Ik ben van mening dat als je er een paard bij wilt nemen en je vriend/ man er toch neti al te vaak mee bezig gaat. je goed moet kijken naar wat voor paard je neemt want ik vind dat ook een fjord regelmatig verkeerd word in geschat. Ook een fjord heeft tijd nodig en liefde en aandacht. en als je zeker weet dat je iemand hebt die hem/haar dan kan bereiden dan is het geen probleem als ze maar 1 of 2 keer per week voor de kar gezet word of als er is een hele poos niet met de kar gereden word.
En over karakters gesproken ken ik tinkers die gewoon gevaarlijk waren.
Maar wat mij op valt ios dat elk paard perfect is als het de juiste opvoedign krijgt en dat betekend een paard vriendelijke maar duidelijke opvoeding.Want ook een fjord is dit nodig.
Ik denk wel als ik je verhaal lees dat jij zelf heel bewust bent welk paard goed bij je past en dat je heir niet over hoeft te twijfelen neem de ijtd en zorg dat je samen een paard vind waar je allebei van zegt'"dit is hem" persoonlijk zou ik je nog wel willen aanraden om voor een ruin te gaan. een merrie zal altijd blijven vechten om de rangorde.
Dit omdat ze altijd hoofdmerrie willen worden en die taak moet je op jezelf nemen want dan zullen ze gehoorzamen met natuurlijk paarden karatertrekken
.
ps mocht iemand een trekpaardhengst veulen weten die bruin is en blijft met zwarte manen en staart(lang) te koop staat laat het mij aub even weten. ben namelijk zelf zoekende.