Wat vragen over een shetlander.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:26

Roxynoalover schreef:
ik denk dat bij jou wel een a/b pony past.
dat zijn eigelijk gewoon hele grote shetlanders :P
en ook lekker eigenwijs

Een shetlander ís een A pony.
Een B pony is iets groter, maar waarschijnlijk nog te klein voor TS.

Wietsje92

Re: Wat vragen over een shetlander.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:28

Waarom niet gewoon een grotere pony waar je ook op kunt rijden als je dat graag wilt? denk aan een haflinger, fjord of tinker??

Suusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 16:02

Als ik een shetlander had zou ik er heus niet op rijden maar bijvoorbeeld 3 seconden zitten en ik zou dolgraag leren mennen, dus het gaat me niet alleen om het rijden en die 3 seconden hoeven van mij eigenlijk ook niet. Ik zou heel graag een grotere pony willen maar 1. dat is duurder en 2 mijn vader wil wel een grotere pony voor me kopen maar hij is bang dat we dan een verkeerde pony kopen want de pony moet wel verkeersmak zijn en lief in de omgang en bij het rijden zijn. maar ik ben er inderdaad wel achtergekomen dat een shetlander niet handig is dus ga ik gewoon wachten totdat ik misschien dan een grotere pony mag. en ik rij gewoon nog op de manege en had een verzorg paard alleen ik kwam erachter dat dat paard niet zo geschikt voor me was en dus daarom zou ik graag een eigen pony (waar ik dan wel gewoon op kan rijden) willen. Maar toch bedankt dat jullie me vertelt hebben dat shetlanders GEEN 100 kilo kunnen dragen want ik vond het al heeeel erg ongeloofwaardig klinken maar zo'n vrouw die wel veel van paarden weet(volgens mij)had het dus aan de shetlander stamboek ofzo gevraagd ;(

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:14

Toch denk ik dat een pony beter voor jou is. Er zijn genoeg (verkeers)makke pony's te koop. Shetlanders zijn ook gewoon pony's en niet standaard verkeers mak ;) Misschien gewoon even rondkijken. Als ik jouw verhaal zo lees, lijkt een shetlander mij niet zo'n goede keus voor je.
Shetlanders kunnen makkelijk 100 kilo trekken (karretje), dragen lijkt me wat lastig voor die beestjes. Denk dat ze zullen breken als jer er iemand van 100kilo op zet :=
Succes met je zoektocht ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:56

Suusx schreef:
Als ik een shetlander had zou ik er heus niet op rijden maar bijvoorbeeld 3 seconden zitten en ik zou dolgraag leren mennen, dus het gaat me niet alleen om het rijden en die 3 seconden hoeven van mij eigenlijk ook niet. Ik zou heel graag een grotere pony willen maar 1. dat is duurder en 2 mijn vader wil wel een grotere pony voor me kopen maar hij is bang dat we dan een verkeerde pony kopen want de pony moet wel verkeersmak zijn en lief in de omgang en bij het rijden zijn. maar ik ben er inderdaad wel achtergekomen dat een shetlander niet handig is dus ga ik gewoon wachten totdat ik misschien dan een grotere pony mag. en ik rij gewoon nog op de manege en had een verzorg paard alleen ik kwam erachter dat dat paard niet zo geschikt voor me was en dus daarom zou ik graag een eigen pony (waar ik dan wel gewoon op kan rijden) willen. Maar toch bedankt dat jullie me vertelt hebben dat shetlanders GEEN 100 kilo kunnen dragen want ik vond het al heeeel erg ongeloofwaardig klinken maar zo'n vrouw die wel veel van paarden weet(volgens mij)had het dus aan de shetlander stamboek ofzo gevraagd ;(

Je weet dat het in zo een geval nooit bij 3 seconden zal blijven. Heel goed dat je hebt besloten nog even te wachten! Maak je maar geen zorgen, je vind wel een geschikte pony, neem bv je instructrice mee, die kent jou, weet hoe je rijd etc. Lijkt me niet dat het Shetlandstamboek een dergelijk antwoord geeft dus ik zou me gaan afvragen of die vrouw wel degelijk zo veel over paarden weet. ;)

In ieder geval succes met je zoektocht. :)

Suusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 20:38

dankjewel allemaal *D ja inderdaad ik weet nu dat die 100 kilo echt onzin is ik weet echt NIET hoe die vrouw er bij komt of die shetlanderstamboek ;( maar alsnog als het wel zou kunnen waarom zou je dan 100 kilo op zo'n kleine pony zetten ;( maar ik ben inderdaad nu aan het zoeken voor een grotere pony. ik denk iets van een E of D pony *D