Keuring Hellendoorn 25 juli

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:16

Onze plannen zijn gewijzigd.
We laten waarschijnlijk alleen het veulen keuren. De merrie is niet goed meer in conditie te krijgen. We hebben ons best gedaan maar ze wordt een dagje ouder. Misschien dat ze nu nog een eindsprint inzet maar het is al over 2 weken...

wboeken

Re: Keuring Hellendoorn 25 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:22

Helaas is er geen sectie D.... Hoop dat die volgend jaar weer in Tolbert mogen komen!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:38

Geen sectie D??? JUIST wél... !!
Tolbert zal de eerste jaren wel niet meer meedoen in de sectie C en D, dat is nu gecentraliseerd zodat de groepen groter zijn.

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:56

Weet iemand of er al ergens een tijdschema te vinden is?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:46

Is nooit een tijdschema. Gewoon zorgen dat je 's morgens op tijd bent en het verloop van de keuring goed in de gaten houden.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 01:06

wij komen mischien niet heb c merrie nog in duitsland staan bij de hengst dus kan wel zijn dat ik zonder ponys kom (zoiezo al erg kort op de rwas)

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:19

hmm, aangezien we 3 onderdelen moeten lijkt een globaal tijdschema me toch wel handig, ga wel even bellen met de organisatie.
Ik neem wel aan dat de premie-keuring voor de stamboekopname plaatsvind en dat de zadelrubrieken niet gelijktijdig met de primering zijn... Kan niet op 2 plaatsen tegelijk zijn :-).

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:32

NRPSbokker, keurings gedeelte is altijd in de ochtend, gebruiksrubrieken 's middags, dus dat zal niet samen vallen. ;)

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 13:29

Ik heb het programma binnen! Ligt nu ergens anders, heb het zelf nog niet gezien.

Nog iets; Mogen 3 jarige merries niet op een ijzertje voor tijdens de keuring??
Edit/ Nevermind, mag dus niet...

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:37

als je pony, ongeacht hoe oud ze is, nog niet opgenomen is in het stamboek mag ze niet op ijzers staan of je moet er een startkaart bij hebben. Die moet je dan wel kunnen tonen!!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:59

NRPSbokker schreef:
hmm, aangezien we 3 onderdelen moeten lijkt een globaal tijdschema me toch wel handig, ga wel even bellen met de organisatie.
Ik neem wel aan dat de premie-keuring voor de stamboekopname plaatsvind en dat de zadelrubrieken niet gelijktijdig met de primering zijn... Kan niet op 2 plaatsen tegelijk zijn :-).

Premiekeuring kan pas NA stamboekopname. Anders kom je de ring niet in, je moet een bewijsje tonen.

Heb et boekje ook gezien, volle ring hengstveulens sectie C (voor de C hun doen). Ik ben erg benieuwd...

regientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:31

Joehoe boekje binnen! word een spannend dagje:) heb interessante ponys gezien! We moeten met de drie jarige tegen een ander eigen gefokte driejarige... ben benieuwd:)

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:32

Hier is ook het boekje binnen...
En er zit hele interessante concurrentie bij... ;)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:44

Royaltjuh schreef:
NRPSbokker schreef:

Premiekeuring kan pas NA stamboekopname. Anders kom je de ring niet in, je moet een bewijsje tonen.

Heb et boekje ook gezien, volle ring hengstveulens sectie C (voor de C hun doen). Ik ben erg benieuwd...

komen zelfs nog een paar meer C's want staan er zeker 4 niet in. Zullen er ook wel weer wat thuis blijven natuurlijk nu ze de concurentie in het boekje hebben gezien . . . . .

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:06

Waarschijnlijk ben ik er ook de hele dag ... :)

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:31

Waar ik dus al bang voor was is gebeurd |( |(
Ze zijn "vergeten" mijn pony in te schrijven voor de rubriek aan de hand en dus ook voor de stamboekopname. Dus meteen gebeld en natuurlijk kunnen we er nog wel bij tussen, geen probleem, alleen......

Als ik er een beetje aan reken dan kan ik de zadelrubriek wel op mijn buik schrijven zogezegd... :(
We zijn nu de laatste NWR rubriek (N25), 27 pony's en 10 rubrieken voor ons.
Ze beginnen om 9.00: 5min per pony = 27 *5 = 135 minuten, dus ongeveer 11.15 , laat dat nou precies het tijdstip zijn dat zo ongeveer de zadelrubriek Bestgaande Rijpony grote maat begint.

Aangezien ik niet op 2 plaatsen tegelijk kan zijn en ik de stamboekopname belangrijker vind zullen we waarschijnlijk de zadelrubriek moeten laten schieten. En dan houd ik er nog geen rekening mee dat hij misschien wel eens een eerste premie zou kunnen krijgen en dan meteen door kan naar de kampioensring......

Ik baal hier dus wel behoorlijk van want deze zadelrubriek was een mooie oefening geweest, zowel voor de pony als voor de ruiter. De concurrentie was ook leuk geweest (nummer 145), namelijk nog een vierjarige.

Ga hem wel gewoon zadelen en rondjes rijden over het terrein, krijgt hij toch nog zijn oefening.

Hierbij alvast mijn excuses aan degene die met de stamboekopname misschien op mij moet wachten :o

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:40

ik ben er ook bijna de hele dag (s'avonds nog wel zelf concours)...niet met een pony, maar waarschijnlijk wel in de koffie/broodjeshoek :P het is bij mij op de club dus ik ben er om te kijken en te helpen..wie weet zie ik nog bokkers ;) veel succes in iedergeval iedereen hier!

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:59

dingetje schreef:
Hier is ook het boekje binnen...
En er zit hele interessante concurrentie bij... ;)

;)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:02

aurian schreef:
Waar ik dus al bang voor was is gebeurd |( |(
Ze zijn "vergeten" mijn pony in te schrijven voor de rubriek aan de hand en dus ook voor de stamboekopname. Dus meteen gebeld en natuurlijk kunnen we er nog wel bij tussen, geen probleem, alleen......

Als ik er een beetje aan reken dan kan ik de zadelrubriek wel op mijn buik schrijven zogezegd... :(
We zijn nu de laatste NWR rubriek (N25), 27 pony's en 10 rubrieken voor ons.
Ze beginnen om 9.00: 5min per pony = 27 *5 = 135 minuten, dus ongeveer 11.15 , laat dat nou precies het tijdstip zijn dat zo ongeveer de zadelrubriek Bestgaande Rijpony grote maat begint.

Aangezien ik niet op 2 plaatsen tegelijk kan zijn en ik de stamboekopname belangrijker vind zullen we waarschijnlijk de zadelrubriek moeten laten schieten. En dan houd ik er nog geen rekening mee dat hij misschien wel eens een eerste premie zou kunnen krijgen en dan meteen door kan naar de kampioensring......

Ik baal hier dus wel behoorlijk van want deze zadelrubriek was een mooie oefening geweest, zowel voor de pony als voor de ruiter. De concurrentie was ook leuk geweest (nummer 145), namelijk nog een vierjarige.

Ga hem wel gewoon zadelen en rondjes rijden over het terrein, krijgt hij toch nog zijn oefening.

Hierbij alvast mijn excuses aan degene die met de stamboekopname misschien op mij moet wachten :o

als je slim bent ga je meteen om half negen naar de stamboekopname. Ben je als eerste aan de beurt, iedereen voor en tijd over voor je andere rubrieken.

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:17

@patrick: Dat was ik dus ook van plan. Was trouwens ook het advies van het stamboek.

Realiseerde me gisteren dat als hij geen zadelrubriek start we ook niet kunnen worden uigenodigd voor de sportdag in augustus |( |( .

Nou ja; als hij loopt zoals gisteren, ben ik allang tevreden! :D :D

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:01

Voor de sportdag heb je geen uitnodiging nodig. Daarvoor kun je vrij inschrijven. Als je op de centrale keuring wilt starten moet je je eerst kwalificeren op een regionale keuring. Maar volgens mij moet je dit jaar kiezen. Of op de ck rijden, of op de sportdag of op de internationale keuring.

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:40

Dat vind ik wel een beetje raar. Stel ik zou me nu opgeven voor de sportdag en zaterdag een uitnodiging zou krijgen voor de CK, dan zou ik moeten kiezen?
Hoe wordt dan de splitsing gemaakt tussen de CK en de internationale keuring ?

Zie trouwens net dat de sluitingsdatum voor de sportdag 20 juni was, dus dat gaat sowieso niet meer.

monica1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:48

Hoe kom je daar bij? ,dat is de sluitingsdata van de intt welsh show ,tevens is er een vrijstelling af gegeven door de knhs dat er op de sportdag en welsh-cup gestart mag worden (sluitingsdata is 1 augustus )

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:09

Ik denk dat ik een paar dingen door mekaar aan het halen ben??? :o

Als ik het goed begrijp worden er dus op vrijdag 2 soorten rijrubrieken gehouden voor de NWR?
- Bestgaande rijponies grote maat (1. deelname uitsluitend door selectie via de regionale keuringen,
2. hiernaast is nog de mogelijkheid om rechtsreeks in te schrijven voor de internationale rubriek bestgaande rijpony sektie C / D of voor de rubriek bestgaande rijpony sektie welshpart-bred tot 147,3 m of voor de rubriek sektie welsh part-bred vanaf 147,3 m. )

Waarbij voor de Internationale keuring de sluitingsdatum 20 juni is.

- Dressuur wedstrijden, Bixie, B t/m ZZ (vrije opgave zonder winstpunten ) ( open inschrijving zonder voorselectie ) *
Ik neem aan dat je hiervoor een startkaart nodig hebt ?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:27

ja als ik het goed begrepen heb moet je kiezen uit 1 van de 3 mogelijkheden.