[TI] Mag ik even voorstellen + zadel vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Re: Mag ik even voorstellen + zadel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:40

haha! ik wou net zeggen, misschien is een drytexje wel wat!
komt (2ehand) zeker in de buurt van jouw prijsidee!
maar ik vind drytex toch wat minder soepel, maar ach..

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 18:08

Misschien ter overbrugging, en dan heel hard sparen voor een ander? ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:24

mmmm dan zou ik een lekker bijna uitelkaarvallande BF nemen.
die zijn namelijk al soepel, de drytex heeft eerst een tijdje nodig om soepel te worden!
als je bij het zadel een goed pad neemt hoef je alleen maar een nieuw zadel te kopen!

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 18:42

Ik zal eens goed rond gaan kijken ;)

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:36

Op de site van boomloos.nl staan ook 2e hands zadels!
Zat daar toevallig zelf net even te neuzen want het nieuwe Contour hoofdstel is wel erg mooi voor bij m'n London...
Ha ha, shop-ze.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 20:01

Ik zit inderdaad al hier en daar te kwijlen ja.... haha

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:11

Lekker Penny he!
Vorige week nog helemaal blij van een nieuw halstersetje voor m'n jaarling Victor.
Worden we ooit volwassen...

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 20:22

Ik hoop het niet ;)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 20:32

Ik zag dit trouwens op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/223591559 weet eigenlijk niet of een link wel mag? Maar anders hoor ik het wel.... Zou dit iets zijn? Of is dat rommel?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:20

@TS: mmm persoonlijk geen ervaring, en volgens mij is het nog vrij nieuw, en zijn er nog geen/niet zo veel ervaringen mee.
maar wat mij opvalt is de bevestiging van de beugels, als je kijkt zit er ruimte tussen de flap waar je zit, en waar de fenders beginnen.
dat lijkt mij niet lekker zitten...

ik zou zeggen, voor een paar tientjes meer heb je een beter zadel

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:14

Als je boomloos wilt kan je denk ik het beste bij Barefoot blijven. Die verkopen straks ook weer beter door als 2e hands...

Overigens... Gefeliciteerd met je paard! T'is een knappe jongen.

En het is goed dat je het zadel er niet bij gedaan hebt. Eerst maar pasjes boomloos en als je ooit centjes hebt, er 1 goed aan laten meten.
Ben zelf ook al te vaak op mijn gezicht gegaan met 2e hands of goedkopere zadels.

Veel plezier met je paard.

Overigens... op de site hebben ze ook wel eens aanbiedingen van de boomloze zadels. Sommige hebben een kleine beschadiging of zijn gebruikt met rijden en die staan onder de aanbiedingen volgens mij. Zo heb ik de mijne gekocht! Succes met zoeken iig! ;)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 08:50

Dank je wel ;)

En ik ben ook blij hoor dat ik het zadel er niet bij gedaan heb. Ga inderdaad nu maar zelf op zoek naar iets. Heb alleen nog wel een twijfel bij boomloos.... Ik heb gelezen op een site dat je voor boomloos een goede onafhankelijke zit moet hebben. Die heb ik helaas momenteel nog niet.....

Ik moet natuurlijk weer opnieuw beginnen met rijden, ik loop bij de fysio voor scheef bekken, dus moet dat even weer leren. Is het dan wel verstandig om gelijk boomloos te gaan? Ondanks dat het mij super lijkt? En ik las ook ergens dat paarden er nog wat frisser en voorwaartser van kunnen worden in het begin. Nou... Crosby is al heel gevoelig op je been dus zou dat dan juist niet versterken?

Misschien dat het anders verstandiger zou zijn dat ik eerst een goed VZH zadel aan laat meten totdat we aan elkaar gewend zijn, ik een betere zit heb en dan overgaan naar boomloos? Wat vinden jullie?

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:56

nou, eerlijk, ik vind de boomloos zitten als een huis hoor! JE zit erin als een stoeltje vind ik!
En wat die onafhankelijke zit betreft, je leert het echt heel snel hoor op zo'n boomloze. Enneh...alleen maar goed lijkt me en fijn voor het paard als je dat goed weer leert!

En wat Liesbeth (Lucy) ook zegt...ook hier te vaak zelf (en m'n stalgenootjes), fout gegaan met goedkope zadels, waarvan je idee hebt dat ze best goed liggen.
Wil niet zeggen dat perse alle goedkope niet goed zijn, maar meeste is echt slechte kwaliteit! En als je met een zadel ECHT zeker wilt weten dat het goed ligt, zal je toch een goede zadelmaker er naar moeten laten kijken denk ik hoor ;)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 09:11

Ja dat is ook wel weer zo. En dat stoeltjesgevoel, dat had ik inderdaad ook toen ik er in zat. Het zit echt lekker. Denk dat het gewoon het onzekere van mij is (zwak puntje waar 'even' aan gewerkt moet worden haha ;) ). Maar ben bang dat ik hem dan in de weg zit met mijn benen en hij dus juist nog sneller wordt....

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:05

wat ook al help om met de barefoot steviger te zitten is fenders nemen ipv beugels...

maaruhh even een "praktijkdingetje" van mij, ik ben weer min of meer begonnen met rijden, en ik begin lekker zonder zadel...
dan maar even wat rustiger aan, maar ik voel me zonder zadel 1000x zekerder dan met zadel...
ik heb ook geleerd dat ik af mag stappen wanneer het ietsie te wordt, en als het dan weer goed voelt gaan we er gewoon weer op
(weet alleen nog niet of ik wel op dat jonge ding van mij durf zonder zadel)

en als je onzeker bent(wat ik ook heb) moet je niet meer doen dan je durft, en dat niet op gaan lossen door een ander zadel te nemen
(ken genoeg mensen die bang waren dat er iets gebeurde, dat ze dan maar een westernzadel namen, omdat ze daar flink houvast aan hadden...)

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:42

dat zadel op marktplaats op de foto is de 14 inch als je het mij vraagt; de kinder maat dus, daar hebben ze aan de foto te zien de fenders gewoon te lang gezet en daarom ziet het er een beetje raar uit op het plaatje. maar ze zijn wel erg goed koop.........dan vraag ik me ook af of het wat is.....wintec zadels zijn ook redelijk betaalbaar 2e hands te krijgen, en de boom kun je aanpassen. Misschien ook een idee. de zadels zijn heerlijk licht kwa gewicht, makkelijk in onderhoud en hebben een lekkere vaste zit.

Dakota_75 schreef:
Ik zag dit trouwens op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/223591559 weet eigenlijk niet of een link wel mag? Maar anders hoor ik het wel.... Zou dit iets zijn? Of is dat rommel?

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:29

Dakota_75 schreef:
Misschien dat het anders verstandiger zou zijn dat ik eerst een goed VZH zadel aan laat meten totdat we aan elkaar gewend zijn, ik een betere zit heb en dan overgaan naar boomloos? Wat vinden jullie?

Als je toch boomloos wilt, doe het dan meteen. Want de overstap van veelzijdig naar boomloos vind ik veel moeilijker dan dat je meteen alleen boomloos gewend bent.... En die zit krijg je snel genoeg onder de knie hoor... Daar heb je echt geen vzh voor nodig ;)

Je kunt die boomloos ook eerst testen he! Want ik persoonlijk heb liever de cheyenne of de london. Ik kan dus op de nevada niet blijven zitten.
London heb je iets meer steun nog dan bij de cheynne....

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 11:44

Nou ik ben om hoor, geweldig zo'n forum met tips en aanwijzingen :) . Ik ga dan toch maar direct voor boomloos. Nu ben ik net geweest waar Crosby morgen komt te staan (hij komt definitief morgen waarschijnlijk rond 18.00 uur) en nu heeft dat meisje daar ook een boomloos zadel maat 2 (een nepversie van de Cheyenne) en die mag ik van haar uitproberen! Dus ik ben helemaal blij.

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:55

nou dat is mooi om dan uit te proberen, enne gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!! Ik hoop dat je veel plezier van je paardje mag hebben

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 12:05

Dank je wel, gaat vast helemaal goed komen! Heb er zin in! :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:08

owww dat is handig!
heeft ze een randolls zadel?(sorry als ik verkeerd schrijf :p)
whieee morgen is vet snel!!

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 12:17

Ik durf het niet te zeggen, 't was een kopie zegt ze ;). Maar is dat dus een slechter merk randolls?

En dat is inderdaad snel hè morgen.... begint nu echt spannend te worden haha.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:46

mijn paadje komt daar ook weg
toen ik mijn vorige pony daar kocht hadden ze er ook een zadel bij was toen een actie dat je er een goed passend zadel bij zou krijgen
alleen dat zadel paste voor geen kante
het schoof alle kanten op met het rijden en heb dat toen ook meteen weg gedaan
ik heb toen hier een zadel gekocht
die komen ook thuis om te passen

http://www.zadelboetiek.nl/

heb het zadel nu al een jaar en bevalt heel erg goed

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 13:10

Hé wat leuk dat jouw paardje daar ook vandaan komt. Ik heb Crosby alleen niet rechtstreeks bij hun vandaan hoor. Hij is van McCloud naar een andere eigenaar gegaan... ;)

Maar wat stom van dat zadel dan....

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:40

ja was wel even balen toen van het zadel omdat je er toch van uitgaat dat het allemaal goed past en dat je klaar bent dan
maar ja ben nu ook wel eeg blij met het zadel wat ik nu heb
Crosby heeft op marktplaats gestaan of niet? volgens mij heb ik hem daar wel zien staan