Kan een shetlander de hele avond staan eten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roos247

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:44

je kan het ook op bouwen en dat hij een stukje kaal eet en er jij dan steeds een stukje bij geeft

Stephanie

Re: Kan een shetlander de hele avond staan eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:48

Shetlanders eten van nature alles wat in hun mond bereik komt. op de eilanden van hun herkomst moesten ze soms lang zoeken voor eten. het gevolg hiervan is dat ze instinctief gewend zijn om alles te eten wat ze kunnen.

De hele avond eten zal het shetje dus vast en zeker doen. Of dit schadelijk is hangt af van de pony zelf. zoals al eerder gezegd is de ene pony er gevoeliger voor dan de andere.

mijn shetlander staat 24/7 in de wei. momenteel iets aan de dikke kant maar bevangen is ze niet, en nog nooit geweest overigens (afkloppen :+ ) .

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:32

oeioei ik moest mijn shet eens een paar uur op de wei laten, hij ontploft denk ik! Ik zou het niet riskeren :n Pooh staat nu op een (groot) kaal stuk, waar hij zijn "grasjes" bij elkaar kan zoeken. Als dat niet voldoende is krijgt hij hooi of vers afgemaaid gras uit de andere wei. En nog steeds is pooh te dik :=
edit: jij weet het beste of je pony er gevoelig aan is, dus pas goed op als hij een hele avond op hoog gras staat!

Blooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:01

Als het gras erg jong en vet is zal ik haar zeker niet lang daarvan laten eten, kans op hoefbevangenheid en dat wil je niet meemaken |( Mijn shetje staat op een nogal kaal stuk land, maar 's avonds krijgt ze nog wat gras, maar geen jong gras!