Goed. En welke springhengst verfijnt nu echt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Goed. En welke springhengst verfijnt nu echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:01

Die vind ik geen van alle het toppunt van verfijning eigelijk, daarbij zijn de beide merrie's ook niet heel zwaar van type en het meest luxe veulen en het meest luxe jaarling komen beide uit een Julio Marinier moeder'. Ik ben dus niet overtuigd :+
Maar vind het wel een gave hengst, heb sterk getwijfeld of ik hem zou gebruiken.
Adriana; zou je mij meer kunnen vertellen over zijn karakter? (evt via pb)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:14

Adriana schreef:

ze zijn rassig maar niet extreem fijne modelletjes ..zeker de twee jaarlingen hebben imo voldoende bot en massa
en twee nakomelingen komen uit Julio Marinier moeders dus zowel qua exterieur als pedigree al redelijk licht
Kolibri geeft erg goede springpaarden maar wel veelal degelijke ouderwetse modellen ..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:05

badtothebone schreef:
Cicero die fokt absoluut niet bloederig, een Carthago die dat wel doet is Aerobic( Carthago x Heartbreaker x Voltaire).

Ok.. die Cicero's die ik heb gezien waren wel bloederig, maar dat zal dan wel via de moeders kant mee zijn gegeven.. :D

Verder zit ik zelf niet echt in de fokkerij.. en zal me ook maar niet meer mengen hier :o

Kimx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:33

badtothebone schreef:
Cicero die fokt absoluut niet bloederig, een Carthago die dat wel doet is Aerobic( Carthago x Heartbreaker x Voltaire).

Ik zie het wel eventjes anders.
Cicero geeft ook bloederige veulens, en dat geeft Cicero dan weer via bloed langs moederszijde (Randel Z).
Zijn moeder, Rendez-Vous, is een heel pittige dame en een echte bloedkikker die niet moet onderdoen voor de jongere dames ;)

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:37

Toch geeft hij erg zware veulens met weinig bloed op bv. Heartbreaker merrie's , ook op een bloedmerrie van Indoctro heeft hij geen erg bloederig veulen gegeven. Heb er in meerdere gezien maar geen een met echt heel veel bloed.
Ik denk juist dat deze hengst een bloedmerrie nodig is!!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:48

vidn indoctro toch wel 1 van de weinige hengsten die bloederig/verfijnder fokt...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 22:35

sigrid1182 schreef:
vidn indoctro toch wel 1 van de weinige hengsten die bloederig/verfijnder fokt...

Hé da's goed om te horen, want aangezien de eerste twee veulens me op zich wel bevielen ben ik nu aan het sparen voor Indoctro :P

Aerobic heb ik ook gezien en over getwijfeld, ik vind het een schitterende hengst, maar Heartbreaker vind ik een beetje risky qua karakter. Alhoewel ik niet moet zeuren want Diabeau is met zijn Clinton x Skippy nou ook niet direct een watje op papier :D
Die zou ik dan nog even afwachten om te zien hoe zijn nakomelingen eruit zien.

Citaat:
De TS heeft waarschijnlijk een merrie met veel 'dominante' kwaliteiten en ongeacht de hengst deze dominante eigenschappen zullen altijd naar voren komen. Een F1 product uit deze merrie zal veel van de kwaliteiten van de moeder meekrijgen en pas bij het F2 product (dus idd 2 generaties) zal er een andere eigenschap, bijvoorbeeld verfijning, 'zichtbaar' kunnen zijn.

Ben ik me van bewust, vind ik ook niet erg. MOET ZE VERDORIE WEL EEN KEER EEN MERRIEVEULEN GEVEN!!!! :') -O-

ladydarkness schreef:
Favoritas of Albaran.
Uit onze Animo x Ramiro x Mirco hebben we een bloedmooie Favoritas. (en een zware Wallenberg, wordt wel steeds mooier en ze wordt schimmel, de jouwe ook?)Uit onze andere merries, (ook allemaal grote langgelijnde zware merries) hebben we veulens van Albaran en die zijn ook luxe. Het zijn volboeds, maar de ene heeft zich al wel bewezen in de springsport en de ander maakt een nette sprong. Wil je liever geen volbloed? Voor het karakter hoef je het niet te laten.

Ik heb op zich niets tegen volbloed, haar eerste veulen was ook een Pharaonxx en afgezien van zijn karakter was daar niks mis mee. :Y) Maar die vallen niet meteen af ofzo, was best een knap paard.

Mijn Wallenberg bestond bij zijn geboorte uitsluitend uit knieen, kogels en spronggewrichten :P , maar die begint best mooi bij te trekken, alhoewel het geen fijn type wordt, maar anders had ik dit topic ook niet hoeven starten natuurlijk. Maar die is al helemaal grijs, was een vosje, is nu één jaar oud.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:02

en Verdi ..die vind ik toch ook homogeen fokken (bloederige types )

_Tomba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:28

Ik dacht ook aan Indoctro, of misschien Numero Uno...fokt ook zeker geen kastelen! Of Ustinov, ook hele chique veulens!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 12:23

Kijk, dan moet ik toch maar een keer voor Indoctro gaan, dat was eigenlijk mijn allereerste keuze, maar beetje prijzig he.
Numero Uno en Ustinov zit je een beetje met karakter heb ik begrepen, maar vind ik op zich heel aansprekend bloed.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:10

Up to date van Tewis, fokt ook bloederig.....

maar nog niet zo bewezen....

ik ben persoonlijk meer van de bewezen hengsten...

heb dit jaar ook een mooi indoctro merrieveulen in de wei lopen!

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:10

Tja ik heb een indoctro en ik kan vertellen, dat is z'n fijn ding dat ik er maar voor heb gekozen een hengst op te zetten die wat meer vlees op het bot had ;) .

En tja bij Numero Uno, heb daar geen lastige van meegemaakt. Verder heb ik daar geen echte kastelen van gezien, maar ook niet de slankste, mooi op maat dus.