Video van de bevalling van onze merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:08

Leuk veulen, Gefeliciteer!
Verder ben ik net als de rest nieuwsgierig waarom het trekken?

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:09

Tallie_Ho schreef:
Ik krijg de koude rillingen van je filmpje.. Als je al trekt moet je het volgens mij doen als ze een wee heeft, niet als een bezetene zomaar gaan trekken..

Maar goed, ik heb geen ervaring met bevallingen bij paarden, dus het kan zijn dat ik ernaast zit :o

je hebt helemaal gelijk! je mag pas trekken als de merrie een wee heeft en dat om te voorkomen dat de merrie uitscheurt en je het veulen kan beschadigen (aan de benen) als je trekt en ze geen wee heeft.

op deze manier helpen bij een bevallen (wat er gewoon goed uitziet) kan enorme schade met zich mee brengen zowel voor de merrie als voor het veulen.

ik snap niet waarom TS niet reageerd?

Ts zou je meschien kunnen uitleggen waarom jullie dit zo gedaan hebben?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:33

Ik dacht ook gewoon echt dat ze z'n been eraf zou trekken ofzo! :oo Het zag er een beetje eng uit.. :\
Ben benieuwd TS..

MarjonTampon

Re: Video van de bevalling van onze merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:40

Ik zou bijna willen gaan roepen dat ze niet moeten gaan trekken als er geen weeen zijn of er geen indicatie is dat dit nodig is. Maar het is een filmpje dus dat haalt niks meer uit.

Volgens mij een beetje pijnlijk voor de merrie. Hopelijk heeft zij of het veulen er niks aan overgehouden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:43

Ik denk dat we geen reactie meer zullen krijgen van TS, helaas

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:44

Jammer. Zou haar kant van het verhaal ook graag willen horen.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:45

MarjonTampon schreef:
Ik zou bijna willen gaan roepen dat ze niet moeten gaan trekken als er geen weeen zijn of er geen indicatie is dat dit nodig is. Maar het is een filmpje dus dat haalt niks meer uit.

Volgens mij een beetje pijnlijk voor de merrie. Hopelijk heeft zij of het veulen er niks aan overgehouden.

die neiging had ik idd ook.....

hoop ook dat ze er niets aan over hebben gehouden

Jeanine: daar ben ik ook bang voor....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:46

Ik denk dat het gewoon een reactie is geweest om het dier te helpen, ter goeder trouw waarschijnlijk. Alleen help je het dier dan niet op de juiste manier, maargoed, het is gebeurd dus TS zal hier best lering uittrekken.

Als ik de reacties zo zie zou ik ook niet meer willen reageren hoor en ze is ook geen uitleg schuldig...

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:48

raar :?
waarom zetten ze het dan op you tube en hier op Bokt?

met zn filmpje kan je verwachten dat er vragen gaan komen, en is het erg logisch dat men vraagt waarom er zo getrokken wordt, om dan vervolgens niets meer te laten horen vindt ik een beetje raar?

TS zou je meschien uitleg of antwoord op de vragen willen geven? er zijn een hoop mensen benieuwd naar de reden waarom dat zo gedaan is met de bevalling?

@MamboBeach dan is ze juist wel uitleg verschuldigd ze plaatst het toch hier en is het logisch dat daar vragen over worden gesteld anders had ze het niet hier moeten plaatsen?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:55

wat een leuk veulen ik ben wel benieuwd naar droogfoto's van het veulen
verder heb ik geen ervaringen met fokken van veulens en dragende merrie

maar ik weet wel uit eigen ervaring dat ze mijn baby nadat het hoofd zichtbaar was ook eruit hebben gehaald tijdens een wee
maar goed :o daar kan ik verder niet over meepraten

ik ben wel benieuwd of de merrie wel iets zorgzamer is nu
want ze keek echt zo van wat moet ik hier nu mee :?

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:57

MamboBeach schreef:
Ik denk dat het gewoon een reactie is geweest om het dier te helpen, ter goeder trouw waarschijnlijk. Alleen help je het dier dan niet op de juiste manier, maargoed, het is gebeurd dus TS zal hier best lering uittrekken.

Als ik de reacties zo zie zou ik ook niet meer willen reageren hoor en ze is ook geen uitleg schuldig...

Het zal vast goed bedoeld zijn geweest, maar we willen toch gewoon graag weten waarom het zo is gedaan. Dat is toch niet meteen negatief bedoeld dan? We vrágen gewoon iets hoor, of mag dat hier ook al niet. Van ons uit is het nl ook goed bedoeld. We willen gewoon graag helpen.

Ik wacht iig met spanning op het antwoord

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:01

hessel, je hoeft je niet aangesproken te voelen, ik noem je naam toch niet? Lees het nog een keer over, dan zie je dat de toon niet altijd even aardig is. Ben benieuwd of er dan aardig antwoord gegeven wordt...

marialva, ze is niemand iets verschuldigd hoor... ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:03

Het filmpje ziet er dan ook niet bepaald vriendelijk uit..en er wordt gereageerd vanuit gevoel en dan krijg je dat soort reacties. Misschien heeft de TS een goede reden om het zo te doen maar ik zou dan graag horen wat die reden is..de merrie is nu compleet verrast, opeens ligt er een veulen naast haar en dan nog krijgt de merrie niet de kans om haar kind schoon te likken en kennis te maken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:07

Ik denk dat iedereen nu wel de reactie heeft gegeven dat het op een te grove manier is gegaan.

Misschien kunnen we nu even de reactie van de TS afwachten.
Hou er rekening mee dat niet iedere bokker elke vrije minuut op bokt zit en het best nog een aantal uur kan duren voordat ze weer online is.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:07

ik vind het ook geen fijn gezicht :N
het veulen was er al half uit, zo te zien kon de merrie het wel zelf.
waarschijnlijk geen reactie hierop, maar waarom zijn jullie gaan trekken ? en ook nog met een TOUW. ;(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:10

Jeanine84 schreef:
Het filmpje ziet er dan ook niet bepaald vriendelijk uit..en er wordt gereageerd vanuit gevoel en dan krijg je dat soort reacties. Misschien heeft de TS een goede reden om het zo te doen maar ik zou dan graag horen wat die reden is..de merrie is nu compleet verrast, opeens ligt er een veulen naast haar en dan nog krijgt de merrie niet de kans om haar kind schoon te likken en kennis te maken.

En als TS nu onervaren is geweest, wat dan?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:12

Dan had ze zich beter moeten laten voorlichten of er mensen bijhalen die er verstand van hebben. Mijn merrie bleek na aankoop dragend en heb heel wat uren door gebracht hier in het dikke buiken topic, verder heb ik er voor gezorgd dat er mensen bij de bevalling waren die dit vaker hebben gedaan..en als je echt onervaren bent ga je niet lopen trekken aan een veulen, dat geloof ik niet :n

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:12

mambobeach

In het profiel van TS staat dat ze meerdere fok- sportmerries hebben.
Lijkt me dan niet dat ze heel onervaren is :?

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:16

Mmm volgens mij ook als je onervaren bent ga je toch enigzins uitzoeken wanneer je moet helpen en als je moet helpen hoe. dat is zeker gewoon op internet te vinden. Ik vind dat je dat, als je niet presies weet hoe het moet toch uit moet gaan zoeken hoe het wel moet en desnoods iemand erbij roepen die het wel weet.

Ik ben ook er nieuwschieri waarom ze het zo gedaan heeft.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:18

Jeanine84 schreef:
Dan had ze zich beter moeten laten voorlichten of er mensen bijhalen die er verstand van hebben. Mijn merrie bleek na aankoop dragend en heb heel wat uren door gebracht hier in het dikke buiken topic, verder heb ik er voor gezorgd dat er mensen bij de bevalling waren die dit vaker hebben gedaan..en als je echt onervaren bent ga je niet lopen trekken aan een veulen, dat geloof ik niet :n

Dat mag jij vinden maar niet iedereen is hetzelfde...
Wat en welke manieren jij hebt opgedaan aan informatie is ook voor iedereen anders natuurlijk!
Je moet ook maar net op het moment dat je merrie bevalt de juiste mensen om je heen hebben.
Als je er al bij bent...
Misschien toch in onervarenheid getrokken, zou mij niets verbazen, kan gebeuren...

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:19

Jeetje, ik heb maar een klein stukje gekeken maar vond het er echt verschrikkelijk uit zien. Touwen om de benen en met zijn 2-en met het volle gewicht gaan trekken! Onbegrijpelijk.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:21

MamboBeach schreef:
hessel, je hoeft je niet aangesproken te voelen, ik noem je naam toch niet? Lees het nog een keer over, dan zie je dat de toon niet altijd even aardig is. Ben benieuwd of er dan aardig antwoord gegeven wordt...

marialva, ze is niemand iets verschuldigd hoor... ;)

nee, dat begrijp ik, maar wilde het toch graag even zeggen.

Maar laten we maar gewoon eens het antwoord afwachten

Raja: dat had ik idd ook gezien en kon me ook niet voorstellen dat ze dan onervaren was

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:22

Verschillende sport en fokmerries, nouja, dat zegt niet zoveel. Misschien was dit de eerste keer dat ze erbij was. Zijn de paarden wel van TS. Dat staat er allemaal niet bij. Het is maar heel weinig info.
Ik zie wel dat TS net nieuw is, misschien als zij wat langer op Bokt had gezeten dit nooit had gedaan... :)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:25

@ mambobeach

Je kunt niet altijd de goede mensen om je heen hebben. amar je kunt best iemand opzoeken en vragen hoe je moet helpen bevallen of als het zo ver is hij/zij wil komen helpen. of gewoon even kijken op internet wat er persies moet gebeuren en hoe je dat denkt te meoten gaan doen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:28

Idd en je gaat echt niet maar dom staan trekken als het je eerste bevalling is. Ik heb alleen maar staan kijken..voor mij was het ook de eerste keer en ik heb mijn pensionhouder erbij gehaald..als hij er niet was geweest had ik de DA gebeld..ik had het als groentje iig niet alleen gedaan..want een bevalling gaat niet altijd van een leien dakje en ik zou dan als leek zijnde ook zeker het zekere voor het onzekere nemen..en daarom denk ik dat ze dit wel vaker heeft gedaan :j maar we zullen het waarschijnlijk nooit weten