chantal1 schreef:Ik ben het volledig met je eens EmEm, over het algemeen ging je vroeger naar een hengstenhouder en die had misschien 1 of 2 hengsten staan, meestal ging je dan als fokker toch wel in je eigen regio en er rond kijken. Tegenwoordig is er KI hierdoor kan je van elke hengst die je maar wilt hebben sperma laten komen. Dat is ook gegroeid in de loop der jaren, net als de folders, de hengstenshow enz. Persoonlijk zie ik niet in waarom je dat de nek om zou draaien? Kijk ik kan me wel voorstellen dat het op rijtechnisch gebied niet alles is voor de berijder, maar er wordt immers ook niet voor niks op die hengsten gereden en dan weet je dat de hengst aan zulke evenmenten deel neemt.
Maar een hengstenhouder zou moeten stil staan met de tijd omdat een paar enkele fokkers het onnozel vinden dat er aan PR wordt gedaan? Nee dat vind ik absoluut niet nodig. Het fokken heeft toch ook niet stil gestaan en is mee gegaan met zijn tijd?
Als ik me trouwens niet vergis waren er vroeger ook niet van die hengstencompetitie's.
Precies!