Ik zou zeker geen pannekoekzadel gebruiken, of je wil graag de rug naar de knoppen hebben.
Wij hebben een pinokkiozadeltje, 15 inch volgens mij. Merrie is rond de 1m. en vrij slank gebouwd. Als er nu meer opgereden zou worden zou ik liever een 'echt' vzh. zadeltje willen voor haar, de zweetbladen en ondersteuning van de ruiterbenen mis ik wel op zo'n zadeltje. Maar ach, af en toe hobbelt er eens een kindje op, verder wordt ze voornamelijk voor de wagen gereden. Vind overigens die minimaat dressuurzadeltjes wel echt chique hoor!
Zoetjelady
Geplaatst: 03-10-12 13:38
pannekoek zadel raad ik ook af !!
ik heb op mijn shet van 1.16 m , een zadeltje van 17 inch liggen . we gingen eigenlijk voor een shet van rond de 90 cm om als vriendje voor mijn grote paard te gebruiken . maar nu kan ik er op rijden ik ben 1.53 m en weeg 38 kg je denkt misschien zo groot en zwaar maar ik rij springwedstrijden tussen de paarden en we kommen wel op een 2 a 3 de plaats ! hij is ook groot geboud he .
Miran_da
Geplaatst: 16-11-12 19:42
had een leren vzh van 16,5 inch voor me shet van 1.12 maar nu een kunstof vzh knightrider zadel 15,5 inch (dit zadel valt groter)..
en voor me shet van 95 cm heb ik een norton zadeltje 12 inch