Typische karaktertrekken van Animo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:05

Jannehh schreef:
nu ik dit allemaal lees voel ik me wel een beetje een idioot met mijn plannen om een pittige Animo ruin die altijd alleen maar gesprongen heeft te willen trainen tot voltigepaard :n

Misschien moeten we idd eerst maar ns even een kijkje gaan nemen terwijl iemand van hun (eigenaren) hem enkel en alleen longeerd, zien we daarna verder met spullen kopen etceteraa :o

WowAmigo

Re: Typische karaktertrekken van Animo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 09:53

Kan best meevallen hoor, zolang die van mij binnen een omheining loopt ;-) kan je d'r kleine kinderen op leren rijden! Die is in het parcours ook wel wat heter, maar gewoon zo lekker rondjes sjouwen doet ze als een treintje hoor!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:58

ja wij hebben ook een animo op stal gehad. Een echte draak was het naar vreemde. Smid heeft hij ook een paar keer liggen gehad. Niet echt gemeen slaan, maar hem oppakken en hoek induwen.
Zadelmak maken was een hel, en tot op vandaag geeft hij met zijn huidige ruiter nog wel eens bokken weg in het parcours. Maar springen als de beste, vermogen kracht en techniek. In gewone omgang best wel een aangenaam dier, maar eenkennig.
Laatst bijgewerkt door bulck op 24-06-09 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:16

bulck schreef:
ja wij hebben ook een animo op stal gehad. Een echte draak was het naar vreemde. Smid heeft hij ook een paar keer liggen gehad. Niet echt gemeen, slaan maar hem oppakken en hoek induwen.
Zadelmak maken was een hel, en tot op vandaag geeft hij met zijn huidige ruiter nog wel eens bokken weg in het parcours. Maar springen als de beste, vermogen kracht en techniek. In gewone omgang best wel een aangenaam dier, maar eenkennig.

Mijn paard is juist precies het tegenovergestelde..
Altijd vriendelijk ook naar vreemden, zal nooit slaan, zadelmak maken was een eitje, heeft nog nooit gebokt en is bang dat zijn ruiter eraf valt :+

Maar.. het is géén dooie, integendeel..
Hij kan zich best opfokken doordat hij altijd zijn best wil doen en het soms het gevraagde niet snapt.
Op dat moment probeer ik terug te gaan naar de ontspanning (ookal is dat erg moeilijk omdat meneer té ijverig is) en nogmaals het gevraagde te doen.. Lukt het weer niet, laat ik het voor wat het is, volgende keer snapt hij het wel.

Op onderstaande foto kan je zien dat hij spanning heeft.. aan zijn bovenlip en zijn staart..
Maar hij blijft echt goud eerlijk...
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NSBXKMED.jpg

bulck

Re: Typische karaktertrekken van Animo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:24

Ja maar die was ook niet gemeen. Wel ook werkwillig, soms te hard, maar spanning moest er wel vanaf. Dus dat zie je nu in parcours door die bokjes en idd eerste teken is dat lipje :-) dat deed die ook.
Maar niet bokken om je eraf te gooien. Bij zadelmak maken was het de combi van dominant, hengst en schuw van de helper.

Huidige eigenaren zijn heel tevreden van dit dier, want ondanks de gebruiksaanwijzing laat hij hen nooit in de steek. Paard is nu 7 jaar en heeft altijd tot in de finales van jonge paarden springen geschopt en toch al wat gewonnen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:36

Nou, vandaag weer op mijn jonkie gereden..
En ik ben maar weer afgestapt..

Meneer vond het erg spannend dat de grote deur van de bak open stond en had hierdoor al enige spanning in zijn lijf.. probleem is dat hij het niet nog kan laten afvloeien.. :(

Ok, rijden dus, geen aandacht aan besteden en zelf maar soort van erg-ontspannen gaan zitten, en verder alleen vragen of hij ontspannen wil stappen, draven en galopperen.. wat dus al erg moeilijk is.
Helaas is mijn paard op zo'n punt erg creatief en gaat hij dingen verzinnen om toch zijn best te doen..
Hij wacht dan niet op mijn hulpen zeg maar, maar neemt initatief.. pffff.. je krijgt em dan alleen niet bij de les met zijn koppie, en je voelt dat de spanning zich ophoopt.

Ben dus maar afgestapt, volgende keer gaan we verder.. :o

Mikala13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:52

Wij hebben een Animo fokmerrie. geweldig dier! Heel braaf komt altijd naar je toe om eventjes te knuffelen, doet geen vlieg verkeerd. Maaaaaaaaar, ik ken een Animo, fantastisch springen echt heel goed, Grand Prix geschikt. In de omgang is hij erg moeilijk. Hij kan zomaar slaan of bijten, en het andere moment is hij weer heel lief. Met rijden staat hij iedere wedstrijd overeind echt levensgevaarlijk.