Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sarabande schreef:Saffie1 schreef:Als ik het veulen ga verkopen zodra het bij de merrie weg kan, hoeveel kan ik daarvoor vragen dan? als het een hengstje is en als het een merrie is.
In dit geval ligt onverkoopbaar meer voor de hand. Heb je al nagedacht wat je er dan mee gaat doen, opfok of slager???
Jeanine84 schreef:sarabande schreef:In dit geval ligt onverkoopbaar meer voor de hand. Heb je al nagedacht wat je er dan mee gaat doen, opfok of slager???
Wat is dat nou voor botte reactie!? Mijn veulen is een papierloos veulen (jonge merrie drachtig gekocht) en het veulen heeft nog geen week te koop gestaan!
Peterina schreef:en dit als alles vlot loopt zonder enige probleem! ===== +/- 1200 euro minimale kosten om een veulen op de grond te zetten en geregistreerd te hebben!!
Denk dat menig fokker/ eigenaar van een (goed) veulen mét papieren al standaard langer wacht... Ken er toch aardig wat die in de afgelopen jaren veulens helemaal niet kwijt kregen of pas na 5-6 maanden (en dat er alsnog op de prijs gepingeld is). Er zijn altijd uitzonderingen, maar globaal genomen is deze markt al zeker enkele jaren gewoon sterk dalende
bulck schreef:Tja ons veulen uit de elite merrie zal in Vechta verkocht worden op de veiling.
Mijn veulen uit onderschrift probeer ik gewoon te verkopen.
VP 3.000-5000 euro en anders blijft hij tot hij 3 jaar is.
Citaat:Ja, maar wat hebt jij er aan uitgegeven en hoeveel hebt je uiteindelijke ervoor gekregen !?
Hedendaags staan er papierloze veulens voor 400 euro op de internet.
Maar als je een 'gewone' dekhengst neemt ben je al minimaal 500 euro dekgeld kwijt, de dierenarts kosten om drachtig te worden ivm scans - KI - scan - enz komen ook tot ongeveer 150 euro, en daarna zit je met de basis dierenartskosten (100 euro) , extra onderhoudkost van drachtig merrie (200 euro), basis inenting van veulen (40 euro), registratie van veulen (stamboek) (? 80 euro), chippen enz (50 euro), .... en dit als alles vlot loopt zonder enige probleem! ===== +/- 1200 euro minimale kosten om een veulen op de grond te zetten en geregistreert te hebben!!
Jeanine84 schreef:Daar gaat het toch niet om? Er wordt gezegd onverkoopbaar en wat dan opfok of slacht! Dat is onzin! En zoals ik al eerder vermelde als je er geld aan wil verdienen moet je helemaal niet gaan fokken! Ik heb de vp voor mijn veulen gekregen maar een goed thuis was voor mij veel belangrijker dan het geld!

Als je echt fokt om er van te leven doe je het wel goed en weet je dondersgoed hoe de markt momenteel is (en zal het misschien wel de realiteit zijn) en hoef je daar geen topic voor te openen op bokt. Zij wil graag een veulentje van haar merrie en dat voor de verkoop..dan moet je echt wel een goede merrie hebben (met alle predicaten erop en eraan) wil je een veulen goed kunnen verkopen..met een veulen van 'slechts' een merrie kun je het beter laten. En ik heb idd geluk gehad met mijn veulenkind! 
Sammie schreef:Die is er (nog) niet.. Heb al gekeken
Jeanine, of ze er nu wel of niet haar geld mee moet of wil verdienen.. Ze zegt op voorhand al dat ze het wil verkopen. IMO doe je dat al enkel met het idee om er wat aan te verdienen of over te houden. Als dat niet de intentie is ben je IMO gewoon een (domme) dief van je eigen portomonnee. Geld uitgeven om een markt in stand te houden waar geen vraag naar is.
Ik weet tig andere leuke dingen te doen met dat geld hoor![]()
sarabande schreef:Sammie schreef:Ik weet tig andere leuke dingen te doen met dat geld hoor![]()
Dat is de ene kant van het verhaal, de ander is wil je een nieuw dierenleven fokken dat weinig toekomst heeft.