Vrony is begonnen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vronytopper

Re: Vrony is begonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 16:27

tsja, mis kijgt dit veulentje wel een heel apart kleurtje, kan misschien nog wel wat bij kleuren, maar zo als het nu lijkt word ie blond!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:37

vronytopper schreef:
Nee, alleen gra, maar vrony is Rodblakke, en orsta geeft ook blond door, dus ik denk dat t daar door komt..

Volgens mij moet een gen van beide ouders komen. Vrony geeft 1 rodgen door dus het veulen draagt dat sowieso bij zich, maar vaders moet het gen ook doorgeven om het zichtbaar te maken volgens mij. Ik kan ernaast zitten, maar volgens mij kan dit veulen genetisch gezien geen blonde zijn. Desondanks is hij er natuurlijk niet minder om :D . Het is overigens nog meer familie. Mijn Fjellko is ook een Timor x Orsta. Ik kan je nu vast vertellen dat je je handen er vol aan krijgt.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:54

Volgens mij is er nog geen blonde nakomeling van Timor, maar ik zou niet uitsluiten dat hij het gen meegeeft. Van Illiano zijn er namelijk ook rodblakke nakomelingen. Dus ergens is het gen wel aanwezig, het is echter de vraag of het bij Timor nog aanwezig is.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 19:57

Mmh, welke kleur moet ik nu opschrijven op het aangeef formulier? want lijkt meer blond, dan dat er wat zwart in zit, maar als ik er nu rodblakke neerzet, en in sept ga ik bijv op keuring en blijkt ie toch een gewone 1 te zijn, dan staat er in zijn paspoort dat ie rodblakke is..

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:10

Je hebt volgens mij (zo uit mijn hoofd) 2 weken om het formulier op te sturen, dus ik zou nog even afwachten en kijken of het de komende dagen wat duidelijker zichtbaar zal gaan worden.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 21:33

ja idd,, dat ga ik ook doen,, haha een toverbal!! :)

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 07:04

Gefeliciteerd Fenny!!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 09:37

Nelleke_H schreef:
Gefeliciteerd Fenny!!

Dankjewel Nelleke