_Vanes_ schreef:
Wat een beauty zeg!!! Echt een plaatje.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Vanes_ schreef:Grapje zeker....
Pienb schreef:Smaak bestaat niet (oke, nauwelijks) in de professionele beoordeling van pedigrees. Gelukkig weet jij er veel van, ik zeg nergens dat mijn merrie een toppapier heeft, maar 'niet de absolute topper' is wel erg negatief voor een merrie waarvoor ik in de VS bij twee toch tamelijk prominente stallen totaal ongevraagd een niet mis te verstaan bod heb gekregen alleen al op basis van haar bloedlijn voor de fok. Dat ik er niet op in ben gegaan lijkt me duidelijkpeptoboonsmal is een geweldige hengst! dus wat dat betreft: altijd doen zou ik zeggen!
of je merrie erdoor komt is idd een 2e... breeding is leuk en prima maar volgens mij niet de absolute topper maar dat is ook smaak (ze is wel erug mooi hoor!)

MidnightPSan schreef:Dat zal dan Nathalie (brunette) of Becky (blond) zijn geweestJa van oswood, die dame(weet haat naam niet meer) regeld de dek contracten voor Jeff,en de promotie.
gera schreef:_Vanes_ schreef:Grapje zeker......

gera schreef:...en laten we zeggen dat de foto's bij dit paard heeeeeel misleidend werken en de fotograaf daar goed werk heeft geleverd. Als je goed kijkt, kan je al wat uit de foto's opmaken, en daarbij lieten ze zelfs de term 'not trainable' vallen bij hem. Zegt ook genoeg. Niet dat ik voor hem kwam overigens, maar ze toonden alle hengsten even.
) maar grote kans dat je daar iemand vind die wel ervaring heeft met zo;'n formulier. als je wilt kan ik je de link wel per pb sturen ofzo WillieB schreef:ik bedoelde dus dat er in Amerika ook heel goede hengsten staan waar men deze procedures niet toepassen.
en je dus dezelfde resultaten kan krijgen waar hier naar gezocht word.
is dus een tip!!!!!
Meestal lopen dit soort topics juist helemaal niet! BKS schreef:Hmm daar ben ik het zelf niet helemaal mee eens. Ik kan nou niet zeggen dat in Nederland geen mensen met cuttingambitie wonen, per slot van rekening staan er ook een aantal nakomelingen van Hesa Peptospoonful in Nederland en zijn breeding fee is ook $8500 dus wat dat betreft wonen er in Nederland duidelijk wel mensen die bereid zijn dergelijk dekgeld voor een cuttinghengst neer te leggen en ook bewust voor een dergelijk gefokte hengst te kiezen. Bovendien heb ik nog steeds geen idee hoe ik er aan de hand van sire records, verstrekt door de AQHA, achter kan komen in welk land de nakomelingen van de hengst staan. Dus waarom dan niet even hier informeren... dacht ik.Ja natuurlijk, doe ik zelf ook wel maar wou het alleen weer even aanhalen om te kijken of er ook iemand is met de gevraagde ervaringen?_Vanes_ schreef:Nee,..en dat had Gera ook kunnen weten eigenlijk.
) adviezen zou krijgen wat betreft hengstkeuze en de nodige reacties op de bloedlijn. Aan de andere kant: laten we niet vergeten dat Rieky Young momenteel Really Too Close showt, een hengst uit Boonlight Dancer uit... Peptoboonsmal. Maar ik ben het roerend met jullie eens: het percentage reiners dat is voortgekomen uit Peptoboonsmal is bijzonder klein.
WillieB schreef:Bedankt voor het meedenken, maar voor een merrie die zelf al SLL bloed voert, lijkt me een hengst als Smart Lil Riddler niet bij uitstek een goede keuze. De selectieprocedure die voor Pepto wordt gehanteerd is sowieso vrij schaars, maar blijkbaar nodig. Het gegeven hoeveel veulens een hengst in de sport heeft, vind ik net als 'storrum' op zich wel een belangrijke leidraad. En natuurlijk zijn er veel meer (kwalitatief goede) cuttinghengsten, ik kan zo een hele reeks opnoemen, maar goed, geloof me, ze zijn niet allemaal zo aantrekkelijk als ze op de foto tonenik bedoelde dus dat er in Amerika ook heel goede hengsten staan waar men deze procedures niet toepassen.
en je dus dezelfde resultaten kan krijgen waar hier naar gezocht word.
is dus een tip!!!!!
Ook al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit van zowel Smart Lil Riddler als Quixote San Peppy had gehoord... maar dat hoeft niets te zeggen 
WillieB schreef:dan praat je over een percentage ,een dekhengst met vele honderden nakomelingen waar van er dan 10 presteren is dus niet beter dan een met 100 nakomelingen waarvan er enkele presteren.
omdat al die nakomelingen nu eenmaal niet allemaal wereldkampioen kunnen worden en ook niet altijd terecht komen bij iemand die ze naar een wereldkampioenschap kunnen rijden.