Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

petraaken schreef:NRPS keuringen starten pas vanaf eind juni tot half augustus (nat. keuring). NRPS keuringsjury is inderdaad streng kwaliteit gaat boven kwantiteit. Heb echt nog keuringen meegemaakt dat er geen enkel paard/pony of veulenkampioen werd uitgereikt die dag. Om kampioen te worden moeten de dieren een eerste premie hebben. Ze houden er natuurlijk wel rekening mee of het voorgestelde dier een pony of een paard is. Jou pony valt in de E-maat en dan is een arabieren uitdrukking veel meer toegelaten dan bij de grote rijpaarden.
chrisje_83 schreef:Ik heb juist het idee dat ze bij het NRPS van het "arabierenplaatje" af willen en ......
saskiab schreef:BKS schreef:Dat met die rug vindt ik wel meevallen hoor. Foto is een actiefoto en een momentopname.
Precies maar op de keuring is het ook allemaal spannend voor het paard. En daar moet ze zich juist onstpannen in de rug. Zoals op deze foto ziet de jury niet graag. Dus moet het paard zich wel kunnen corrigeren. Dus ik zou daar wel op oefenen.
Het kleurtje is idd echt heel mooi!
marjolein88 schreef:Zoiezo heb je nog even tijd om een besluit te nemen om naar de keuring te gaan.
Aangezien je ook van plan bent om te fokken ( zie beginpost) denk ik dat je veel kan leren van de keuring.
Ze zullen op de keuring je pony kritisch beoordelen en zo krijg je dus duidelijk de zwakke en sterke punten van je pony te horen. Dit kan je meenemen om een passende match (hengst) uit te zoeken. Of uberhaupt nadenken of fokken wel een optie is. Verwacht geen kampioenslint, maar meer voor uitbreiding van je kennis.
Ik zou zeggen.... DOEN !
en wat kan jou het schelen je hebt toch niks teverliezen,
zolang jij het maar leuk vind