gaat er iemand naar hengstenshow bij VDL??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:09

Hoe sprong Silverstone ?

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:34

Had zelf geen tijd om te kijken, maar van vrienden gehoord dat hij weer best sprong.

XxSwEeTy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 22:33

he, missHIS, ik kan je foto's niet vinden bij horses.nl, je bedoeld toch op het forum??
bij nieuwtjes staan maar ene paar berichten, maar niet de jouwe.......... zou je ff voor em willen kijken of doe ik iets verkeerd???

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:59

Ik vond matterhorn en ohorn ook goed met het springen!
Wat vind je dan van die hengsten Rick?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 07:50

_Rick schreef:
Hoe sprong Silverstone ?

Hij sprong wel goed.
Hij was erg rustig onder alles.
Ik vond hem niet super, er straalde als hengst niks van hem uit.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 08:40

XxSwEeTy schreef:
he, missHIS, ik kan je foto's niet vinden bij horses.nl, je bedoeld toch op het forum??
bij nieuwtjes staan maar ene paar berichten, maar niet de jouwe.......... zou je ff voor em willen kijken of doe ik iets verkeerd???

Hier staat hij

http://www.horses.nl/site/appl/nieuws/n ... &jaar=2003

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 09:32

De foto's staan niet op het forum, maar op de site zelf. Zie de link van Orri!

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:53

Citaat:
Ik vond matterhorn en ohorn ook goed met het springen!
Wat vind je dan van die hengsten Rick?

Ohorn heb ik laatste tijd nooit meer gezien, maar als 4,5 & 6-jarige was er nooit niets aan vond ik. Kouwe zak, bukt niet etc etc.

Matterhorn zie ik vaak springen met mathijs, voor veel mensen vast een mooi paard, ik vind er niets aan, moet hem veels te vast houden anders springt ie alles om, en goed, hij bukt niet genoeg, springt niet genoeg in de schoft, maar das ammel mijn mening Haha!

Ik dek toch maar met Silverstone denk ik.

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 14:39

Ben geweest speciaal voor de jonge hengsten. Silverston sprong goed, maar inderdaad geen uitstraling. Sydney vond ik nog het beste springen, alhoewel ik dat qua uitstraling ook niet echt wat vind. Sheraton sprong het minste van de 3, maar had absoluut de beste en mooiste uitstraling met daarbij goede gangen. Maar deze was erg afgeleid.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 14:47

orri"]
[quote="XxSwEeTy schreef:

Hier staat hij

[/quote]

Jammer dat de foto's zo klein zijn.
Zijn er nog meer Knipoog

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 14:49

Topper é die Panam!!
Sprong even 1.70!!!!!!!
Weet iemand nou dat hij goedgekeurd is.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:21

parouscha"]
[quote="orri"][quote="XxSwEeTy schreef:

Hier staat hij

[/quote]

Jammer dat de foto's zo klein zijn.
Zijn er nog meer Knipoog
[/quote]

Ik heb ze thuis wel op groter formaat op de computer hoor. En ik heb ook nog wel meer foto's, als ik ze al niet heb weggegooid trouwens. Ik kijk thuis wel ff (zit nu op mn werk).

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:22

parouscha schreef:
Topper é die Panam!!
Sprong even 1.70!!!!!!!
Weet iemand nou dat hij goedgekeurd is.

Zo ver ik weet is hij (nog) nergens goedgekeurd. Ik vond hem ook een zeer opvallende hengst, en mooi gefokt! Die moeder is ook altijd al een opvallende merrie geweest.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:25

Zat er nu in de moeder ahorn of ohorn Verward
Maare vorig jaar kreeg ik een E-mail van wiep dat hij in het buiteland goedgekeurd werd.
Hij sprak mij vorig jaar ook erg aan!
Hij stond toen in 1 van de boxen tegen de binnenbak, beest ging helemaal uitzijn dak, showen enz.. ze moesten de hele box bedekken zo gek was ie ik Kwijl

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:43

parouscha schreef:
Maare vorig jaar kreeg ik een E-mail van wiep dat hij in het buiteland goedgekeurd werd.
Hij stond toen in 1 van de boxen tegen de binnenbak, beest ging helemaal uitzijn dak, showen enz.. ze moesten de hele box bedekken zo gek was ie ik Kwijl

Denk na!! Panam, geboren in 1997, kan toch nooit uit een moeder van Ohorn (geboren in 1996) komen... Haha! Zijn moeder is de bekende Europese kampioensmerrie Helena (v. Ahorn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:03

Wat vonden we dan van Pacific??

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:27

MissHIS"]
[quote="parouscha schreef:

Denk na!! Panam, geboren in 1997, kan toch nooit uit een moeder van Ohorn (geboren in 1996) komen... Haha! Zijn moeder is de bekende Europese kampioensmerrie Helena (v. Ahorn).
[/quote]

Ik zat dichtbij Haha!
Maar ahorn dan Tong uitsteken

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:35

xtvax schreef:
Ben geweest speciaal voor de jonge hengsten. Silverston sprong goed, maar inderdaad geen uitstraling. Sydney vond ik nog het beste springen, alhoewel ik dat qua uitstraling ook niet echt wat vind. Sheraton sprong het minste van de 3, maar had absoluut de beste en mooiste uitstraling met daarbij goede gangen. Maar deze was erg afgeleid.

Ik vind met die uitstraling van Sydney niet veel mis hoor! En hij sprong best goed. Silverstone is ook een hele goede springer, maar ik zou er niet mee fokken. Maar dat wist ik voor zijn goedkeuring al. Het oog wil immers ook wat...
Sheraton vond ik helemaal niet zo slecht. Hij was wel afgeleid en liet zich daarom niet optimaal zien, maar ik vond hem wel een aansprekend, compleet paard. Wel een opvallend zware hoofd-halsverbinding.

Flempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:40

mmmh ik was juist wel gecharmeerd door Sheraton,vond hem ook zeker niet verkeerd springen!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:44

Flempy schreef:
mmmh ik was juist wel gecharmeerd door Sheraton,vond hem ook zeker niet verkeerd springen!

ik vond sheraton ook erg mooi!!
Maar ook wel weer wat grof, voor mijn merrie's

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:46

Lovely schreef:
Wat vonden we dan van Pacific??

Die heb ik alleen aan de hand gezien. Hij werd wel onder het zadel getoond, maar dat heb ik dus gemist. Zijn titel Young Stallion zegt natuurlijk ook al wat over zijn springkwaliteiten. En hij won zowel de hengstencompetitie als de Divoza bokaal dit jaar, waar ik hem trouwens wel heb gezien onder het zadel. Ook in de IAN trofee vorig jaar presteerde deze Corland zoon erg goed.

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 10:02

Ho, ik zeg niet dat ik Sheraton niks vind. Ik laat mijn merrie hierdoor dekken, dus ik vind hem wel degelijk goed. VOoral zijn uitstraling, wat een stoer paard. Alleen vond ik zijn springen (in vergelijking met die 2 andere) iets minder, maar nog steeds ruim voldoende hoor. Geen slecht woord hierover.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 10:37

Silverstone sprong goed, maar verder........ brrrrrrrr wat 'n hengst.. Sheraton vind ik veel te 'plomp' voor een vierjarige. Sydney is een typische Goodtimes, onvoorstelbaar zoals die zijn type doorgeeft. Radisson toonde wel souplesse in zijn manier van bewegen, maar wel wat traaaaaag. Ik vond Atlantic wel een fraai type hebben, snel, economisch en relaxed.
En, het valt me elke keer weer op, bij Wiepke kunnen ze echt niet aan een touwtje lopen!! Tsja, dat springpaarden niet 'mooi' hoeven te kunnen draven dat vind ik wel best, maar ze lopen allemaal te draaien, maaien, happen etc. Prestige heeft er wel wat dekkingen bijverdiend, dat was de enige die zich ietwat liet zien. Je hebt alleen geen vergelijkingsmateriaal tussen allemaal springhengsten, nu vind iedereen hem geweldig met zn krachtige draf, maar had je hem in een dressuurhengstenshow gezien dan was hij niet zo extreem opgevallen.

XxSwEeTy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 11:39

hoe vonden jullie pharaon xx springen dan?? ze wilden die hengst nog 1 keer zo hoog laten springen! hij kan wel goed springen he, maarja wat wil je met een ex olympische hengst..

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:46

Ja Pharaon xx, een zeer interessante volbloed. De nakomelingen die ik tot nu toe van hem heb gezien, vallen mij zeker niet tegen. Ik hoop dat het een goede fokhengst voor de warmbloedpaardenfokkerij wordt. Er is immers altijd wel vraag naar een echt goede volbloed!

Ik vond het erg leuk om deze 20 jarige hengst nog onder het zadel te zien! En super dat hij nog zo hoog sprong! Hij maakte (met zn nafok) een betere indruk op mij dan French Buffet xx. De tijd zal het ons leren!