Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tallie_Ho schreef:Ik krijg de koude rillingen van je filmpje.. Als je al trekt moet je het volgens mij doen als ze een wee heeft, niet als een bezetene zomaar gaan trekken..
Maar goed, ik heb geen ervaring met bevallingen bij paarden, dus het kan zijn dat ik ernaast zit

MarjonTampon schreef:Ik zou bijna willen gaan roepen dat ze niet moeten gaan trekken als er geen weeen zijn of er geen indicatie is dat dit nodig is. Maar het is een filmpje dus dat haalt niks meer uit.
Volgens mij een beetje pijnlijk voor de merrie. Hopelijk heeft zij of het veulen er niks aan overgehouden.
daar kan ik verder niet over meepraten

MamboBeach schreef:Ik denk dat het gewoon een reactie is geweest om het dier te helpen, ter goeder trouw waarschijnlijk. Alleen help je het dier dan niet op de juiste manier, maargoed, het is gebeurd dus TS zal hier best lering uittrekken.
Als ik de reacties zo zie zou ik ook niet meer willen reageren hoor en ze is ook geen uitleg schuldig...
Jeanine84 schreef:Het filmpje ziet er dan ook niet bepaald vriendelijk uit..en er wordt gereageerd vanuit gevoel en dan krijg je dat soort reacties. Misschien heeft de TS een goede reden om het zo te doen maar ik zou dan graag horen wat die reden is..de merrie is nu compleet verrast, opeens ligt er een veulen naast haar en dan nog krijgt de merrie niet de kans om haar kind schoon te likken en kennis te maken.
Jeanine84 schreef:Dan had ze zich beter moeten laten voorlichten of er mensen bijhalen die er verstand van hebben. Mijn merrie bleek na aankoop dragend en heb heel wat uren door gebracht hier in het dikke buiken topic, verder heb ik er voor gezorgd dat er mensen bij de bevalling waren die dit vaker hebben gedaan..en als je echt onervaren bent ga je niet lopen trekken aan een veulen, dat geloof ik niet

MamboBeach schreef:hessel, je hoeft je niet aangesproken te voelen, ik noem je naam toch niet? Lees het nog een keer over, dan zie je dat de toon niet altijd even aardig is. Ben benieuwd of er dan aardig antwoord gegeven wordt...
marialva, ze is niemand iets verschuldigd hoor...
maar we zullen het waarschijnlijk nooit weten