Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mabon schreef:Ik weet dat er felle dondertjes tussen de shetlanders zitten en begrijp ook goed dat deze niet geschikt zijn voor kinderen maar steeds vaker lees ik in topics dat mensen shetlanders niet geschikt vinden als kinderpony.
Dan vraag ik me af waarom zijn ze niet geschikt als kinderpony?
Rietjuh8 schreef:Ik heb soms het idee dat shetlander niet perfect ingereden kunnen worden omdat ze zo klein zijn.
Ook heb ik ooit gehoord dat shetlanders net zo sterk zijn als een gewoon groot paard.
Dus alleen als het echt een brave pony is zou ik zeggen dat het een kinderpony is.
Smartie2004 schreef:Rietjuh8 schreef:Ik heb soms het idee dat shetlander niet perfect ingereden kunnen worden omdat ze zo klein zijn.
Ook heb ik ooit gehoord dat shetlanders net zo sterk zijn als een gewoon groot paard.
Dus alleen als het echt een brave pony is zou ik zeggen dat het een kinderpony is.
Ik heb een flinke shet met heel veel praatjes, maar mijn haf is toch echt sterker

) flettie schreef:De jongste staat sinds ong. 4 weken bij een mede-bokker/vriendin van me. Daar wordt hij ingereden door een 6 jarig meisje en ondanks zijn iets minder goede opvoeding (door vorige baasje) is hij toch ook een hele goede kinderpony. Hij is lief, cool in zijn kop en niet van zijn stuk te brengen (als je binnen 3 weken als groene pony al kunt galopperen onder het zadel met ruitertje ben je echt een toppertje!).
Het enige wat hij nog nodig heeft is een volwassen persoon (op de achtergrond) die hem op zijn plek wijst. Zo lang hij hier aan herinnert blijft is het een vreselijke lieve pony voor kinderen.