[TI] tinker kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:04

Ik heb vorig jaar een 7 jarige hengst gekocht, direct laten ruinen. Omdat het om een volwassen hengst ging plat gedaan in de kliniek en ruim 600 euro gekost. Hij was als hengst al wel super opgevoed en dat maakt natuurlijk een wereld van verschil! Na 6 weken stond hij in de groep met merrie's en nooit meer naar omgekeken! Zelfs hengstige merrie's niet. Hij vblijft wel hinneken en wat showen bij vreemde paarden. Zo heb ik vorige maand de eper paardenvierdaagse gelopen en daar liet hij zich regelmatig horen maar niet sterk of vervelend hoor ik heb er een superpaard aan! Ook keltic is morgen in Dalen te zien!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 13:54

dat is niet weinig om te laten ruinen.....

ik heb wel iemand die mee kan kijken, die heeft er veel verstand van..
is een tinker nou zoveel duurder als een gewoon rijpaard????
ik zie op bv marktplaats veel paarden die rond de 1500 euro zitten maar tinkers zitten er ver boven.....

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:58

Hoi Justdiesel,

Ik heb 1 februari een Tinkerruin gekocht, hij is 25 mei 5 jaar geworden (heet toevallig Diesel :+ )
Het is echt een prachtbeest en super lief.
Er zit inderdaad wel een koppie op en ze hebben heel snel door wat de dagelijkse routine is en hoe ze dingen van je gedaan kunnen krijgen maar (ik weet niet hoe het met de anderen zit) hij is ook gewoon vreselijk grappig.
Ik heb er verschillende bekeken en ik zocht echt een redelijk rustige en aanhankelijke tink waar ik echt een klik bij voelde.
De tinkers die ik heb gezien waren allemaal heel verschillend en toen ik de foto zag van Diesel vond ik al dat hij een hele lieve kop (sorry hoofd) had en het was voor mij een heel stuk rijden maar ik ben toch gegaan en heb erop gereden en gepoets en gewoon even mee geklooit en hij was het direct.

Onder voorbehoud dat hij goed door de keuring zou komen heb ik hem toen gekocht.
Inmiddels zijn we bijna 6 maanden verder en we zijn al echt een team.
Hij loopt als een hondje achter me aan, ben veel grondoefeningen aan het doen en maak lekkere buitenritten. Hij vind alles leuk en gezellig, mits ik rustig met hem omga.
Ben ik gehaast of opgefokt dan is hij mijn spiegel en kan ik weinig met hem beginnen, maar doe ik alles rustig en neem ik de tijd voor hem en geef ik hem veel aandacht dan is het echt een wereldpaard !

Ga dus vooral ook erg op je gevoel af en ga desnoods meerdere keren kijken voor je beslist. Het blijft altijd een risico want het is en blijft een beest met een eigen karakter en hij heeft altijd een verleden.

De mijne is bv gebruikt om les mee te geven aan kleine kinderen. Toen hij bij mij kwam kon ik niet normaal opstijgen, bleef rondjes lopen en zodra ik erop zat begon het te lopen en stopte gewoon niet meer.

Veel uitgeprobeerd en uiteindelijk bitloos geprobeerd. Er ging een wereld voor hem open. Geen getrek meer in zijn mond en met respect behandeld en hij doet altijd zijn best om te begrijpen wat ik van hem verwacht onder het zadel.
De stress is weg en we zijn dus echte maatjes geworden in een hele korte tijd.

Heel veel succes met je zoektocht.

justdiesel

Re: tinker kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 12:31

super dat het bij jou nu zo goed gaat!
ik durf die hengst toch niet te nemen dus die gaat het niet worden....
heb een ruin op het oog en wie weet gaat dat wat worden.

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:29

Nou hopelijk vind je in hem wel het paard dat je zoekt... en anders , gewoon lekker door blijven zoeken want er zijn nog genoeg leuke andere Tinkers.

Heel veel succes en ik hoor graag van je als het is gelukt !!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 21:25

dank je
het kan ook zo maar zijn dat ik ineens een 'gewoon' paard vind