Maar dan heb je een prive DA ofzo, die heel de tijd thuis is bij jouw paard? Of is dit een kliniek?
Caresse07
Geplaatst: 13-05-09 13:37
Die woont op hetzelfde terrein als waar zijn praktijk zit en mijn merrie staat dan op stal bij het huis. Er is daar dus de hele dag wel iemand aanwezig en 's-nachts staat ze in een stal met camera erop
Wennii
Geplaatst: 13-05-09 13:44
Ik zou er zelf (als ik een merrie had) wel voor kiezen om er zoveel mogelijk bij te blijven, of anders iemand vragen om erbij te blijven, als dat niet gaat in ieder geval een birthalarm om (die kun je ook huren toch?, hoef je m niet eens zelf aan te schaffen). Niet alleen omdat je er dan veel sneller bij bent als er iets misgaat, maar ook omdat het toch steeds weer een heel bijzondere gebeurtenis is, waar ik het liefst niets, of tenminste zo weinig mogelijk van zou willen missen! Ik zeg dit nu even vanuit mijn gevoel, want ik zit allesbehalve in de fokkerij, dus verstand heb ik er niet van
Fedra heeft haar veulen, een groot hengstveulen alles is goed gegaan, ik sta op een pensionstal, degene die de stal runt woont er niet bij maar wel degene die het bedrijf aan hem verhuurd. Hij is wel nog savonds laat gaan kijken. Zelf zit ik met een zoontje van negen maanden en heb geen vriend dus had ik dan met mijn zoontje voor de stal moeten gaan liggen ofzo
Allereerst gefeliciteerd met je veulen, fijn dat alles goed is gegaan. En nee, je kunt niet met een kind van 9 maanden voor de stal gaan liggen, maar ik denk wel waar een wil is, is een weg en je hebt gemiddeld 11 maanden de tijd om e.e.a. voor te bereiden/regelen mbt de geboorte van het veulen. Het komt maar niet zo van de één op de andere dag uit de lucht vallen
weer een aantal typische bokt reacties hier. Mensen oordeel niet zo snel als je de precieze achtergrond niet weet. SandravdB; Gefeliciteerd met je hengstveulen!