Zou je een paard zonder papier op een merrie met gooien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Re: Zou je een paard zonder papier op een merrie met gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:01

Ik heb zelf ook een papierloze kruising.. haflinger x ?
Dit paardje heb ik als veulen/jaarling ook voor een prikkie gekocht.

Zelf heb ik er geen problemen mee, zolang de hengst de merrie verbetert, en er goed is nagedacht over de combi.
Om zomaar de hengst van de buurman oid op je merrie te zetten gewoon om een veulen te fokken vind ik niet te doen.

Maar ook voor kruisingen is een markt hoor. de recreant die geen waarde hecht aan papier is er al lang blij mee.

Ronne

Re: Zou je een paard zonder papier op een merrie met gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:47

Klopt, maar de markt die daarvoor is, is al lang verzadigd... daarom eindigen toch nog altijd redelijke paarden bij de slager.

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:54

natuurlijk, op goed papier alleen kun je niet rijden. Echter, in mijn ogen draagt papier wel bij om "goed" te kunnen fokken. Hoeveel 'papierloze" paarden worden eerst rontgenlogisch onderzocht of zij wel gezond zijn, voor men een hengst erop gooit? Vaak is zo`n dito hengst ook niet onderzocht, zijn erfelijke gebreken/afwijkingen niet bekend. Je kunt wel leuk voor de hobby willen fokken omdat je niet zoveel geld hebt, maar dan vraag ik me af hoe je een veulen de eerste 3 jaar zonder al te weinig kosten (maar wel naar alle benodigtheden) wilt groot brengen?