hoe denken jullie over de hengst amsterdam?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:06

Nee hij staat niet op wacht of zo, maar in dit soort gevallen nemen de fokkers zelf een afwachtende houding aan. Iedere fokker wil graag bij een hengst dekken die of een hoge verwachtingswaarde heeft (al of niet terecht, maar we houden nu eenmal van sprookjes) of bij een hengst die wat als sport en/of vaderdier gepresteerd heeft.

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 22:10

aha. maar ja als dit nog lang gaat duren is het heel snel afgelopen voor amsterdam denk ik

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:18

ingrid schreef:
aha. maar ja als dit nog lang gaat duren is het heel snel afgelopen voor amsterdam denk ik

Dat geldt voor iedere hengst we betalen niet voor niets van die mega dekprijzen, daar willen we wel wat voor terughebben Knipoog

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 22:27

ja dat weet ik ook wel, maar je hebt van die mensen die met merries gaan dekken bij sommige hengsten waarvan ik denk hoe kom je op die combinatie? ze gaan vaak alleen op uiterlijk af en kijken niet verder en daardoor verliezen wij een hoop mooie en goede hengsten mee

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:40

ingrid schreef:
ja dat weet ik ook wel, maar je hebt van die mensen die met merries gaan dekken bij sommige hengsten waarvan ik denk hoe kom je op die combinatie? ze gaan vaak alleen op uiterlijk af en kijken niet verder en daardoor verliezen wij een hoop mooie en goede hengsten mee

Ja daar heb je helemaal gelijk in, men leze meerdere topics hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:44

sarabande"]
[quote="ingrid schreef:

Ja daar heb je helemaal gelijk in, men leze meerdere topics hier.
[/quote]

Denk niet alleen meerdere mensen op bokt, maar ook meerdere mensen in paardenland. Er word heel veel op plaatjes gefokt.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:48

Maar je gaat toch geen paard fokken met een brede bles en 3 witte voeten... das toch niet mooi!! Hahahaha

Dit was dus een grapje...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:50

Stom grapje... Haha!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:57

Sjuimpje schreef:
Stom grapje... Haha!

Als ik onbewust op iemands tenen heb gestaan, sorry. Ik heb een schimmel, moet ook verboden worden. Of de BIOTEX moet in de aanbieding.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:59

Sjuim deed er een lach bij hoor, geloof niet dat ze zich aangesproken voelde

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:01

Amsterdam is ook zo'n mooie vos met veel wit... hihi. Maar een goed paar heeft geen kleur!! (en volgens sommigen ook geen bloed)

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 23:04

nou ik hou wel van vos met veel wit Haha!

nee geintje.... maar een je kan niet op een kleurtje rijden he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:18

Missouri schreef:
Amsterdam is ook zo'n mooie vos met veel wit... hihi. Maar een goed paar heeft geen kleur!! (en volgens sommigen ook geen bloed)

Goed paard heeft wel een kleur hoor, een echte apart niet!

Ach ja............gelukkig heeft iedereen een andere smaak, anders raak je de vossen aan de straatstenen nog niet kwijt. En de schimmels ook niet Haha!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:42

Wat is er verkeerd met de bloedvoering van Amsterdam, de vader Argentinus dat verhaal is duidelijk.

Maar jullie vergeten Tin Rocco, dt paard heeft verschillende nakomelingen gebracht waarvan de merries ggk zonen hebben.

Zo had de moeder van Amsterdam er op de laatste hengsten keuring nog een hengst bij lopen in de 2e bezichtiging maar die is er uit gegaan om veterinaire redenen, maar het was een plaatje van een hengst en kon goed lopen.
En zo zijn er in Duitsland hengsten ggk met de combi Sandro hit x Tin rocco o.a Sir Bedo.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:55

adriana schreef:
Wat is er verkeerd met de bloedvoering van Amsterdam.

Lees eerst het topic eens. Niemand zegt dat de bloedvoering verkeerd is, in tegendeel. Er is alleen een discussie waarom dat mooie bloed zo weinig heeft opgebracht tot nu toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 00:04

Inderdaad, de discussie is waarom je zo weinig over deze nakomelingen hoort. Dat het een mooie goed gefokte hengst is, daar twijfelt niemand aan volgens mij.

En dat hij in ieder geval een supergoede merrie heeft gefokt, das duidelijk!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 00:42

Als je bij het Topic moet blijven. Je kan het (met enige wil) wel vergelijken met de koeienkwekerij, die trouwens zeer geavanceerd is en sterk gebaseerd is op afstamming.

Wij spreken vaak over een 'strierenmaker'. Dat is een stier die sterk zijn eigenschappen doorfokt. Soms vaak op elke soort koe. Sommige stieren mogen nog zo goed gefokt zijn, maar geven zelden hun capaciteiten door. Dat is dan geen 'stierenmaker'.

Volgens mij is het met Amsterdam ook zo, het is gewoon geen 'stierenmaker'. De hengst heeft het zelf wel, maar zal het zelden doorgeven.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:38

Jan_VT schreef:
Als je bij het Topic moet blijven. Je kan het (met enige wil) wel vergelijken met de koeienkwekerij, die trouwens zeer geavanceerd is en sterk gebaseerd is op afstamming.

Wij spreken vaak over een 'strierenmaker'. Dat is een stier die sterk zijn eigenschappen doorfokt. Soms vaak op elke soort koe. Sommige stieren mogen nog zo goed gefokt zijn, maar geven zelden hun capaciteiten door. Dat is dan geen 'stierenmaker'.

Volgens mij is het met Amsterdam ook zo, het is gewoon geen 'stierenmaker'. De hengst heeft het zelf wel, maar zal het zelden doorgeven.

Dat noemen wij in de paardenwereld een "vaderdier" ... Nerd

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:57

Nee, geen vaderdier, maar een stempelhengst!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:15

Daar komt het inderdaad op neer

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:49

Wie weet krijgt hij vele goedgekeurde zoontjes via zijn dochters en dan wordt het een "merriemaker"....

Echt, ja echt! Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:57

Ik heb weer eens "foktechnisch" helemaal noppes toe te voegen... *LOL*
Wil alleen even kwijt dat ik Amsterdam een verschrikkelijk.........mooi dier vind.

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 17:46

chantal1 schreef:
Wie weet krijgt hij vele goedgekeurde zoontjes via zijn dochters en dan wordt het een "merriemaker"....

Echt, ja echt! Haha! Knipoog

hihi ik hoop het ook helemaal voor hem..... Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:43

EmEm schreef:

Een stempelhengst zie het topic hierover van Karin, is een hengst die een stempel op de fokkerij drukt.
Voorbeelden Amor, Nimmerdor LÍnvasion Haha!

Amsterdam behoort daar vooralsnog niet bij

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:51

sarabande"]
[quote="EmEm schreef:

Een stempelhengst zie het topic hierover van Karin, is een hengst die een stempel op de fokkerij drukt.
Voorbeelden Amor, Nimmerdor LÍnvasion Haha!

Amsterdam behoort daar vooralsnog niet bij
[/quote]

Dat Amsterdam daar niet bij hoort dat is duidelijk. Maar daar ging het niet over: het ging erover hoe wij een 'stierenmaker' in de paardenwereld noemen en dat heet een stempelhengst!