bulck schreef:ja wij hebben ook een animo op stal gehad. Een echte draak was het naar vreemde. Smid heeft hij ook een paar keer liggen gehad. Niet echt gemeen, slaan maar hem oppakken en hoek induwen.
Zadelmak maken was een hel, en tot op vandaag geeft hij met zijn huidige ruiter nog wel eens bokken weg in het parcours. Maar springen als de beste, vermogen kracht en techniek. In gewone omgang best wel een aangenaam dier, maar eenkennig.
Mijn paard is juist precies het tegenovergestelde..
Altijd vriendelijk ook naar vreemden, zal nooit slaan, zadelmak maken was een eitje, heeft nog nooit gebokt en is bang dat zijn ruiter eraf valt
Maar.. het is géén dooie, integendeel..
Hij kan zich best opfokken doordat hij altijd zijn best wil doen en het soms het gevraagde niet snapt.
Op dat moment probeer ik terug te gaan naar de ontspanning (ookal is dat erg moeilijk omdat meneer té ijverig is) en nogmaals het gevraagde te doen.. Lukt het weer niet, laat ik het voor wat het is, volgende keer snapt hij het wel.
Op onderstaande foto kan je zien dat hij spanning heeft.. aan zijn bovenlip en zijn staart..
Maar hij blijft echt goud eerlijk...
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NSBXKMED.jpg