië en UK bekend Geplaatst: Vandaag, 14:04
Bekeken: 292
http://www.kwpn.nl Nederlandse hengst Scandic in Zweeds EK-dressuur team De KWPN-goedgekeurde hengst Scandic is met zijn Zweedse ruiter Patrik Kittel opgesteld in het Zweedse team voor het EK dressuur eind deze maand in Windsor. Het Zweedse team bestaat daarmee uit Patrik Kittel - Scandic Tina Vilhelmson - Favourit Minna Telde - Don Charley Maria Eriksson - Galliano Ook in Italie is het team bekend gemaakt. Ook hier maar drie ruiters die de Italiaanse eer gaan verdedigen. Dit team bestaat uit: Susanna Bordone - Dark Surprise Pierluigi Sangiorgi - Flourian Anna Paprocka Campanella - Prego. Preg...
Forum: [ON] Overig Nieuws Onderwerp: Nederlands EK -team heeft trainingskamp achter de rug
Sammie
Onderwerp bericht: Nederlands EK -team heeft trainingskamp achter de rug Geplaatst: Vandaag, 13:00
Bekeken: 27
http://www.anky.nl De Nederlandse teamleden en reserve combinatie die geselecteerd zijn voor het Europees kampioenschap dressuur dat over twee weken van start gaat in het Engelse Windsor, hebben een tweedaagse training in Ermelo achter de rug. Onder leiding van jurylid Eddy de Wolff-van Westenrode werd gisteren de Grand Prix proef geoefend. Vanmorgen was er een training van Sjef Janssen. De bondscoach is tevreden: ‘We hebben goed getraind. De proeven werden uitgebreid besproken en meer en meer worden de puntjes op de i gezet.’ Anky was tevreden over de verrichtingen van Salinero: ‘Hij liep sup...
Forum: [RT-P] Praktijkproblemen Onderwerp: Hoe leer je paard achter uit te stappen?
Sammie
[ Spring naar bericht ] Geplaatst: Vandaag, 12:59
Reacties: 21
Bekeken: 407
Sonja schreef:
Je kan 't 'm ook leren door keihard "patatje met" te roepen, of aan z'n linker- danwel rechteroor te trekken Dus wat is logisch?
Ik was 't niet van plan. Dan rent ze straks nog naar de snackbar...
Forum: [RT-P] Praktijkproblemen Onderwerp: Rolbit op wedstrijd ?
Sammie
[ Spring naar bericht ] Geplaatst: Vandaag, 12:53
Reacties: 5
Bekeken: 96
Nee dat mag niet.
Kun je trouwens ook op de site van het knhs vinden
Forum: [HK] de Huiskamer Onderwerp: [HK]Het veulen topic van 2006 (Groot-Groter-Grootst)
Sammie
Onderwerp bericht: Re: [HK]Het veulen topic van 2006 (Groot-Groter-Grootst) Geplaatst: Vandaag, 12:49
Reacties: 5196
Bekeken: 41963
Jeanine is een bontje eronder niks? Lijkt mij de goedkoopste optie. Vult alle 'verkeerde' gaatjes en zorgt ervoor dat het zo goed als goed behoort te liggen.
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar ik ken 'dr een die had ook een zadel voor d'r 3,5 jarige laten aanmeten. Hoppa ff 2500 ertegen aangegooid. Twee jaar later kon ze er weer zoveel tegen aangooien, omdat het beestje zo gegroeid was. Weer nieuw zadel oude paste niet meer.
Forum: [VN] Voorpagina Nieuws Onderwerp: EK-teams dressuur en springen België bekend gemaakt
Sammie
Onderwerp bericht: EK-teams dressuur en springen België bekend gemaakt Geplaatst: Vandaag, 12:42
Reacties: 4
Bekeken: 406
http://www.galop.be/ Nieuwsredactie Onze zuiderburen hebben hun EK-team voor het springen en de dressuur bekend gemaakt. Het Belgisch dressuurteam voor het EK telt maar slechts drie ruiters. Zij zijn de enige die de FEI norm behaalden om deel te mogen nemen aan het EK. Stefan Van Ingelgem - Withney van het Genthof Jeroen Devroe - Apollo van het Vijverhof Wim Verwimp - Maxwil V Bij het springen doet er wel een 'compleet' team mee. Bondscoach Lucien Somers heeft de volgende namen bekend gemaakt: Jos Lansink - Cumano Philippe Le Jeune - Vigo D'Arsouilles Niels Bruynseels - Aluna Judy-Ann Melchior...
Forum: [ON] Overig Nieuws Onderwerp: Anky heeft whizashiningwalla BB van Cira Beack op stal staan
Sammie
Onderwerp bericht: Re: Anky heeft whizashiningwalla BB van Cira Beack op stal staan Geplaatst: Vandaag, 12:32
Reacties: 3
Bekeken: 178
[ON] Anky heeft tijdelijk reining paard Whizashiningwalla op stal
Forum: [VN] Voorpagina Nieuws Onderwerp: WK Greven: Eerste dag zit erop
Sammie
Onderwerp bericht: WK Greven: Eerste dag zit erop Geplaatst: Vandaag, 11:55
Reacties: 5
Bekeken: 387
http://www.hoefnet.nl Hoewel de regen inmiddels met bakken uit de lucht komt in Greven, had Yvonne het geluk haar dressuurproef ‘droog’ af te kunnen leggen. “Het was hard werken, maar ik ben tevreden,” aldus De Ruyter, die in de uitgestrekte draf een galopfoutje had. Ook bondscoach Tjeerd Velstra en assistent-bondscoach Ad Aarts waren goed te spreken over De Ruyter’s proef: “Als ik heel kritisch ben, had de stap meer ontspannen kunnen zijn, maar we zijn dik tevreden,” vertelt Aarts. Goede proef voor Arjo van Kekem Arjo van Kekem zette vanmiddag in Greven een mooie, ontspannen proef neer, die w...
Forum: [VN] Voorpagina Nieuws Onderwerp: Duits EK team bekend gemaakt *update*
Sammie
[ Spring naar bericht ] Geplaatst: Vandaag, 11:45
Reacties: 23
Bekeken: 977
http://www.dehoefslag.nl
Lichtpuntje in Duits dressuurteam
Eindelijk kreeg de Duitse dressuurtrainer Holger Schmezer eens een goed bericht. Ellen Schulten Baumer, die vorig week van een paard viel, is door de artsen fit verklaard. De bondscoach heeft Ellen Schulten Baumer dan ook aan het Duitse EK-team voor Windsor toegevoegd. ‘Een hele opluchting na al die rampspoed’, verzuchtte Schmezer
Forum: [ON] Overig Nieuws Onderwerp: Vijftig jaar geleden: Er staat een paard in de gang
Sammie
Onderwerp bericht: Re: Vijftig jaar geleden: Er staat een paard in de gang Geplaatst: Vandaag, 10:59
Bekeken: 102
Dit komt van de geschiedenis afdeling vandaan.
Als je digitale tv hebt, ken je het kanaal 'geschiedenis' ook vast wel. Komen meer van dit soort 'oude' feitjes voorbij
Forum: [ON] Overig Nieuws Onderwerp: Vijftig jaar geleden: Er staat een paard in de gang
Sammie
Onderwerp bericht: Vijftig jaar geleden: Er staat een paard in de gang Geplaatst: Vandaag, 10:10
Bekeken: 102
http://www.omroep.nl Het haalde zelfs het Polygoonjournaal: het paard van groenteman Westerweel in Rotterdam. Vanwege ruimtegebrek moest het trekpaard elke ochtend door de winkel naar buiten geleid worden. Een typisch Polygoon komkommer-item uit de zomer van 1959. In de winkel van de groentehandelaar Westerweel te Rotterdam wordt de toonbank verplaatst en een loper uitgelegd, waarna een paard, dat door gebrek aan stalruimte in een schuurtje achter het huis staat, door de winkel naar buiten wordt gebracht. Daar wordt het voor de groentewagen gespannen terwijl in de winkel alles weer wordt opger...
Forum: [ON] Overig Nieuws Onderwerp: Tachtig aanspanningen in actie op menmarathon in Sonnega
Sammie
Onderwerp bericht: Tachtig aanspanningen in actie op menmarathon in Sonnega Geplaatst: Vandaag, 10:08
Bekeken: 15
http://www.stellingwerf.nl Menvereniging D'r Veur en d'r Deur uit Sonnega houdt zaterdag in samenwerking met de menvereniging van psv De Caprilli een menmarathon. Zo'n tachtig aanspanningen starten in de wedstrijd die dit jaar voor de 14e keer in en om Wolvega wordt gehouden. Er wordt gestreden door pony's en paarden in enkel-, dubbel-, vierspan. De samengestelde wedstrijd bestaat uit de onderdelen dressuur, vaardigheid en marathon. Het totaal van de verschillende onderdelen wordt omgerekend in tijd en punten en bepaalt de uiteindelijke winnaar van de dag. De dressuur wordt op het hoofdterrein...
Forum: [ON] Overig Nieuws Onderwerp: Voorverkoop WEG 2010 bijna van start
Sammie
Onderwerp bericht: Voorverkoop WEG 2010 bijna van start Geplaatst: Vandaag, 10:03
Bekeken: 21
http://www.dehoefslag.nl
Op 25 september gaat de voorverkoop van toegangskaarten voor de Wereldruiterspelen van start. In Kentucky worden volgend jaar de wereldkampioenschappen van de acht hippis
Puissance schreef:Wat is er met O.Mozart? Daar had je het namelijk in je eerste bericht in dit topic over.
Beetje stom om me eerst nieuwsgierig te maken, en dan niets meer te zeggen.
Niemand in mijn omgeving kent die hengst überhaupt al, dus ben benieuwd wat voor draak dat dan zou moeten zijn.
Larissa3 schreef:Oh my god wat ben jij kinderachtig sarabande!
Erg jammer dat er zo gereageerd moet worden in dit topic.
sarabande schreef:Larissa3 schreef:Oh my god wat ben jij kinderachtig sarabande!
Erg jammer dat er zo gereageerd moet worden in dit topic.
Dat heeft weinig met kinderachtig te maken. sammie insinueert iets over een hengst en wil dat niet toelichten onder het mom van geen tijd hebben. Ik laat zien dat ze nadat ze dat gezegd heeft wel tijd voor andere posts had. Ik vind dat wanneer iemand zoiets over een hengst zegt dat moet toelichten en niet zomaar dingen moet verzinnen, dat is kwaadspreken.

sarabande schreef:Verder ben ik het met Sammie eens dat je op dit moment beter niet met zon merrie moet fokken.
Van merries zonder enig predicaat, dus geen gezondheids, prestatie of exterieur predicaat, zijn de veulens zo goed als onverkoopbaar of met veel verlies. De kosten van het fokken van een veulen lopen snel in de 2000 euro, en dan reken ik het onderhoud van de merrie er niet bij. Dus fokken voor verkoop zal niets opleveren, eerder verlies.
Larissa3 schreef:Dat je je daar druk om kan maken, jeetje.
Puissance schreef:Heb je de startpost gelezen?
Zie jij daar het woordje NU staan?
Mochten er dingen tussen de regels te lezen zijn, mijn excuses, ik weet namelijk alleen dat ik de merrie eerst in de sport wil uitbrengen en dat we in 2010 naar de keuring gaan, gezien ze sterwaardig is.
) krijgen en ik krijg haar in de Z2 met winst, dan kan ik de sport en ster tegelijk aanvragen, toch?