bijzondere rassen gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:39

Wij zijn sinds kort in het bezit van een Frederiksborger merrie.
Zag in het lijstje dat deze nog niet in het rassenlijstje voorkomt.
Hebben jullie behoefte aan deze aanvulling?

Moravita op bokt fokt al geruime tijd met dit ras en bezitten goedgekeurde dekhengsten.
Informatie over de Frederiksborger is voorhanden.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:41

Aurora3 schreef:
Van de criollo kunnen we nog een mooie hoofdfoto gebruiken. Het liefst en profiel genomen, dus van opzij. En de foto's liefst niet verkleinen, maar zo van je camera opsturen.

kan nieuwe maken hoor,laat maar weten. ;)

criollo [type polo]
Afbeelding

criollo
Afbeelding

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 18:49

JoSav, jou ga ik even pb'en ;)

de rest reageer ik later nog op

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 19:11

edit: foutje

mayuan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:30

Als je laat weten wat voor een foto's je wil van de Akhal Teke dan kan ik je daar waarschijnlijk aan helpen.
Ik rij bij de Akhal Teke stoeterij Argamak. We hebben daar genoeg eigen foto's van onze en ander Akhal Tekes. Alle kleuren, hengsten, merries, veulens, elite, etc.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 20:55

kaotictjinta schreef:
Wij zijn sinds kort in het bezit van een Frederiksborger merrie.
Zag in het lijstje dat deze nog niet in het rassenlijstje voorkomt.
Hebben jullie behoefte aan deze aanvulling?

Moravita op bokt fokt al geruime tijd met dit ras en bezitten goedgekeurde dekhengsten.
Informatie over de Frederiksborger is voorhanden.

Ik weet niet precies in welk lijstje je gekeken hebt, maar ik heb wel een pagina gevonden over de Frederiksborger: http://www.bokt.nl/wiki/Frederiksborger Maar als je daar nog iets aan toe te voegen hebt dan is dat zeker welkom.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:41

:o Niet goed genoeg gezocht dus! Sorry!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:27

http://sn102w.snt102.mail.live.com/att/GetAttachment.aspx?tnail=3&messageId=d2ffc177-654f-4d92-a4b2-07c25791841a&Aux=44|0|8CBAB85066885C0|

http://sn102w.snt102.mail.live.com/att/GetAttachment.aspx?tnail=1&messageId=d2ffc177-654f-4d92-a4b2-07c25791841a&Aux=44|0|8CBAB85066885C0|

http://sn102w.snt102.mail.live.com/att/GetAttachment.aspx?tnail=6&messageId=d2ffc177-654f-4d92-a4b2-07c25791841a&Aux=44|0|8CBAB85066885C0|

eventueel kan ik met goed werk miss betere foto's maken maar ze is niet vast te houden of te binden ivb mishandeling (zo ver zijn we nog nietin de vordering)

geen idee of je dr wat aan hebt maar alé

Aurora3

Re: bijzondere rassen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 23:53

ik geloof dat er iets niet helemaal goed is gegaan met je foto's. Ik zie wel links, maar ik kan de foto's niet zien.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 00:00

ook niet als je er op klikt (afmeeting kon niet behaalt worden als img)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 00:04

nouja zo niet, dan fix ik het thuis even deze pc is veeeeel te traag (vandaar dat ik ook zo reageer en niet via wijzig, want dan zit k over een uur nog te wachten)

iig heeft de eigenaar geinformeert ivb fokken met haar, dat er nog maar zo weinig zijn dat je het voer vergoed krijgt! om je aan te moedigen met ze te fokken.. dus nja... schijnen dan toch langzaam uit te sterven :(

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 00:16

Laatst iets gelezen over de Maremmana, een Italiaans paard dat leeft op de Povlakte. Misschien dat dat wel interessant is? Is niet zo'n bekend ras namelijk.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 09:08

AlexandraM jou ga ik even pb'en

Sigrid over de Maremmana hebben we nog geen artikel en ook nog helemaal geen afbeeldingen. Dus als je zin hebt mag je daar een stuk over schrijven (pb me even als je dat van plan bent). Foto's zijn ook welkom, maar we moeten uiteraard wel toestemming hebben van de fotograaf.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:02

Oh ja, dat lijkt me wel leuk om te doen. Mijn zus woont in Italie, dus misschien kan zij wat meer aan info komen (en het vertalen). In het Nederlands is er weinig over te vinden.

Ik zag dat er ook nog geen artikel te vinden was over de Menorquina (Pura Raza Menorquin), mijn persoonlijke favoriet :D. Dus daar wil ik dan ook wel wat over schrijven.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:43

Aurora3 schreef:
Van de Highland en de Groninger is inderdaad geen nog geen artikel. Je hebt schrijftoestemming zie ik, dus als je zin hebt kun je zo beginnen met schrijven.
De foto's kunnen we zowiezo alvast in de map van het ras zetten op de Wiki, dan liggen die vast klaar voor als er een artikel komt.

Van de Konik hebben we wel wat foto's, maar ik vind de hoofdfoto en de standfoto allebei niet geweldig van kwaliteit en grootte, dus als je betere foto's hebt dan zijn die zeker welkom.

Van de Akhal-Teke zijn al wel foto's maar ook die zijn niet geweldig dus als je betere standfoto's hebt dan zou dat heel mooi zijn. Foto's van donkere kleuren paarden hebben we daar ook nog niet van.

De standfoto van de Curly vraag ik me af of dat een volwassen paard is. Het heeft wel wat weg van een jaarling als je hem zo ziet. En de hoofdfoto van de Curly is veel te klein.

edit: orginele foto's is niet persee nodig, ik zie dat jij semi-prof fotograaf bent dus dan snap ik dat je dat niet doet. Maar voor mensen die verder niet met fotograferen doen is een orginele foto vaak geen probleem, vandaar dat ik dat vraag.

De minimale afmetingen voor foto's op de Wiki is 600*400, maar we hebben ze liefst zo groot mogelijk.
Het is trouwens toegestaan om er een logo op te zetten, maar niet al te storend groot en liefst een beetje in de hoek of onderaan ofzo. Niet dwars door het paard in elk geval

Dat is allemaal goed, zal ze wel iets groter als 600x400 aanleveren.
Foto's van koniks heb ik genoeg, zal ik je binnenkort even een album van sturen. Dit zijn alleen de twee die ik voor dat spel gekozen heb he ;)
De standfoto van de Curly is zeker een volwassen paard, was (toen) zelfs de enige volle Curly die er in Nederland te vinden is :).

Als ik binnenkort ergens een keer een gaatje heb zal ik de foto's sturen en beginnen aan sowieso een artikel van de Groninger.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:47

Ik weet niet of het zo'n bijzonder ras is, maar foto's nodig van de Mérens?

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:54

Ik heb een aantal foto's van verschillend gebouwde appaloosa's
Van een fors gebouwde 'pipi' gekleurde (wordt ook door Eleandra@bokt verzorgt die heeft betere foto's) tot een smalle panterbonte(zie foto profiel) we hebben ook nog meerdere andere kleuren ertussen

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:42

_Sigrid_ schreef:
Oh ja, dat lijkt me wel leuk om te doen. Mijn zus woont in Italie, dus misschien kan zij wat meer aan info komen (en het vertalen). In het Nederlands is er weinig over te vinden.

Ik zag dat er ook nog geen artikel te vinden was over de Menorquina (Pura Raza Menorquin), mijn persoonlijke favoriet :D. Dus daar wil ik dan ook wel wat over schrijven.

Heel graag :D
Ik zal je nog even een pb sturen over waar je op moet letten met schrijven enzo ;)

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:57

mariska32 schreef:
kan nieuwe maken hoor,laat maar weten. ;)

criollo [type polo]
Afbeelding

criollo
Afbeelding

Allereerst bedankt voor de foto's. Je eerste foto is niet echt geschikt, over de tweede zijn we achter de schermen nog even aan het overleggen. Als we hem willen gebruiken hebben we in elk geval een grotere versie nodig en zonder dan 'mijnalbum.nl' erop. Maar dat lossen we dan wel op.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:02

mayuan schreef:
Als je laat weten wat voor een foto's je wil van de Akhal Teke dan kan ik je daar waarschijnlijk aan helpen.
Ik rij bij de Akhal Teke stoeterij Argamak. We hebben daar genoeg eigen foto's van onze en ander Akhal Tekes. Alle kleuren, hengsten, merries, veulens, elite, etc.

Je hebt pb :D

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:05

Ezumii schreef:
Dat is allemaal goed, zal ze wel iets groter als 600x400 aanleveren.
Foto's van koniks heb ik genoeg, zal ik je binnenkort even een album van sturen. Dit zijn alleen de twee die ik voor dat spel gekozen heb he ;)
De standfoto van de Curly is zeker een volwassen paard, was (toen) zelfs de enige volle Curly die er in Nederland te vinden is :).

Als ik binnenkort ergens een keer een gaatje heb zal ik de foto's sturen en beginnen aan sowieso een artikel van de Groninger.

Okee, klinkt prima. Ik wacht het even af dan :)

edit: je bent zelf Wiki-schrijver zie ik, dus dan hoef ik je niet uit te leggen waar een artikel aan moet voldoen. Als er vragen zijn hoor ik het wel.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 28-05-09 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:08

manishdra schreef:
Ik weet niet of het zo'n bijzonder ras is, maar foto's nodig van de Mérens?

Van de Merens hebben we al redelijk wat foto's. Dit is de link naar het artikel: http://www.bokt.nl/wiki/Merens kijk anders zelf even of jij nog foto's hebt die echt iets toevoegen. Als je nog informatie mist in het artikel dan mag je dat ook laten weten.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:10

Apacheshadow schreef:
Ik heb een aantal foto's van verschillend gebouwde appaloosa's
Van een fors gebouwde 'pipi' gekleurde (wordt ook door Eleandra@bokt verzorgt die heeft betere foto's) tot een smalle panterbonte(zie foto profiel) we hebben ook nog meerdere andere kleuren ertussen

Vind ik ook moeilijk te beoordelen of jouw foto's nog wat toe kunnen voegen. Dit is wat we al hebben: http://www.bokt.nl/wiki/Appaloosa_(ras)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:44

ik maak van het weekend wel goede fotos. ;)

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 18:02

mariska32 schreef:
ik maak van het weekend wel goede fotos. ;)

Niet nodig. De tweede foto is goedgekeurd, dus kan geupload worden. Ik ben nog even op zoek naar de naam van het paard, dan zet ik dat er nog bij.

Als je nog betere foto's hebt dan kunnen we deze natuurlijk altijd weer vervangen ;)

edit: gevonden, hij heet James (leuke naam trouwens :D) en de foto staat bij het artikel http://www.bokt.nl/wiki/Criollo