etiquette in de keuringsbaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:58

regtur schreef:
Engelse outfit is erg mooi, maar waarom niet gewoon de jarenlange geldende regel volgen?

Het is een verzoek en geen REGEL!

regtur schreef:
Tenslotte zijn we allemaal volwassen, is, zoals gezegd voor ieder witte kleding overal te koop, en gaat het om de ponies!

Ga jij maar eens zoeken naar een mooie witte spijkerbroek. Dat valt niet mee voor een man! Je gaat niet in een of andere rijbroek of schildersbroek lopen, ziet er niet uit!

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:42

regtur schreef:
In Engeland hebben de meeste scholen nog een verplicht schooluniform. Geen enkel verschil dus in rangorde tussen de kids, v.w.b. de kleding. Ze kunnen zich alleen onderscheiden door prestatie, gedrag, etc. niet de centen die de ouders te besteden hebben aan (merk) kleding bepaalt dus hoe belangrijk een kind is. Een goede zaak.
Dit is dus ook wat het witte tenue beoogt in de keuringsbaan. Iedere voorbrenger gelijk, alleen de aandacht naar de kwaliteit van de pony.
Engelse outfit is erg mooi, maar waarom niet gewoon de jarenlange geldende regel volgen? Dit voorkomt dat er weer nieuwe en strengere regels moeten komen. Alsof we nog niet genoeg hebben om over na te denken.
Tenslotte zijn we allemaal volwassen, is, zoals gezegd voor ieder witte kleding overal te koop, en gaat het om de ponies!

Daar zit het hem nu net... met een witte tenue heeft niet iedereen gelijke kansen, want bij een donkere pony gaat met een witte tenue inderdaad de volledige aandacht naar de pony, maar als je een pony hebt met veel wit aan de benen en je loopt ernaast in een witte tenue krijg je al gauw een geharrewar van wit, wat dus de pony benadeelt.

joostvangestel

Re: etiquette in de keuringsbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:13

YWC: of juist bevoordeelt, als je er vanuit gaat dat de jury blind is en dat de pony niet al te best kan bewegen ;)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:28

dus ook niet voorbrengen in lange rokken . . . . . . . . . :D :D

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:32

patrick76 schreef:

Een lange WITTE rok misschien ? Zie je ons al lopen _O-

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:46

Zo'n wit tennisrokje is wel grappig... 8-)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:47

YWC schreef:
patrick76 schreef:

Een lange WITTE rok misschien ? Zie je ons al lopen _O-

zijn er toch echt enkele die zelf het grootste woord hebben maar zelf in ranzige lange rokken pony's voorbrengen. Vind ik ook echt niet passen :P

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:48

BlackDevils schreef:
Zo'n wit tennisrokje is wel grappig... 8-)

als dat gecombineerd met maatje 36 of 38 is, dan wel ja :D ;)

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 18:21

inderdaad daar zou ik me dan wel in kunne vinden dan (binnen die maten )

esther83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:07

Heren, zullen we het wel gewoon bij een broek houden ;)

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:13

mexxelan schreef:

Maatje meer toevallig? _O-

myto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:14

het staat netjes en verzorgt. Met dressuur en springen mag tegenwoordig wel heel veel qua tenu

esther83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:19

BlackDevils schreef:
mexxelan schreef:

Maatje meer toevallig? _O-

Nee maatje 34/36 :D

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:27

Net als bij de pony's is het toch jammer dat veel moois vaak niet in de keuringsbaan getoond wordt... :D

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:38

komen we toch weer uit op een vleeskeuring . . . .

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:47

Idd, hard beenwerk, mooie croupe en goed front...

esther83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:08

:roll: ...
volgens mij ging het hier om de pony's... en de kleding van de voorbrenger,
:j

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:14

ja maar werd ook al geopperd dat de kleding de aandacht op de pony kon vestigen of juist kon afleiden. Dus dan heb je het een en ander toch wel in de hand als voorbrenger, Ookal heeft een voorbrenger nooit schuld. Daarom brengt hij ook voor in het wit. Wit, de kleur van onschuld toch?

Vennebosstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:14

Hallo Allemaal,

Op deze topic wilde ik graag even reageren, al zal me dat door sommige niet in dank afgenomen worden.

Laten we voorop stellen dat ik niet tegen welk stamboek dan ook ben, velen van jullie weten dat ik mijn pony's in Engeland (Wales) registreer. Niet om dwars te liggen maar om de aansluiting met de studbooks niet te verliezen en op deze mannier ook mijn pony's te kunnen showen en verkopen in het moederland. Als we eenmaal een paar generaties NL gefokte pony's hebben en we willen ze dan naar Wales of Engeland verkopen kost het heel veel geld om dit via DNA en te late OS registratie nog voor elkaar te krijgen, of in het ergste geval kun je het gewoon helemaal niet meer voor elkaar krijgen.

Een deel van mijn hobby bestaat dus inderdaad uit het zoveel mogelijk volgen van de Engelse regelgeving maar ik show mijn pony's ook gewoon in Nederland onder de WPCV en NWPCS vlag en doe dus ook mee aan het Nederlandse systeem van primeren en predicaten behalen. Persoonlijk snap ik niet hellemaal waarom het NWPCS z'n drama maakt van mensen die zich keurig in een Engelse outfit kleden. Dit ziet er keurig uit en is hellemaal niet afleidend naar de jury toe. Er is zelfs een NWPCS jurylid waarvan we allemaal weten dat hij echt niet in het wit zal showen, waar hij gelijk in heeft. Als ik soms naar mensen kijk die al een aantal pony's in hun witte kleren hebben geshowd word ik niet vrolijk van de kleur die de kleding dan heeft maar het is dan alles behalve wit. Zelf ben ik op zijn zachts gezegd niet de lichtste in ons midden en wil niet eens in het wit lopen, dat leid volgens mij veel meer af dan wanneer ik iets aan kan trekken wat mijn postuur wat beter uit laat komen. Ik kan niet goed begrijpen waarom het NWPCS de mensen niet gewoon hun ding laten doen en de mensen die in het wit willen showen lekker in het wit laten showen en de mensen die in de Engelse outfit willen showen lekker in de Engelse outfit laten showen. Tennisrokjes :9 , grauwe kleding, T-shirts zonder mouwen, onverzorgde kleding en spijkerbroeken kan echt niet, dat iedereen zich hier eens druk om maakt.

Als ik deze topic eens doorlees heb ik het gevoel dat vele er net zo over denken als ik, is dit dan geen punt om over na te denken voor het NWPCS? Als ze echt alleen nog maar wit toe zullen staan (iets wat nog steeds geen verplichting is maar een wens van het NWPCS) zullen weer meer mensen af gaan haken omdat zij niet in het wit willen showen. Moeten we niet met z'n alle proberen het leuk te houden en het iedereen zoveel mogelijk naar de zin te maken? Natuurlijk zijn er regels, dat is niet meer dan normaal, maar laten we geen regels binnen regels etc. gaan maken zodat men de bomen door het bos niet meer ziet en er ook de lol niet meer van inziet. We hebben allemaal één gezamenlijke hobby WELSH PONY’S laten we dit dan ook voor allemaal leuk houden!

mvg
Rhodé :(:)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:58

Helemaal mee eens Rhode. Heb inmiddels begrepen dat het bestuur ook niet handhavend gaat optreden maar wel van plan is om mensen er op aan te spreken als ze niet in het gewenste witte pak hun pony's voorbrengen.