ik heb zelf 2ijsjes (Leistur en Rán), ik ben via succubi met deze metode in aanraking gekomen. ik reed haar haflinger bij en moest dus ook leren om via die metode te leren rijden.
eerst rijd mijn bijrijdhafje echt heel erg bagger (sorry succubi), maar sinds succubi les volgde via de both metode en zij mij de metode ook leerde merkte je dat het hafje weer zin in het rijden krijg en van tanker veranderde in een net niet dresuurpaard.
Omdat ik deze methode zo fijn vond en ik mijn ijsje ook soepeler wou hebben ben ik ook via deze methode gaan rijden met Leistur.
hij reageert er echt heel goed op. ik moet toegeven dat hij zowiezo een gangen zooitje had maar doordat hij soepeler werd en 'rechter' begon hij beter te lopen en was het trainen van de tolt ook een stuk makkelijker.
ik zag ook voorbij komen dat hestejente zegt dat mijn ijsco zwijnt voor het leven....we hebben Leistur gekocht toen hij er echt nog een zooitje van maakte, je vroeg draf maar krijd een drolt...het was een drama! gelukkig is hij door veel trainen en soepel rijden via klassiek dressuur en hij is weer een normaal rijpaard aan het worden.
hestejente heeft hem een keer zijn rijden toen hij een tijd had stil gestaan, maar sinds ik met hem klassiek dressuur deed, ging het tolten ook steeds beter en makkelijker.
ik vind jammer dat mensen negatief doen over iemand anders zijn paard, maar ik ben blij met de methode en mijn paardjes volgens mij ook
voorderst heb ik Rán er nu sinds een korte tijd erbij en ik ben helemaal overtuigt en ben begonnen om haar ook op de both methode te gaan rijden en op de klassieke manier.
je merkt dat de paardjes er beter mee lopen, lekker in het fel zitten en soepeler worden.