Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Diane65 schreef:Eerlijk gezegd geloof ik niets van een slecht karakter. Dat het vertrouwen in mensen ontbreekt geloof ik zeker wel en dat daarom sommige paarden de aanval kiezen als verdediging, dat begrijp ik ook.
Maar goed, inmiddels is nog steeds niet bekend waar Uptown beschikbaar is.......
ik ben blij als ik met een hengst (en ja wij hebben ook dekhengsten (nu maar 1)dus ben wel wat gewend) gewoon door stal kan lopen en gewoon aan de hand kan lopen en laten zien, dat de hengst betrouwbaar is zonder ineens een voorbeen in m n nek gekregen te hebben..
Diane65 schreef:Essiesilly, was hij als veulen ook al zo?
Ik heb ook gehoord waarom ze twee jaar terug bij Van Uytert de hengst ook niet hebben voorgesteld, dus mij is het hele verhaal niet onbekend. Alleen blijf ik mij verbazen over het hengstenrapport ten aanzien van zijn bewerkbaarheid en stalgedrag ten opzichte van jouw ervaringen. Ik geloof best dat je die hebt en dat het een draak van een hengst kan zijn, maar voor fokkers is het belangrijk om te weten of hij deze eigenschappen al als veulen had of dat hij zich zo heeft ontwikkeld. En voorts rijst bij mij dan de vraag of hij zich in het negatieve heeft ontwikkeld in de periode van na de hengstenkeuring tot twee jaar geleden of dat hij het al in zich had tijdens de hengstenkeuring.

ceasario schreef:Heb jij hem gereden Jan?![]()
Hij staat bij Nicolette van Lierop..Marjolein zal hem wel rijden.

.essiesilly schreef:daar ben ik het gedeeltelijk wel met je eens, hoe sommigen mensen met hun paarden omgaan is gewoon triest, zeker kunnen paarden daar "gek" van worden, maar 1 ding weet ik 100% zeker, als veulen kan je al zoooo veel van het karakter zeggen!!!
een paard die de druk niet aan kan en een super karakter heeft zal het anders laten merken dan een paard wat het niet aankan met een rot karakter.. snap je mij ook een beetje?:)
laat ik het zo zeggen dat ik het geen fijn meewerkende hengst vind om hem zo te zien, en net als met een paard kopen, je eerste indruk is altijd de beste;)
bij mij moet het meteen kloppen en anders niet. tuurlijk bekijk ik ze een aantal keer! een hengst kan altijd een offday hebben maar nee haha
, maar ik heb er wel zelf een invulling bij. Ik denk dat het veel transparanter is om maar gewoon op te schrijven wat dat brutale gedrag dan inhoudt. Kunnen mensen zelf bewust kiezen voor een pittig vaderdier. Toch??LDRD schreef:Ik vraag me in dit verband wel ernstig af hoe je dan de resultaten van het verrichtingsonderzoek moet zien hoor?
Spiegelen ze het ons nou mooier voor dan het is dan?