[KG]vraagje over kleuren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WildChild

Re: [KG]vraagje over kleuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:04

Ik wilde net zeggen, er zijn toch ook homozygoot agouti perlino hengsten? Als je daar nou eens naar op zoek gaat, bijvoorbeeld bovenstaande.. heb je in ieder geval een zichtbare verdunningsfactor. Zo te zien is er genoeg keus en kun je dus op zoek gaan naar een paard die jouw merrie kan verbeteren.

Wat DubbelDun zei is natuurlijk helemaal perect, perlino homozygoot tobiano en homozygoot voor agouti. Maar of die bestaan? Wat gebeurt er als je een buckskin homozygoot tobiano erop zet? Want dat is toch maar 1 verdunningsgen, dus heb je dan kans op een vosbonte? een bruinbonte? zwartbont?

DubbelFun

Re: [KG]vraagje over kleuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:42

Dan heb je 50% kans op een verdunning en verder de 'gewone' basiskleuren.

Jonne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:07

Hoi iedereen,

Ik heb ondertussen al een aantal bericht en over 'Solskin langs zien komen'. Het is inderdaad een prachtig paard, ik heb er ook op gereden want tegenwoordig is hij van een kennis van mij. Hij heeft ook zo'n prachtige ogen en hij heeft op Z-niveau gereden, hij is wel pittig om op te rijden en een zenuwpees maar hij loopt fantastisch!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:22

Misschien handig geweest als je naar de datum van de berichten had gekegen ... oude topic!

matola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:45

wooww dat is solskin!
ik heb op hem gereden, hij is inmiddels al geen hengst meer
maar hij is echt een droompaard
ps. haha beetje late reactie hebben jullie vast niks meer aan :P