[H][wb]Geschikte hengst voor mijn Ipsylon B x Pazifik merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:45

is het niet spijtig om een dergelijke hengst op een merrie met zo een tof papier te zetten? Waarom kijk je eens niet naar een holsteiner die wat gang heeft zoals casiro, calato of in indoctro. als het de mijn ewas zou ik ook denken aan balou du rouet (dan heb je via galoubet een fijne bloedaansluiting en via continue/ contender toch een fijne nieuwe bloedinbreng. bobendien fokt balou super.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 23:01

@merelhof. Ik weet dat McJonnas een zeer onconventionele gedachte is, daarom vroeg ik ook naar meningen/ervaringen van anderen.

Balougran Z was wel in mijn gedachte opgekomen, Balou du rouet is inderdaad ook een goede keus.

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:36

@myca: van mij dekt iedereen met wet hij wil hoor, vrijheid blijheid :) maar vind deze merrie gewoon veel te tof om zoiets te gaan doen.

Myca

Re: [H][wb]Geschikte hengst voor mijn Ipsylon B x Pazifik merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 20:17

Ik vind het best lastig, Balou du rouet vind ik overigens wel een hele goede suggestie. In de eerste plaats wil ik gewoon een opvolger voor mijn eigen paard.
Op een paar kleine puntjes na ben ik ook helemaal tevreden. Het karakter wil ik zeker behouden, een beetje maat erbij kan zeker geen kwaad.
Maar het kan altijd anders lopen dan gepland en dan wil ik ook een paard hebben waar wel animo voor is als ik er toch zelf tzt niet mee door kan gaan.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:01

Nog steeds aan het twijfelen Maaijke?
Balou du Rouet is gaaf!! Dan heb ik wel animo als het een 'gekkenhuis' mocht worden ;)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 16:23

Klopt Noor, ik blijf twijfelen.

Ik vind het aan de éne kant zonde om geen veulen meer uit Nuance te krijgen, met zulke paarden wil ik wel rijden tot mijn pensioen.

En aan de andere kant, als je ziet wat de paardenmarkt doet, denk ik wel eens dat het vooral financieel verstandiger zou zijn om t.z.t. een leuk jong paard te kopen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:26

Klopt. :j
Ik heb Nudine ook alleen laten dekken omdat ik zo graag een veulen van háár wilde. Financieel gezien is het nu niet verstandig denk ik.