Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gewoon zonder frutsels longeren is mijn mening. Ook het vrijspringen vind ik niet goed ook al zijn er 'gekken' die dat al doen met 2,5 jarige betekend dat nog niet dat je dat dus ook maar met een 3 jarige moet gaan doen
jessj22 schreef:flicka09 schreef:omdat dat €300 kost en ik dat een beetje te gek vind.
en als je haflinger dan niet goedgekeurt word is je keurings geld ook weg gegooit
das ook niet zo weinig
als je haar opgenomen enz wilt hebben denk aan elite
dan moet je er ook wat voor over hebben en dan heb je ook wat;)
xx
Lyonesse schreef:jessj22 schreef:
en als je haflinger dan niet goedgekeurt word is je keurings geld ook weg gegooit
das ook niet zo weinig
als je haar opgenomen enz wilt hebben denk aan elite
dan moet je er ook wat voor over hebben en dan heb je ook wat;)
xx
Het keuringsgeld is maar 10 euro
Lyonesse schreef:@ TS: Even in de paddock is geen slecht idee. Maar dan wel onbeperkt hooi en geen gras meer. Verder; Bewegen! Hoe maakt niet uit, het is een 3 jarige, die hooeft niet gespierd te zijn dus pessoa etc is helemaal niet nodig. Idd veel stappen, meer is niet nodig.
Naranga schreef:Buikspieren trainen..
Goed rijden, zorgen dat ze de goede spieren gaat gebruiken, dan verdwijnt die buik vanzelf. Met alleen weinig voer redt je het niet tenzij je wil dat ze er verder ook niet meer uit ziet.
Keuringsklaar laten maken kost je handen vol geld, ik zou dat in ieder geval nooit doen. En je moet ook maar afwachten wat ze dan met je paard uitvreten, als ik sommige tips hoor van alleen wat hooi sochtends en savonds en met pessoa longeren..
Lyonesse schreef:@ TS: Even in de paddock is geen slecht idee. Maar dan wel onbeperkt hooi en geen gras meer. Verder; Bewegen! Hoe maakt niet uit, het is een 3 jarige, die hooeft niet gespierd te zijn dus pessoa etc is helemaal niet nodig. Idd veel stappen, meer is niet nodig.
..

Tat_jana schreef:laat een 3 jarige zoiezo nog niet springen begin daar liever op 5 mee..
leg liever wat balkjes op de longeer cirkel en ga haar daar in longeren.
lekker wandelen en misschien een paar uutjes op de wei en dan er weer af
overgens een haf hoort niet dun en vindt het ook een beetje onzin maar dat is mijn mening
mijn haffie die ik ga ophalen is helemaal afgetraind en ik vindt het vreselijk lelijk
met dun zie ik een paardje waarbij je de ribbetjes kunt zien.