JosineS schreef:@evelyne: Als je wilt weten hoeveel Devon ongeveer weegt kan je toch ook gebruik maken van een meetlint om het gewicht in te schatten? Zijn niet zo heel duur en dan weet je het ongeveer. Kijk bij het kopen van een auto niet alleen naar het gewicht wat ze mogen trekken, maar ook wat de auto zelf weegt (i.v.m. wat arieben schreef). En als je niet te vaak weg gaat is wellicht een auto huren goedkoper (omdat grote auto´s in het dagelijks gebruik ook duurder zijn)
Zo'n meetlint heb ik inderdaad al een keer overwogen om die aan te schaffen, ik moet eens kijken of ze die hier ook bij de ruiterzaak hebben, ik heb m wel op internet gezien maar voor alleen een meetlint is dan de bestelling te klein.
De auto die we op het oog hebben weeg 1712 kg, dus dat zal niet zo'n probleem zijn denk ik.
we gaan er qua kosten eigenlijk nog op vooruit ondanks dat het een grotere auto is.
We rijden nu een opel corsa diesel die is duurder in de wegenbelasting dan de hyundai trajet benzine.
nu rijden we gemiddeld 25.000 a 30.000 km op een jaar, maar ik heb dadelijk een andere baan die dichterbij huis is en dan komen we ongeveer uit op 15.000 km op een jaar.
dus dat scheelt zich ook flink in de kosten.
Het heft zich eigenlijk redelijk tegen elkaar op.
en als je dan toch die auto hebt hang je er ook eerder de trailer achter om ergens heen te gaan dan dat je er een moet gaan huren.
en zelfs het allrisk verzekeren valt reuze mee per maand.
Morgen gaan we een proefritje maken............spannend, ben benieuwd, haha