Rocky Mountain Horses

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:15

Arweyn:

dank je, Star is ook heel lief, opvallend lief zelfs.
als je in de buurt bent van vriezenveen mag je zoveel rockies aaien als je maar wil, ook de hengst hij is net een grote poedel en heel lief voor mens en dier.

Gert Jan

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 10:46

TheMagicLine schreef:
Arweyn:

dank je, Star is ook heel lief, opvallend lief zelfs.
als je in de buurt bent van vriezenveen mag je zoveel rockies aaien als je maar wil, ook de hengst hij is net een grote poedel en heel lief voor mens en dier.

Gert Jan

Bedankt hoor :D

Het is wel jammer dat ik zo ver woon ;(

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:53

Paar foto's van de kudde merries en veulens, Abby staat er ook tussen (2e van rechts):
Op de eerste foto: van links naar rechts: Mark en hengstveulen "Star", Whisper, Abby (is van Simone Frissen), en Dream. Op de achtergrond Tennessee Magic en silver hengstveulen "Phenix".
Foto gemaakt op 5 augustus 2009, op 4 augustus hebben alle merries een wasbeurt gehad, dus glimmen en glanzen ze. Zie de prachtige zilverappeltjes van Abby.
3 silver merries en 1 smokey black (Dream).
Alle 3 silver/chocolate merries zijn toch weer net iets anders van kleur, Abby en Tennessee Magic hebben zeer lichte manen/staart.

Geniet van de foto's

Gert Jan en Diny

Kleur van veulen "Star" weten we nog niet, het is een toverbal, wel heeft hij nog steeds een aalstreep.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto Tennessee Magic (16 jaar) en veulen "Phenix" (foto gemaakt in mei 2009)
Afbeelding

Zoon van Black Hill's Gold en Tennessee Magic: "Phenix" Is het niet een schatje?
Afbeelding

De veulens op deze foto zijn van de elders op dit forum "bekende" hengst Black Hill's Gold, bij herhaalde DNA-test bleek Gold zeer zeker een zoon te zijn van Docks Apache Gold, maar dit wisten we van te voren.

Gecertificeerde Rocky Mountain Horse Hengst Black Hill's Gold, Gert Jan, Mark en hengst Lucky
Afbeelding

Arweyn

Re: Rocky Mountain Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 17:46

aaahhh; Phenix is zo lief. Wat een leuk snoetje :) De foto's zijn echt leuk. Hartstikke bedankt :D

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 02:56

Foto's van onze veulens Star en Phenix gemaakt op 9-8-2009
Phenix (Silver/Chocolate)
Afbeelding
Phenix
Afbeelding
Star
Afbeelding
Star
Afbeelding
Star en mama Whisper
Afbeelding

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 03:03

Simone Frissen's gecertificeerde Rocky Mountain Horse merrie "Abby" te gast bij ons in Twente:
Foto's gemaakt op 9-8-2009... een prachtige en zeer lieve en vriendelijke merrie.
We hebben de merries op 9-8-2009 verplaatst naar weer volgegroeide weitjes vol Twents gras....

Afbeelding

Abby en Dream (onze 2 jarige geregistreerde Rocky Mountain Horse merrie)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 03:18

@smoas aangezien er weinig bokkers zijn die zo,n paard in het echt hebben gezien zou ik als jou was een dagje organisen dat iedereen jou paardjes kan komen bewonderen wie weet kun je er nog iets mee verdienen ook :P

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 11:19

Ja dat zou leuk zijn :D Een open dag!!
ps: de foto's zijn allemaal super mooi!

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:56

Ja, dat is zeker een goed idee, maar ik heb 1 merrie bij mij in Maastricht staan en de andere merrie staat dus in Twente, daar staan er ook 8 bij elkaar, maar dat is dus wel in overleg met Gert-Jan!
Iedereen is bij mij in Maastricht welkom om naar mijn zwarte Rocky te komen kijken, maar begrijp dat (bijna) iedereen liever de choco's ziet :P

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:11

smaos schreef:
Ja, dat is zeker een goed idee, maar ik heb 1 merrie bij mij in Maastricht staan en de andere merrie staat dus in Twente, daar staan er ook 8 bij elkaar, maar dat is dus wel in overleg met Gert-Jan!
Iedereen is bij mij in Maastricht welkom om naar mijn zwarte Rocky te komen kijken, maar begrijp dat (bijna) iedereen liever de choco's ziet :P

Hoi Simone,
In overleg is bezoek mogelijk, maar geen grote groepen, en met Simone er bij... immers velen komen ook voor Abby... en ik ga niet Simone's merrie showen... dat is pronken met andermans veren :o Abby is naar mijn persoonlijke smaak de mooiste Chocolate hier, daarna Tennessee Magic dat is een stoere oudere merrie. Alles hier is hobbie en met kunst en vliegwerk houden we ons overeind. Ook overleg met Diny (en pleegkinderen)... zij is hier de baas op de boerderij en heeft het laatste woord.
Simone's zwarte merrie Misty heeft hier gestaan van december 2008 tot juni 2009, haar vind ik zeer mooi, maar los van haar uiterlijk is het een goede merrie, niets mis mee, helaas heb ik geen mogelijkheden haar zelf te kopen... dan krijg we er te veel en loopt het uit de hand. Als Misty gedekt zou worden (er zijn inmiddels genoeg hengsten in Europa)... dan kan er een chocolate veulen geboren worden!

Met andere woorden... bezoek is in beperkte mate welkom!

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 06:48

Foto's Diny's kleinkinderen , Gert Jan, Mark en veulen Star :(:)

Veulen Star is van Mark (pleegzoon van Diny)

Kinderen zijn helemaal weg van Rocky's en vooral van de veulens, veulens van dit ras zijn zeer mensgericht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:54

Mooooooooi :+:

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 17:32

Aww, al die foto's zijn zo mooi en lieff!!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:04

Zoals Smaos al zij heb ik ook aantal Rocky`s. Een goedgekeurde dekhengst met de prachtige kleur Silver Smokey Black. Staat op Horse Event 11-13 september. We verwachten volgend jaar zeker 4 veulens van hem uit diverse merries:
Afbeelding

En dan heb ik nog een 2 jarige zilverappel hengst, die ik vanaf klein veulentje al heb. Onze toltende draver merrie is drachtig van hem voor volgend jaar:
Afbeelding

En mijn merrie Gypsy, 6 jarige zilverappelbruine dame met zilverappelbruin hengstje aan de voet(reeds verkocht):
Afbeelding

Alle paarden hebben een super zacht en mensgericht karakter. De hengsten zijn ook bijzonder rustig en makkelijk in omgang, ook met andere paarden. Sam is gewoon te rijden met een merrie erbij.
Sam en Gypsy zijn momenteel uit logeren in Drenthe maar als ze terug zijn ben je ook welkom om te komen kijken en aaien ;)

zie www.rockymountainhorse.info

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:43

Aangezien dit meer een gezellig kletstopic lijkt te worden en de TS hier niet mee geholpen wordt, en bovendien de fotoregels ook nog eens gigantisch overschreden worden (maximaal 2 foto's ter verduidelijking van je post) hier een slotje.
Fototopics kunnen geopend worden in de ITP-fora.