Ook even mijn nieuwe aanwinst showen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:24

Wat een verhaal zeg, ik word er verdrietig van. Die kennis is blijkbaar niet te vertrouwen. Ik leef met jullie mee. :(:)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:39

ik zou als ik in jullie schoenen stond mijn emoties aan de kant zetten, en zelf zorg dragen voor het paard.
de lange of de korte weg, maakt op zich niet veel uit.
hem (nu of later) zelf laten inslapen dus.

begrijp uit je reactie dat dat jullie te zwaar valt, maar toch hoop ik stiekum nog dat ik binnenkort lees dat jullie toch van gedachten veranderen.
het paard heeft geen weet van wat er speelt, hij heeft net het leven terug, en zal straks weer terug moeten naar het hok waaruit hij komt, en dan?
laat de handelaar hem inslapen, of wordt het transport, of laat hij het paard verkommeren?

hem zelf laten inslapen (eventueel eerst het land op doen) is eigenlijk een deel van de verantwoording die je als eigenaar hebt.
ik bedoel het niet aanvallend, maar het idee dat hij terug moet is zo akelig..

no offence, ik heb er even over nagedacht, dit wel of niet te typen,
maar ik waag het er toch op.

ik begrijp echt wel dat het erg gevoelig ligt nu voor jullie, maar toch.... dat paard heeft jullie nodig!

sannepakito

Re: Ook even mijn nieuwe aanwinst showen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:14

jeetje, ik wilde net een berichtje gaan typen hoe prachtig ik het paard vind en hoe geweldig ik het vind dat jullie hem hebben gered.
Maar wat een vreselijk verhaal daarna zeg! Ik zou echt niet weten wat ik zou doen in zo'n situatie. echt verschrikkelijk! Als hij nu al slecht loopt en dus waarschijnlijk pijn heeft, is het ook niet eerlijk hem te houden. T zal denk ik alleen maar moeilijker worden voor jullie...
Heel veel sterkte!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:18

Sanne, jij zegt wat ik ook wilde zeggen.

Ik dacht echt :wauw, wat een paard!! Hij is zoo mooi!

En nu lees ik dat hij ziek is... wat erg ;( . Echt een rot situatie.. Ik begrijp dat hij wel wat moet kosten.... en dat voor een ziek paard......................... heel moeilijk. Sterkte met het besluit wat je maakt, het zal niet makkelijk zijn :(:) .

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:29

pfff wat een verhaal. ik denk dat je er goed aan doet hem terug te brengen, hoeveel zeer het ook doet...
wat lopen er toch veel akelige mensen rond op de wereld...sterkte jullie.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:08

jeetje meissie wat een verdriet...!

Is er echt geen mogelijkheid hem te houden, en een andere prijs te overleggen na het laten zien van eht DA rapport??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:15

wat een vervelende wending van een verhaal

maar een half jaar al te koop en al die tijd doperwten te eten geven?

Jammer dat dit mooie paard al zoveel mankeerd, en dat die teruggaat naar die stal.
Kun je niet overnemen voor de slachtprijs en aanhouden?
Je kan het niet maken om het beestje nu 4 dagen te hebben laten genieten en dan weer terug te laten gaan naar 24/7 stal

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:25

Jeetje, een prachtig paard en dan heeft het zo`n wendig..
Atrose hoeft niet zo te zijn dat het paard ineens afgemaakt moet worden. Ik weet niet in hoeverre die hoef vergroeiing kwaad kan na de operatie. Heb je je al wat meer verdiept in atrose? Er lopen veel paarden rond met atrose, deze paarden moeten veel bewegingsruimte hebben. En elke dag rustig aan bewegen dus niet zwaar dressuurwerk etc. Op deze manier kunnen ze het nog heel erg lang volhouden hoor! Lekker rustige buiten ritjes maken, moet kunnen in spanje toch ;)
Als nog kan ik je goed begrijpen als je het paard als nog terug brengt, je kocht namelijke een paard voor het leven (dacht je). Veel succes met je beslissing.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:44

Als het paard terug gaat wordt het opgesloten in die stal en wachten ze af totdat het dier door zijn benen zakt... ben bang dat het niks mag kosten.
Ik zou zorgen dat je het dier kunt overnemen tegen de slachtprijs en dan kijken wat je doet... misschien hem nog wat mooie maanden geven.
Afscheid hoort er helaas bij, soms laat....en soms veel te vroeg. Een dier terugsturen naar de hel zou er niet bij mogen horen, en ik hoop dat hem dat bespaart blijft.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 01:14

Wat een draak van een kennis, hij sluit dat paard op, hij geeft alleen dopererwten, hij laat kennis achterwege... En hij wordt boos op jullie??!!!!!! Geen haar, maar dan ook geen eentje, zou er bij mij over nadenken om dit peachtdier naar deze oplichter terug te brengen. Dan liever zeker weten dat het dier gelost word. Wat word anders zijn lot? Snap dat jullie erg verdrietig zijn en normaal spreek ik me ook niet zo uit over dit soort beslissingen. Maa bij jullie verhaal zegt mijn gevoel dit wel heel sterk. Sterkte met de hele situatie!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 01:32

ik ken brenda... zij heeft eht hart precies op dezelfde plaats als mij zitten...
maar een handelaar die mensen zo bedonderd... verdient dit geld niet...al verdient dit paard wel een beter leven...
soms moet je de realiteit bekijken....

ik weet wel zeker dat bren al 100x heeft nagedacht...ook ik zit nu nog op msn met haar... we hebben alle opties al besproken...
maar soms zit er niets anders op dan het paard terugbrengen... hoe sneu dan ook...

het is een strijd van verstand en gevoel..... en dat kan hard aankomen... hoe graag je zo'n dier wilt helpen....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 01:59

Wat naar zeg, ik wilde net gaan zeggen dat ie zo mooi is...
Maar feit blijft dat de handelaar er nu ook vanaf weet dus die kan er niets meer mee dan hem verkopen voor de slacht. Je zou hem dus 100,- meer dan de slachtprijs kunnen bieden en hopen dat hij het aanneemt.
Als hij verstandig is doet ie dat want meer kan hij er toch nooit voor krijgen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 02:04

100 euro is in dit verhaal niets.... ik denk dat je beter over een aantal duizenden euro's kunt gaan spreken.....
deze man.. verkoopt hem evenhard weer gewoon door.....
en dan spreken we niet over honderden euro's...

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 02:21

Jolliegirl schreef:
100 euro is in dit verhaal niets.... ik denk dat je beter over een aantal duizenden euro's kunt gaan spreken.....

Aantal duizende euro's.. maar worden de paarden vóór aankoop niet gekeurd of van te voren nagekeken door een dierenarts?? LIjkt mij bij dit soort bedragen wel logisch, dit zou betekenen dat die handelaar toch nooit dat paard voor zoveel geld kan doorverkopen of zie ik dat verkeerd?

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 02:28

Overigens zou het paard weer in de stal 24 uur p/d p/w staan met een aandoening die naar alle waarschijnlijkheid niet behandeld zal worden. Naar mijn mening zou de dierenbescherming van Spanje hier toch even moeten gaan kijken :?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 02:49

Kan toch niet slapen dus nog maar even een berichtje.
Ten eerste bedankt voor alle berichtjes het helpt me heel goed jullie meningen en ideeen aan te horen.

Dierenbescherming in spanje daar zeg je wat, hellaas is dit geen Nederland en deze dingen zijn meer of minder normaal ben ook erg aan het wachten totdat we echt eens een Europa zijn.
Toch overleg ik dit morgen met mijn Da ga hem vragen in hoeverre dit toegestaan is hier.
Wat ik wel weet is dat deze man illegaal handelt ik zou hem kunnen aangeven.
Waarschijnlijk ga ik dit ook doen maar laat me eerst wel goed informeren.
Hij heeft dit dier en ons zoveel verdriet aangedaan.

Nu even gauw even wat meer antwoorden die ik eerder geschreven heb toen ik met Jo op msn zat.
En dan morgen meer.

Inderdaad @Kannie goed gezegt en akelig vind ik nog netjes uitgedrukt.
We hebben zoveel verdriet en ook nu schiet ik weer in tranen.
Deze man hebben we vorig jaar leren kennen via via.
Omdat wij een vakantiehuisje hebben in de buurt dachten we dat het misschien leuk zou zijn om de weekende daar naartoe te gaan en Flash mee te nemen.
Hij heeft ons een sleutel gegeven zodat we Flash daar weekende konden stallen.
Heeft hier nooit geld of wat voor gevraagt en hierdoor dachten we dat we wederzijds vertrouwen hadden.
We hebben Flash tenslotte nooit meegenomen maar wel ligt zijn sleutel nogsteeds in ons vakantie huisje.
Hij heeft tegen ons gezegt dat Inventor goed was, heb zaterdag nog gezegt of mijn da moest komen maar hij zei dat Inventor 100% goed was en dat dat niet nodig was.
Wij vertrouwde hem, juist omdat hij ook zoveel vertrouwen in ons heeft gehad en dachten dat het wederzijds was.
Hoe kun je je vergissen in mensen.
We werden verliefd op dit dier en Ernesto heeft hem gekocht.

@Marigold ik begrijp jouw reactie heel goed en ik zou graag willen schrijven dat we Inventor houden maar ik durf dit gevecht gewoon niet aan te gaan hoe hard het ook klinkt.
Ik ga heel veel van deze kanjer houden en ga hem langzaam aan achteruit zien gaan en tenslotte moet ik de beslissing nemen om hem te laten inslapen.
Ik heb geen idee wat de handelaar gaat doen en wil het eerlijk gezegt ook niet weten.
Ik heb met mijn merrie een hele lijdensweg ondergaan en weet dat ik deze opgave niet aan kan.
Dit gaat heel veel tijd, verdriet en geld kosten.
Deze ervaring heb ik al gehad met mijn Flash en dat is niet gemakkelijk.
Er staan 4 jaren van gevecht in mijn profiel.
Flash zal waarschijnlijk ook altijd een zorgenkindje blijven en zij heeft mij nodig, nu deze 5 dagen is ze naar vrienden gebracht en zij heeft ook mijn verzorging nodig.
Voel je niet schuldig door wat je geschreven hebt, ik ben het met je eens en begrijp het heel goed.
Hopelijk begrijp je mijn gevoel ook.

@chanora Inventor is een hengst en op aanraden van mijn trainer hebben we ze gescheiden staan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 03:10

Jolliegirl schreef:

Wordt daar niet gekeurd dan? Als je duizenden euro's neerlegt voor een paard laat je hem toch keuren?
Als dat wel gebeurd dan heb je het over een slachtprijs en mag die man blij zijn met 100,- extra ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:13

daar is die man absoluut neit blij mee ;)
over het keuren staat hierboven al uitgelegd.. dit was een goed vertrouwen questie... waar bren en haar vriend weer keihard van geleerd hebben.

hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen bren! :) laat me weten hoe het vandaag gegaan is....

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:22

Jolliegirl schreef:
daar is die man absoluut neit blij mee ;)
over het keuren staat hierboven al uitgelegd.. dit was een goed vertrouwen questie... waar bren en haar vriend weer keihard van geleerd hebben.

Met andere woorden dat die man bij een volgende potentiële koper dat weer gaat lappen? Onder het mom van goed vertrouwen?
Wat ik me afvraag wat die man er nu mee opschiet...tenslotte krijgt ie het paard terug en moet ie het geld terug betalen. Ik bedoel het zou bij iedere koper (die in goed vertrouwen zonder te keuren dan) toch naar voren komen dat er iets niet goed is. Of zou die man er op gokken dat men dat toch niet in de gaten heeft?

In ieder geval TS; heel veel sterkte met de afloop hoe dan ook

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:08

Dank je wel Jo en Cossie,

Deze man beweerd dat het paard het dubbele kost dan wat wij ervoor betaald hebben.
Achteraf gezien met wat het paard heeft zou je inderdaad ongeveer op deze kosten komen.
Dus hierin heeft hij niet gelogen.
Ik denk dat hij inderdaad het paard op deze manier blijft proberen te verkopen.
Als hij ons zaterdag eerlijk verteld had wat het paard mankeerde (ookal is het in zijn ogen een klein gebrek), dan had ik mijn Da ingelicht en gevraagt wat dit inhoud en wat we kunnen doen. Evt was mijn Da gekomen en daar bekeken.
Waarschijnlijk had mijn Da gelijk gezegt niet aan beginnen.
En dus was deze hele toestand er niet geweest.
Het ergste vind ik dat deze man heel erg met onze emoties heeft gespeeld.
Geld is niet belangrijk alle lessen in het leven kosten geld en deze les is wederom een goede voor ons.
Maar zoals jullie kunnen indenken komt mijn veearts en hoefsmid niet voor niets en de kosten van het transport zijn ook voor ons.

Tevens heb ik vannacht uiteraard niet kunnen slapen, nu is dat niet het ergste ik weet dat deze dag een van de moeilijkste uit mijn leven is.
En we moeten daar doorheen en proberen er verder niet meer aan te denken.
Hoe makkelijk gezegt en wederom schiet ik weer in huilen uit.
Vanmorgen heb ik het mannetje uit de stal gehaald, en het doet zo´n pijn niet wetend hoe hij verder gaat.
Maar ik moet eerlijk tegen over mezelf zijn het is gewoon onmogelijk.
Ik kan Inventor ook geen goed leven geven.
Als hij bij mij zou blijven dan moet hij op transport naar waarschijnlijk Madrid 400 kilometer afstand om geopereert te worden.
Alle zenuwen gaan op mijn merrie inwerken.
Daarna moet hij gecastreert worden anders kan hij niet samen gehouden worden met mijn merrie.
De volgende stap is speciale ijzers er vanuit gaan dat de operatie goed gaat.
En een leven met langzaam achteruit gaan.
Is dit eerlijk voor dit dier?
Ik weet het niet, maar mijn verstand zegt nee.
Mijn merrie is een zorgenkind daar moet ik echt bovenop zitten en in de gaten houden dat ze geen terugval van de piro krijgt.
Mocht ze dit krijgen dan gaat dit wederom een hoop geld kosten, ik kan me niet permiteren om nu mijn geld in Inventor te stoppen en straks mijn eigen merrie niet voldoende medische zorg en aandacht te kunnen geven omdat ik met een ander zielig`paard bezig ben.

Ik hoop dat jullie dit begrijpen en daarom besluit ik met pijn in mijn hart en een machteloos gevoel dit paard terug te brengen.
We hebben er heel veel verdriet van.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:40

Wat een moeilijke beslissing , maar begrijp je beslissing wel!
Als je een paardje al een hele tijd hebt ,en hij krijgt wat,zul je waarschijnlijk alles voor hem doen,maarja als je dan net een paard koopt,waar je mee denkt een leuke toekomst optebouwen,en hij heeft meteen al wat,wat uiteindelijk nog erger gaat worden,een aflopende zaak is in principe en je kan het er niet voor gaan opbrengen kun je hem beter meteen wegdoen en proberen zo snel mogelijk aftesluiten,hoe hard het ook is!
Dat hij terug gaat naar die hell lijkt mij het ondraagbaarst om te weten voor jullie,maar je moet inderdaad aan jezelf blijven denken (en je merrie natuurlijk ) maar ik zou het er ook niet voor kunnen opbrengen,zeker niet als je al 1 zorgenkindje hebt.

Dan kunnen mensen zeggen dat ze hem niet terug brengen naar die plek,en een oplossing gaan vinden en stiekem hopen dat jij dat ook zult doen maar hij was waarschijnlijk niet goedkoop en gaat nog veel kosten,maar ben benieuwt wat ze zelf zullen doen in deze positie,wetend dat dit heeeeel veel geld kost en nog meer zal gaan kosten!

Als hij nou na operatie's helemaal de oude zou worden had ik het een ander verhaal gevonden maar jullie zelf waarschijnlijk ook!
Hoop dat het beestje ondanks alles,wat het is een prachtvent, een mooi plekje kan vinden waar hij zijn laatste jaartjes kan gaan slijten!
Wens jullie heel veel sterkte toe in deze rotweek voor jullie ..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:00

cocochanel schreef:
Dan kunnen mensen zeggen dat ze hem niet terug brengen naar die plek,en een oplossing gaan vinden en stiekem hopen dat jij dat ook zult doen maar hij was waarschijnlijk niet goedkoop en gaat nog veel kosten,maar ben benieuwt wat ze zelf zullen doen in deze positie,wetend dat dit heeeeel veel geld kost en nog meer zal gaan kosten!

ik zou hem dan een tijdje op de wei laten lopen zo lang het gaat, en als het niet meer gaat laten afmaken.
ik zou er niet mee gaan dokteren dan, omdat er geen blijvend perspectief is voor het paard.
ik zou het dus in eigen hand houden, vanwege zijn verleden, en als enige andere optie het terugbrengen daarheen.

maar, de ene mens is de andere niet, ik kan als dat moet vrij rationeel zijn als het gaat om lijden en als gevolg daarvan het moeten beslissen tot afmaken van een dier.
(normaal gesproken ben ik vaak ook juist emotioneel hoor over dieren, maar ik kan die knop omzetten als het moet, en soms moet dat).

TS is wat dat betreft wat emotioneler betrokken begrijp ik, en daardoor begrijp ik van haar uit de keuze wel om hem terug te brengen.
ik veroordeel haar daar ook echt niet over, maar zou het toch fijner vinden als ik lees dat er een andere oplossing werd gevonden voor het dier.
maar goed, misschien kiest de handelaar ook eieren voor zijn geld, zou knap zijn als hij het paard alsnog als 'goed' verkoopt.
dus vroeg of laat zal er wel een beslissing worden gemaakt over het paard.

voor de TS vind ik dit alles echt heel erg wrang, echt absoluut geen leuk vervolg van een topic dat zo vrolijk begon...
heel veel sterkte nogmaals.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:26

Jeetje wat een schokkend verhaal!
De foto's zijn veelbelovend maar als je dan even verder scrollt... in en intriest.

Blensink, ik heb uiteindelijk bewondering voor je keuze, denk niet dat dit voor jullie de makkelijkste weg is, maar als je al een zorgenmerrie hebt...
Weet niet of ik het zelf gekund aangekund zou hebben (waarschijnlijk niet) om hem terug te brengen, zat zelf eerst heel sterk te denken aan een plek waar ze ook o.a. gepensioneerde paarden opvangen... Maar als je nu al in de gaten hebt dat de kosten zo hoog gaan oplopen, kan ik het begrijpen dat je toch voor jezelf en je eigen paardje moet kiezen, hoe hard ook.

Het is gewoon te hopen dat het paard uiteindelijk toch ergens goed terechtkomt, jij hebt gedaan wat je kon en dat kan niemand je verwijten.

Sterkte ermee!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 16:56

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes.
Ben nu weer aan het huilen en weet dit helpt niets, voel me zo slecht maar kan gewoon niets anders.
Vanmiddag heb ik met mijn lieve vriend alles nog eens helemaal goed doorgesproken en we hebbn allebei een half uur zitten huilen.
We zijn samen veelste emotioneel en weten als we doorgan met dit paard dat het een hoop spanningen gaat geven.
Deze overleven we ook wel maar het is ook niet eerlijk voor onze eigen diertjes.
Onze poes is al twee dagen helemaal in de war, geloof het of niet ze wil niets anders dan aangehaald worden en heb een gevoel dat ze iets aanvoelt.
Niet te spreken over Flash, het kan gewoon niet.
Ik zou willen dat ik nooit dit paard gezien zou hebben en dat ik de tijd een week terug kon draaien en alles overnieuw en anders zou kunnen doen.
Maar dat kan niet we hebben een zware les gehad en ik zeg eerlijk voorlopig geen dieren meer erbij.
Ik ben misselijk heb mijn eten niet binnen kunnen houden.
Ondanks de toch lieve berichten,
Voel me radeloos en slecht.
We huilen meer dan bij het overlijden van onze ouders dit kan niet.
En door te gaan met deze emoties is niet eerlijk, niet voor Inventor, niet voor Flash, niet voor onze poes en niet voor onszelf.

@Marigold het spijt me verschrikkelijk dat ik Inventor over een drie kwartier naar huis stuur.
Hoop dat je gelooft dat ik het ook anders had gezien.
Het dier heeft volgens mijn hoefsmid geen pijn en mijn Da denkt van wel.
Heb gezegt tegen mijn Da dat ik Inventor rustig op de wei wilde laten staan en dat hij blij moet zijn dat ik een ziek paard heb gekocht.
Tenslotte verdient hij er aan, zelfs deze vreselijke dingen heb ik tegen mijn Da gezegt, die het gelukkig begrijpt.
Hij raadde mij echt aan dat ik het paard terugstuur.
Dit paard moet hoe dan ook geopereert worden.

Ik kan niet meer ben op, nog een half uur dan gaan we weg.
Het doet me zo´n onwijs veel verdriet dit valt niet te beschrijven.
Gelukkig hebben mijn vriend en ik heel veel steun aan elkaar.

Een geschrift voor Inventor:

Lieve grote jongen met je prachtige ogen en je mooie volle manen.
Jij grote kanjer we zagen je en namen je mee.
Dit verdien je niet hier te staan.
Een stomme fout hebben wij begaan.
Door te geloven in de verkeerde mensen.
Lieve schat wou dat ik iets voor je kon doen.
Maar het is onmogelijk, ik moet reeel blijven.
Hopelijk vind je snel een goed plekje.
6 dagen heb ik van je gehouden als een kind.
Het spijt me ik moet je vergeten.
Heel veel sterkte lieve schat.

Sorry ik weet dit gaat nergens over, ben helemaal kapot van verdriet.
Ga me nu omkleden en een ander zwaar moment te gemoed.
Daarna haal ik mijn merrie op en hopelijk vergeten we deze nachtmerrie gauw.

Dank jullie allemaal voor jullie medeleven.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:01

Ach meissie toch... :(:) Vind het heel rot voor je.... Dit is zo oneerlijk.. dat je de keuze moet maken om zo'n lief dier, waar je in zo'n korte tijd zoveel om bent gaan geven, terug sturen naar een stal waar ze niet goed voor hem zullen zijn.. Dat weet je..Maar tegelijkertijd is het onmogelijk denkbaar, dat je duizenden euro's gaat neerleggen, voor een paard wat ziek is en wat ook nooit meer beter zal worden ;( . Helaas...... Het is heel treurig, ik snap je verdriet.. het is niet eerlijk... Maar jij hebt gedaan wat je kon, je moet idd realistisch blijven, en dat doe je ook. Ieder ander had hetzelfde gedaan, hoe moeilijk ook... Sterkte en heel veel knuffels voor Inventor.