Thuiskeuring KWPN wie ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissHIS

Re: Thuiskeuring KWPN wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:19

Als je niet wilt meewerken, kan je dat gewoon aangeven. Dus ik vind het zeker niet opdringen.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:52

Er wordt aangenomen dat je meerwerkt en in de brief wordt niet de mogelijkheid genoemd niet mee te werken. Maar goed, ik wil best meewerken.
Alleen hoop ik toch dat ze voor de gewone afstammelingkeuring komen, want direct daarna wil ik mijn veulen naar de nieuwe eigenaar brengen.

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:34

Ik ben 3 jaar geleden met mijn veulen van Uptown naar een afstammelingenkeruing geweest. Ik vind zo'n thuiskeuring dan toch minder belastend dan ergens naar toe 'moeten' met je veulen!
En dan zeggen ze helemaal niks over je veulen. Er wordt alleen een stukje gepubliceerd over de hele groep. Misschien zeggen ze nog iets meer bij een thuiskeuring omdat je dan directer contact met de beoordelaar hebt.

Wel kregen alle veulens een mooi halster en wij een fles wijn van de hengstenhouder!

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:04

Bij de thuiskeuring gaat het ook niet om het individuele veulen maar om vast te stellen hoe de hengst vererft, dus vraag ik mij af of er ook een beoordeling gegeven wordt.
Wij zijn ook een aantal malen geprikt voor de afstammelingenkeuring en ik vond het niet byzonder belastend, dat je geen individuele beoordeling krijgt dat weet je van te voren en dat vind ik geen bezwaar, als je dat wilt moet je naar de gewone keuring gaan.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 20:32

Nou, vandaag is de keurmeester geweest.
Tenminste, dat zei mijn schoonvader welke toevallig bij onze woning was. Ik wist niet wanneer deze man zou komen. De man is de weide ingegaan en heeft het veulen beoordeeld (terwijl hij geplaagd werd door mijn 12 jarige merrie en 1 jarige dochter haha). Volgens mijn schoonvader liep het veulen lekker (zover hij er verstand van heeft ;-) )
Toen hij de man vroeg wie hij was kreeg hij nog een stalplaat, dus das weer mooi mee genomen maar nu weet ik nog niet wat de man van mijn veulen vond.. Vond mijn merrie, de moeder van het veulen, ook al een beetje kriebelig vandaag... 8-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:43

Ermmmm :? Volgens mij horen ze te bellen hoor van te voren. Zomaar je wei in lopen zonder dat van te voren (of gewoon) te melden vind ik eigenlijk behoorlijk asociaal en niet te vergeten gevaarlijk! Voorhetzelfde geldt loopt er een hond/ paard los die een stuk uit je kuiten hapt..

En dat zou ik ook zeker bij het kwpn melden!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 21:37

ag ja, als mijn schoonvader er niet geweest was dan had de hond zijn kuiten ook wel gevonden 8-)

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:52

Ik hoop dat je er nog wel achterkomt wat die man van je veulen vond, ben wel benieuwd..
Stom dat ze niet van zich hebben laten horen!!!
Als jij dan niet had gekunt had ik zo een rondje met hem kunnen draven haha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:55

Dat van die hond lijkt mij bijzaak eerlijk gezegd ;)
Ik vind het echt asociaal dat ze daar niet voor bellen... ik had al lang in de telefoon naar het kwpn gehangen.. Die man zal het wrs niet verkeerd bedoelen, maar ik vind het not done. Zo maar iemand's erf op lopen en nu weet je nog niet wat hij heeft opgetekend..

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:03

Bij ons zijn ze ook geweest voor het Amadeus-veulen. We kregen ruim van tevoren een brief waarin aangekondigd stond wanneer ze zouden komen en of het een ochtend of middag betrof. Aangezien ons huisadres niet het staladres is, heb ik even gebeld om dat door te geven en het mobiele nummer van mijn man achter te laten voor een tijdsindicatie. De inspecteur heeft keurig de avond van tevoren gebeld hoe laat hij ongeveer bij ons zouden zijn :j . Thuiskeuring zelf was ik niet bij, maar mijn man wel en het veulen is ook gewoon in de wei gekeurd, daar heeft mijn man weinig inspanning voor hoeven te verrichten. Beoordeling is positief bevallen en de inspecteur adviseerde tijdens het babbeltje ook nog een hengst voor een van de merries.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 18:22

Ag, ik ben helemaal niet van de keuringen en zo.
Wilde gewoon een fijn paard fokken om straks de sterren van de hemel af te rijden.
Als een keurmeester het veulen wil bekijken om zo het nageslacht van de hengst te beoordelen, dan doet hij dat maar. Dat neemt idd NIET weg dat hij best had kunnen bellen voordat hij langs kwam.. Maar het is nu al gebeurd.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:14

Ik heb nog steeds helemaal niets weer gehoord... :?

Het betreft een Kreator veulen en daarvan hebben ze de afstammelingen reeds beoordeeld. Neem aan dat ze de thuiskeuringen dan voor die tijd afgerond zouden hebben zodat ze hun bevindingen mee kunnen nemen in de eindbeoordeling?
Ik zou het heel apart vinden als ze óf zonder het mede te delen niet komen, óf onaangekondigd zijn geweest terwijl we niet thuis waren.
(in dat laatste geval mogen ze blij zijn geweest dat we de Rottweiler niet los hadden lopen... := )

Maar wel wat apart allemaal...

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:21

hananya schreef:

Het betreft een Kreator veulen en daarvan hebben ze de afstammelingen reeds beoordeeld. Neem aan dat ze de thuiskeuringen dan voor die tijd afgerond zouden hebben zodat ze hun bevindingen mee kunnen nemen in de eindbeoordeling?
Ik zou het heel apart vinden als ze óf zonder het mede te delen niet komen, óf onaangekondigd zijn geweest terwijl we niet thuis waren.
(in dat laatste geval mogen ze blij zijn geweest dat we de Rottweiler niet los hadden lopen... := )

Heb je wel een brief gekregen dan dat je veulen geselecteerd is voor thuiskeuring?

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:45

Ziolette schreef:
hananya schreef:

Heb je wel een brief gekregen dan dat je veulen geselecteerd is voor thuiskeuring?

Jazeker!
(zie vorige pagina...) ;)

Ik zal er vanmiddag eens een telefoontje aan wagen

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:17

Dat is dan idd wel apart :\. *zoekt gelijk nieuwe bril*

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:07

Wij hebben ook een brief gekregen voor een thuiskeuring van ons Zjengis-Khan veulen. Afstammelingenkeuring is 10 september. En ook wij hebben nog steeds niks gehoord...