Niet iedereen heeft alle kilo's meteen aan zijn of haar r**t
Die % vind ik ook onlogisch, hoe groter het paard hoe minder hij in verhouding aankan
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
coydog schreef:En waar nou iedere keer weer het idee vandaan komt dat je boven de 80 kg minstens een 20" zadel nodig hebt ??
Niet iedereen heeft alle kilo's meteen aan zijn of haar r**t
Die % vind ik ook onlogisch, hoe groter het paard hoe minder hij in verhouding aankan
Zelfde principe bij de paardenrug, vandaar dat een paard in verhouding minder aan kan als een shet StillAngel schreef:Staat je netjes dergelijk taalgebruik.... dit komt een zinvolle discussie wel ten goede, ahum....
Zie overigens dat je een normaal gebouwde man bent... en visueel lijkt er alvast niet veel aan de hand te zijn.
[/quote]
[/quote]
Maar ik vind eigelijk dat jullie alle 2 wel punten hebben. Misschien verwoord hij het te hard, maar het is wel degelijk waar
StillAngel schreef:Sorry kan niet goed quoten maar had het tegen de andereMaar ik vind eigelijk dat jullie alle 2 wel punten hebben. Misschien verwoord hij het te hard, maar het is wel degelijk waar

Juut schreef:Haflingers zijn geen mietjes, nee, maar persoonlijk zou ik ervoor bedanken een ruitergewicht van rondom 100 klg op een haflinger een paar uur het bos in te laten gaan. Kan ie op dat moment mischien wel lopen als een trein, maar op den duur is er wel eerder kans op rugblessure
Edit; minder percentage bij grotere paarden; pak eens een lange plank en een korte plank. Ga er eens op zitten, en kijk welke het verste door buigtZelfde principe bij de paardenrug, vandaar dat een paard in verhouding minder aan kan als een shet
Ninx schreef:StillAngel schreef:Sorry kan niet goed quoten maar had het tegen de andereMaar ik vind eigelijk dat jullie alle 2 wel punten hebben. Misschien verwoord hij het te hard, maar het is wel degelijk waar
Weet ik wel
Maar vond het wel grappig.....
Enfin, hij is een 'atletisch' type... en dit is wel iets anders dan iemand met een ernstig overgewicht.
Spierweefsel of vetweefsel 'gedragen' zich 'in beweging' volstrekt anders....
Ninx schreef:dit topic wordt ook nog leukEnfin, hij is een 'atletisch' type...
dank je voor het compliment
maar als je op internet je lengte en gewicht invult in zo'n tabel heb ik ook overgewicht.
Ninx schreef:StillAngel schreef:Sorry kan niet goed quoten maar had het tegen de andereMaar ik vind eigelijk dat jullie alle 2 wel punten hebben. Misschien verwoord hij het te hard, maar het is wel degelijk waar
Weet ik wel
Maar vond het wel grappig.....
Enfin, hij is een 'atletisch' type... en dit is wel iets anders dan iemand met een ernstig overgewicht.
Spierweefsel of vetweefsel 'gedragen' zich 'in beweging' volstrekt anders....

). Ik rij 4x per week een half uur in de bak. En verder wandelen we en longeer ik hem. Ook vrijheidsdressuur is een leuke afwisseling.
Ninx schreef:Dat is inderdaad een mooi kort zadeltje Amanda. Leuke Haf ook![]()
Zadel ligt misschien iets teveel naar voren, beetje op de schouder? Of lijkt dat maar zo?
Fijn dat je zo'n goed zadel hebt kunnen vinden...

Miepie1980 schreef:Ik ga van de zomer als alles goed verloopt zelf mijn haf inrijden.
Ze meet ong. 145 en ik ben zelf 168. Voor het plaatje kan het dus prima.
Weeg 72 kg, lijkt zwaar maar verhoudingsgewijs ben ik niet dik. Heb alleen door het vele sporten enorme spiermassa's opgebouwd waardoor ik zwaarder ben met kledingmaat 38 dan toen ik 8 kg lichter was en nog maar net in mt 40 kon.
Is dus een beetje moeilijk beoordelen vind ik op gewicht/lengte zonder iemands bouw te kunnen zien.
Kom met tuig en alles toch richting de 80 kg. Zal het gaan lukken denken jullie.
Denk persoonlijk van wel maar goed, sta open voor andere meningen.
Foto's van Brandy staan in mijn profiel.
edit: typo
cowboyberend schreef:Ninx schreef:dit topic wordt ook nog leukEnfin, hij is een 'atletisch' type...![]()
dank je voor het compliment
maar als je op internet je lengte en gewicht invult in zo'n tabel heb ik ook overgewicht.
maar als je die tabel volgt dan mogen alleen maar kinderen op een haflinger en laat eerlijk zijn ,haflingers zijn geen kinderpony's.

)
Juut schreef:Lengte vindt ik minder van belang; zolang de ruiter nog niet mee kan lopen is het goedGewicht vind ik wel belangrijk. Om echt te gaan rijden zou ik zeggen max. 70 kilo. Maar dan doel ik dus op oa buitenritten van uren
![]()
En dan is het weer afhankelijk van de pony; hoe sterk gebouwd is hij, heeft hij geen zwakke rug, en meer van dat.
_Mel schreef:Juut schreef:Lengte vindt ik minder van belang; zolang de ruiter nog niet mee kan lopen is het goedGewicht vind ik wel belangrijk. Om echt te gaan rijden zou ik zeggen max. 70 kilo. Maar dan doel ik dus op oa buitenritten van uren
![]()
En dan is het weer afhankelijk van de pony; hoe sterk gebouwd is hij, heeft hij geen zwakke rug, en meer van dat.
70 KG is wel belachelijk weinig. Ik ben nu 16 jaar, 1.76 lang, en weeg 66 Kilo. Dus iets aankomen en jij vind dat ik er al te zwaar voor bent.
Ik vind dat het helemaal aan combinatie ligt. Kan je niet op deze manier bepalen.
Het is ook míjn mening, als jij een andere hebt, prima.