Orun cursus op je Fjord?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:25

Als je datum hebt pb dan even wat je precies nodig hebt.
(ik kan uiteraard ook niet altijd)
Mijn truus doet aan beetje alles, dus ach.
Is ook makkelijk uitleenbaar, en rijbaar voor anderen, 5 jaar als manegepony gelopen,
kent alle trucjes :Y) om niet te hoeven werken (zal niemand tegen de grond werken hoor, maar dan loopt ze gewoon te suffen),
maar is ook best over te halen om te doen alsof ze ooit iets van dressuur heeft gehoord.

Zwaantje_

Re: Orun cursus op je Fjord?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:55

als ik de datum hebt dan pb ik je :)
en truus is een fjord? :P
haha
en idd manege pony's kunnen wel veel :j
en als jij zelf kan rijden :P dan moet het helemaal wel goed komen :)
weet alleen niet waar jij vandaan moet komen?? :)
al is zwaan 6 weken ponykamp pony geweest :P en toen kon ze nog niet alles := maar nu gelukkig wel :D
alleen springen kan ik met zwaan geen 2 dagen doen :n

boyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 21:11

Ik heb trouwens de 1e fase al gedaan dus het gaat mij puur om de M en eventueel de Z cursus!!

Ik had ook een erg fijn paard mee naar m,n examen maar als je dan kijkt waar sommige mee aankomen zetten _-:(

Dan weet ik zeker dat mijn fjord makkelijker te rijden is..........

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:17

dat had ik dus ook boyar!
ik had een meisje die niet eens aan de teugel kon rijden pff...
en dan probeer je het 3 keer uit te legen zonder receltaat ofzo iets..
en me vriendin reed erg netjes :j
zei zei zelf van dat ik beter was dan die andere pff..
en dan zak ik!
maarjah pobting 3 moet nu toch wel lukken? :P
3 maal is scheeps recht zeggen ze haha

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:00

Zwaantje_ schreef:
als ik de datum hebt dan pb ik je :) Ik kan uiteraard ook niet altijd, werk, endurance, etc. Maar kan allicht kijken of ik dan kan

en truus is een fjord? :P Truus= Sjolvir en ja, zij is een fjord

haha en idd manege pony's kunnen wel veel :j Was toen al van mij, maar verplichting op de vereniging, lessen lopen, met van alles op je rug, heeft ze dus 5 jaar gedaan tm 2007

en als jij zelf kan rijden :P dan moet het helemaal wel goed komen :) Ik kan rijden, voor zover je ooit echt kunt rijden, maar allicht slimmer om er iemand anders op te zetten, B of L of zo ;) is maar voor het geval je echt geen gek bij jou in de buurt kunt vinden die mee wil of kan

weet alleen niet waar jij vandaan moet komen?? :) Rotterdam

al is zwaan 6 weken ponykamp pony geweest :P en toen kon ze nog niet alles := maar nu gelukkig wel :D
alleen springen kan ik met zwaan geen 2 dagen doen :n
waarom kan je geen 2 dagen springen?
En ik snap niet waarom je zou zakken als iemand een paard tijdens jouw les niet aan de teugel (als je het zo wilt noemen)
kan laten lopen. Sommige mensen leren het namelijk nooit of paard stuk lastiger dan een ander.
Moet wel zeggen heb ooit les gehad van Hanneke en die kon dusdanig op je inpraten, dat je paard goed ging lopen.
Vond dat echt een kunst! Zo leerde je wel voelen wat de bedoeling was, niet dat ik het zelf kon, maar ach, je hebt het
dan in ieder geval een keer ondervonden en snapt dan waar je naar toe wilt werken.

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:04

nou over die 2 dagen springen :)
de eerste dag kan ze wel leuk springen alleen als ik bijvoorbeeld de dag er na wilt gaan sproingen vind ze het niet meer leuk :n
en dan gooit ze echt alles er van af pff...
neej ik ook niet :n
maar volgens die examen geval die vind dat ik geen inzicht hebt op dressuur en springen :=
oke springen is voor mijn ook wat moeilijker.. want ben zelf geen springer :n
af en toe een keertje dat is alles maar om les te gaan geven in het springen nou nee :n
dressuur vind ik het moeilijk als ze in te hoge thempo lopen dan lijk het niet zo en dan blijkt het wel zo pff.. ook zo iets..
en als je les geeft praat ik aardig hard legt alles goed uit wat in het boekje staat en dan krijg je een onvoldoende op je uitleg en stem :=
dus soms weet ik het gewoon niet meer :n

en idd je wilt ergens naar toe werken als je ziet dat iemand der paard niet naar beneden kan rijden dan kan je zien of de les gelukt is of niet :)

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:07

Een fjord kan makkelijk een zwaarder iemand dragen de 100 is geen probleem ookal is het niet ideaal maar hij kan het!! ook al is het er 1 van 1.45. Het is een heel erg sterk ras. Ik baal er enorm van dat er geen fjorden mee mogen doen! :( en als je heel lang bent wat maakt dat uit? het is niet omdat je zo lang bent nee jullie willen gewoon dat t een geweldig plaatje word ik vind het discriminatie van de fjord ik ben zelf 1.73 en doe wedstrijden op een fjord van 23 die 1.45 is en hij kan mij makkelijk dragen en ik ben de lichtste ook nog niet :D en tijdens de wedstrijden kijkt iedereen hem na omdat hij meer kan dan die geweldige warmbloedjes van hun Het is een uitdaging om van die wedstrijdtutjes op een fjord te zetten en niet op die paardjes die altijd wel willen lopen daar moeten ze toch ook mee om kunnen gaan? het eigenwijze karakter is juist heel erg leerzaam :o dus...ja een fjord moet gewoon mee doen met de cursus!

groetjes nanette

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:17

Oud topic, dus een slotje.