Veulen van Shelbie Little Step x Tabasco Tari

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:01

Hier zijn ze dan de nieuwe foto's , het valt niet mee om een goede foto te maken.

Hier is hij nu 4 dagen oud.
Afbeelding

Hij heeft zoiets van , wat doe jij nou ?
Afbeelding

En weer aan de melkbar want dat mens met dat rare ding in haar hand vertrouw ik nog niet zo.
Afbeelding

Cassidy

Re: Veulen van Shelbie Little Step x Tabasco Tari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:18

Mooi gebouwd dier Radoszin, lange benen en kort in de rug. Wat heeft je doen besluiten om deze hengst als vaderdier te kiezen?

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 21:11

Ik heb besloten tot deze hengst om verschillende redenen.
1ste : Tari is maar rond de 1.44 m en wilde een groter veulen fokken daardoor Shelbie , die is behoorlijk aan de maat en kwa bouw vond ik deze 2 ook wel goed bij elkaar passen.
2de : combinatie van de bloedlijnen ( vind ik bij elkaar passen maar misschien denken andere mensen daar anders over ) .
3de": Shelbie heeft een zeer goed karakter en vond ze daarom ook bij elkaar passen.
Tari kan af en toe een beetje opvliegend zijn , maar wel heel cool en braaf , ze is in ieder geen slaperd.
4de : het liefst had ik Wimpy zelf erop gehad maar omdat dit Tari 's eerste veulen was heb ik , zeg maar meer op safe gespeeld en Wimpy zelf is nogal aan de prijzige kant.

Ik vind zelf dat ik een behoorlijke goede keus heb gemaakt door tari te laten dekken door Shelbie Little Step.

Maar als je een andere mening hebt mag je die gerust neer zetten.
Ik vind als mensen evt. kritiek ( goed of kwaad ) geven dat ik daar altijd rekening mee kan houden voor een eventuele volgende keer .
Je kunt altijd iets opsteken van mensen die er net weer anders tegen aan kijken als jezelf.

chexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:06

Ik vind Shelbie Little Step een goede keuze - een goed geboute hengst, goed gefokkt, mooi kleur en als die nog kwa karakter bij je merrie passt - wat wil je meer!
Zijn opa was wel ook erg leuk geweest :D

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 07:15

@ Chexy , ja idd de opa is ook wel heel leuk maar dan moet ik nog even sparen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:18

Wat een schatje :)
Zit er soms Smart Chic Olena in?
Die hebben vaak een beetje wittig aan de staart implant.

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 15:56

Nee er zit geen Smart Chic Olena in , maar er zit Doc o Lena achter en ik heb nog een merrie die dit ook heeft en daar is Doc O lena de opa van.
Dus ik denk dat ze het daar van hebben , dat wit in de staart.