Wat voor zadel op cruzado / PRE?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:50

Mijn pre x kwpn is met een kieffer lusitano opgegroeid.
Nooit geen problemen gehad :) !

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:23

Seraphim schreef:
Amable schreef:
Ik zelf heb de Zaldi super kent. Voor mij was de prijsklasse van belang waardoor ik me niet heel erg in de vulling en dergelijke verdiept heb.

De Super Kent is idd een fijn zadel :j Ik gebruik zowel voor mijn Fries als de PRE die ik rijd een Zaldi New Kent, dat is de voorganger van jouw zadel. Ik vind deze net iets fijner vanwege de kniewrongen :)

De zaldi new kent is geen voorganger hoor :D
Zaldi heeft gewoon veel dressuurmodellen in het assortiment. Elk jaar brengen ze weer nieuwe modellen op de markt. Maar de Zaldi New kent is nog steeds (ook in spanje) het meest verkochte zadel.
Veel jonge pre's worden er mee ingereden bij de fokkers.
De duurdere variant daarvan is de zaldi San Jorge plana. (zelfde zit, mooier leer)
Het is inderdaad dat bij de super kent de beenwrongen anders zijn dan bv de new kent. Het is dus afhankelijk van de voorkeur van de ruiter (en de benen/bouw van de ruiter of dit als prettig ervaren wordt)
Mijn ervaring is dat iedereen (zowel beginner als gevorderde ruiter) zo met een Zaldi New kent wegrijd.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:41

Superkent heeft enkel zweetblad , close contact , jong paard bij ons gaf goede bok brak zo de stoten en ruiter op de grond , zadel zat nog tussen zijn benen :D toevallig was er een zadelmaakster bij ons in de buurt op vakantie en netjes gemaakt (zit ook op bokt *D )

Iid is de new kent een geliefd zadel in Spanje heeft nu kunststof boom voorheen hout

ellenimar

Re: Wat voor zadel op cruzado / PRE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:48

zadelatelier.nl in Epe! Ninon Schutte

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:00

Na een hele lange zoektocht naar een passend zadel, hebben wij deze gevonden met de in Portugal op maat gemaakte zadels van Pedro Lopes. Eindelijk een zadelmaker die wist waar het probleem lag, daar een oplossing voor zocht en ons passende zadels kon leveren. We zijn zeer tevreden over de pasvorm, uitvoering en service!