[TI] gewicht van een tinker?en trailer wat wegen die?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:44

Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd op wat voor gewicht Devon (zie profiel) 1.60 zou wegen.

We zijn aan het orienteren voor een andere auto.
ik wil er een die minimaal 1500 mag trekken.

we hebben nu een hyundai Trajet op het oog, die mag 1800 trekken, dus dan zit ik ruim met de marge :D
dan kan ik er een 2paardstrailer achter hangen en kan ik Devon ermee vervoeren, willen we met 2 paarden op stap zullen we toch nog een "dikkere" auto moeten lenen :o :o

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 19:41

wij hebben besloten geen zwaardere auto te kopen
ik ga misschien3 a 4 keer per jaar met trailer weg en dan kan ik net zo goed mijn kleine autootje houden en voor die keren een auto huren
is vordeliger als een eigen zwaardere auto
wegenbelasting is meer ,is minder zuiniger, en onkosten zijn duurder
dus wij doen het zo

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:52

@charaz: hij is inderdaad geen verkeersagent ;)
Volgens mij gaat het als volgt. De agenten denken dat het is zoals ik eerder schreef. Alleen moet je dan in beroep gaan (of hij wordt vanzelf teruggedraaid) zoals Gilbey schreef, omdat het in feite zit zoals charez schreef. :D
@evelyne: Als je wilt weten hoeveel Devon ongeveer weegt kan je toch ook gebruik maken van een meetlint om het gewicht in te schatten? Zijn niet zo heel duur en dan weet je het ongeveer. Kijk bij het kopen van een auto niet alleen naar het gewicht wat ze mogen trekken, maar ook wat de auto zelf weegt (i.v.m. wat arieben schreef). En als je niet te vaak weg gaat is wellicht een auto huren goedkoper (omdat grote auto´s in het dagelijks gebruik ook duurder zijn)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:10

@ dribbelkont, dat kan idd de beste oplossing zijn.
Zware auto's zijn altijd duurder,in aanschaf, in wegenbelasting en in brandstof.
Ik heb het geluk dat ik op grijs kenteken kan door mijn eigen bedrijf en ik ga vrij vaak op pad met de paarden.
Dat was ook de reden dat de Toyota weg ging en er een bus bij kwam :D
Met de station auto kreeg ik niet meer alle spullen mee, met de bus wel en hij mag nog meer trekken ook :P

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:15

JosineS schreef:
@evelyne: Als je wilt weten hoeveel Devon ongeveer weegt kan je toch ook gebruik maken van een meetlint om het gewicht in te schatten? Zijn niet zo heel duur en dan weet je het ongeveer. Kijk bij het kopen van een auto niet alleen naar het gewicht wat ze mogen trekken, maar ook wat de auto zelf weegt (i.v.m. wat arieben schreef). En als je niet te vaak weg gaat is wellicht een auto huren goedkoper (omdat grote auto´s in het dagelijks gebruik ook duurder zijn)

Zo'n meetlint heb ik inderdaad al een keer overwogen om die aan te schaffen, ik moet eens kijken of ze die hier ook bij de ruiterzaak hebben, ik heb m wel op internet gezien maar voor alleen een meetlint is dan de bestelling te klein.
De auto die we op het oog hebben weeg 1712 kg, dus dat zal niet zo'n probleem zijn denk ik.
we gaan er qua kosten eigenlijk nog op vooruit ondanks dat het een grotere auto is.
We rijden nu een opel corsa diesel die is duurder in de wegenbelasting dan de hyundai trajet benzine.
nu rijden we gemiddeld 25.000 a 30.000 km op een jaar, maar ik heb dadelijk een andere baan die dichterbij huis is en dan komen we ongeveer uit op 15.000 km op een jaar.
dus dat scheelt zich ook flink in de kosten.
Het heft zich eigenlijk redelijk tegen elkaar op.
en als je dan toch die auto hebt hang je er ook eerder de trailer achter om ergens heen te gaan dan dat je er een moet gaan huren.
en zelfs het allrisk verzekeren valt reuze mee per maand.
Morgen gaan we een proefritje maken............spannend, ben benieuwd, haha

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:41

Evelyne79 schreef:

Laat je weten hoe het is gegaan? ;)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:33

JosineS schreef:
Evelyne79 schreef:

Laat je weten hoe het is gegaan? ;)

Tuurlijk :D :+

Evelyne79

Re: gewicht van een tinker?en trailer wat wegen die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:32

Auto is niks geworden, garage kwam een beetje kneuzig op ons over, we hebben we een flinke proefrit gemaakt om te kijken hoe de auto rijdt.
Het type auto bevalt ons wel dus we willen wel verder gaan kijken voor een Trajet alleen niet die auto en niet bij dat bedrijf

JosineS

Re: gewicht van een tinker?en trailer wat wegen die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:48

jammer dat het niks is geworden, maar je weet nu in ieder geval zeker wat voor auto je wilt hebben, dus is het toch nuttig geweest! Succes bij je zoektocht!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:59

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:52

JosineS schreef:
@charaz: hij is inderdaad geen verkeersagent ;)
Volgens mij gaat het als volgt. De agenten denken dat het is zoals ik eerder schreef. Alleen moet je dan in beroep gaan (of hij wordt vanzelf teruggedraaid) zoals Gilbey schreef, omdat het in feite zit zoals charez schreef. :D

zo'n meet lint vind ik niet werken
als ik van dat ding moet uit gaan weegt sil extreem veel (werd niet meer aan geduid op het lint) is een gevalletje container

ik ben ook van mening dat je als je een trailer wil trekken je een goed zware auto er voor moet zetten met veel pk's en een zware overbrenging
stel dat je toch een nood rem moet maken oid zit je zeker