Precious20 schreef:Dat dit kwaliteitsverschil is, lijkt me toch heel duidelijk.
Daarover verschillen we dan van mening.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kim1207 schreef:Het is echter wel oppassen met het kopen van een Arabische Volbloed die voor de show gefokt is, aangezien deze niet de ‘benen’ hebben om lang in de sport mee te gaan en niet de rijtypische conformatie die voor een goed sportpaard vereist is, zoals een sterke
achterhand met een niet te recht kruis wat bij de showpaarden wel een vereiste is.

kim1207 schreef:Het is echter wel oppassen met het kopen van een Arabische Volbloed die voor de show gefokt is, aangezien deze niet de ‘benen’ hebben om lang in de sport mee te gaan en niet de rijtypische conformatie die voor een goed sportpaard vereist is, zoals een sterke
achterhand met een niet te recht kruis wat bij de showpaarden wel een vereiste is.
sherif schreef:een goed correct gebouwd showpaard behoort net zo goed een correct rijpaard te zijn.![]()
AV behoren niet alleen voor of de show of de sport gefokt te worden. Als je een paard op de juiste manier weet te fokken is deze zowel voor de show en als rijpaard geschikt.
Aladinnetje schreef:Waarom zit er zoveel verschil qua uiterlijk tussen die paarden? Sommige arabieren lijken wel new forestpony's of kwpners.. En sommige kwpners en new foresters lijken weer op arabieren.. :s....
robesh schreef:Ik vind dat je inderdaad van een afstand al moet kunnen zien dat het om een arabier gaat . En een arabier is alleen een arabier met stamboom papieren 100% arabier en geen kruisingen. En moet gewoon aan het rasstandaard voldoen en mijn mening is met genoeg dish. Maar dat is maar net waar voor je je arabier voor gebruikt. die voor mij zijn voor de shows dus dan is het uiterlijk belangrijk
kon nl niets in je profiel vinden

De échten zoals je die afbeeld in 't begin met die gigaknikken in de neus etc. zijn echt
BraveSpots schreef:Ik vind het verkeerd dat je in de verte al moet zien dat het om een arabier gaat. Om dat te bereiken heb je extremen nodig.
(mijn mening
) ArabianRanch schreef:BraveSpots schreef:Ik vind het verkeerd dat je in de verte al moet zien dat het om een arabier gaat. Om dat te bereiken heb je extremen nodig.
extremen ? waar slaat dit nu op.
échte arabierenliefhebbers kunnen van een afstand zien of 't paard een arab is of niet, daar heb je echt geen extremen voor nodig hoor. Ik moet wel toegeven dat ik van vele arabs hier in NL zelfs van dichtbij niet kan zien of 't een arab is(mijn mening
)
BraveSpots schreef:Ik vind het verkeerd dat je in de verte al moet zien dat het om een arabier gaat. Om dat te bereiken heb je extremen nodig. Extreme put in zijn neus, spillebeentjes, en een staart die 24/7 rechtop staat. Dat is niet hoe een paard (welk paard dan ook) er imo hoort uit te zien...

- Sigrid72 schreef:Het paard op de eerste foto is gefotoshopt. De kaaklijn en het neusbeen zijn gecorrigeerd. In hun slordigheid is zelfs de maantop verdwenen. Verre van een 'echte' arabier dus.
In de USA is het inmiddels zo ver dat op foto's die niet zijn gefotoshopt, 'unaltered' opstaat. Wat eigenlijk zo veel wil zeggen dat de overige foto's wel bewerkt zijn.
Kijk dus uit met wat je op foto ziet, want dat is niet altijd de werkelijkheid
- effe dit kleine intermezzo er tussen smijten-