Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ingrid schreef:ja dat weet ik ook wel, maar je hebt van die mensen die met merries gaan dekken bij sommige hengsten waarvan ik denk hoe kom je op die combinatie? ze gaan vaak alleen op uiterlijk af en kijken niet verder en daardoor verliezen wij een hoop mooie en goede hengsten mee
sarabande"]
[quote="ingrid schreef:ja dat weet ik ook wel, maar je hebt van die mensen die met merries gaan dekken bij sommige hengsten waarvan ik denk hoe kom je op die combinatie? ze gaan vaak alleen op uiterlijk af en kijken niet verder en daardoor verliezen wij een hoop mooie en goede hengsten mee
Missouri schreef:Amsterdam is ook zo'n mooie vos met veel wit... hihi. Maar een goed paar heeft geen kleur!! (en volgens sommigen ook geen bloed)
Jan_VT schreef:Als je bij het Topic moet blijven. Je kan het (met enige wil) wel vergelijken met de koeienkwekerij, die trouwens zeer geavanceerd is en sterk gebaseerd is op afstamming.
Wij spreken vaak over een 'strierenmaker'. Dat is een stier die sterk zijn eigenschappen doorfokt. Soms vaak op elke soort koe. Sommige stieren mogen nog zo goed gefokt zijn, maar geven zelden hun capaciteiten door. Dat is dan geen 'stierenmaker'.
Volgens mij is het met Amsterdam ook zo, het is gewoon geen 'stierenmaker'. De hengst heeft het zelf wel, maar zal het zelden doorgeven.
sarabande"]
[quote="EmEm schreef:Nee, geen vaderdier, maar een stempelhengst!