Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Karennnn schreef:Ik blijf erbij: zoek een goede springhengst die toch nog de minpunten van je merrie kan verbeteren en ik zou daar bij naar de burggraaf, argentinus en numero uno's kijken.
als je diepvries aanzou durven kan argentinus zelf mss ook nog wel.. Ik ken er een heel leuke nakomeling van 'ga es eve foto zoeken zo meteen'. Die geeft ook zeker gangwerk en maat en zou ook koel in hoofd zijn.
. Bovendien vaak erg grof, niet wat de fok van tegenwoordig nog graag wil zien. Echt nog barok gebouwd...
Adil18 schreef:Karennnn schreef:Ik blijf erbij: zoek een goede springhengst die toch nog de minpunten van je merrie kan verbeteren en ik zou daar bij naar de burggraaf, argentinus en numero uno's kijken.
als je diepvries aanzou durven kan argentinus zelf mss ook nog wel.. Ik ken er een heel leuke nakomeling van 'ga es eve foto zoeken zo meteen'. Die geeft ook zeker gangwerk en maat en zou ook koel in hoofd zijn.
Ik heb zelf meerdere Argentinussen gereden, die zijn ook niet makkelijk. Bovendien vaak erg grof, niet wat de fok van tegenwoordig nog graag wil zien. Echt nog barok gebouwd...
in mijn profiel staat een van de Argentinussen die ik gereden heb. Je ziet niet het hele lijf, maar je kunt aan hals en borst zijn dat het een zwaar type is, en dat zijn ze vaak hoor...Zoon Arko III bijv. vind ik ook geen lichtgewichtje...!
Ik heb zelf een Quattro gereden toen ik net in Duitsland woonde, was een super dier en een echte allrounder. Niet voor de beginner, maar geen moeilijk dier op zich, en hij werkte bikkel hard!
Karennnn schreef:quattro zou niet de simpelste geven
warkant vind ik echt géén dekhengst, is telkens net te min voor dé grote sport in beide takken: dressuur en springen
Solitair kan commercieel zijn, omdat die vaak degelijk gangwerk meegeeft, een goed kleurtje en een goede sprong. De meeste lijken ook aangenaam van karakter. Maar opnieuw is dat weer een hengst die ik nooit zou nemen. Zeker niet op een merrie met zo'n mooi papier![]()
Ik blijf erbij: zoek een goede springhengst die toch nog de minpunten van je merrie kan verbeteren en ik zou daar bij naar de burggraaf, argentinus en numero uno's kijken.
Ook heb ik met de hengsten van de Wiemselbach gewerkt, L'esprit was mijn favoriet echt een schat
. Van Gogh vertoond wat hengsten gedrag maar ook een fijn paard om mee te werken, als ik kijk naar de nakomelingen, hebben die allemaal een fijn karakter
!