Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sita_ schreef:Dat vraag ik me inderdaad ook af Snowdon..
Een opfok vergt net zo veel goede zorg als een pension. Tenminste, die eis stel ik persoonlijk wel. Dus ben ook bereid daar wat voor neer te tellen..

Nuage schreef:Dat ligt dus echt aan de opfok. Want de stal waar mijn jaarling staat worden die dingen wel degelijk gedaan. Ik denk dat er in de winter geld bijmoet als ik zie wat ze allemaal doen, en in de zomer trekt dat denk ik weer recht als ze buiten staan. Jonge paarden moeten juist bijgevoerd worden, als jouw opfokstal dat niet doet dan vind ik dat vreemd. Of je moet echt op midden zomer doelen.
Dan splits ik ze of worden ze geruind. Opfok zelf is toch grootschaliger, ik kan het hier juist lekker in de hand houden en opfok is mijn eigen doel niet. Maar voor opfok wordt gemiddeld 100 EUR per paard per maand gevraagd is mijn ervaring. 

Nuage schreef:€30,- per maand??
Voor een goed opfokbedrijf waarbij de paarden ook in de winter de hele dag buitenstaan en waarbij gewoon goede service is (dus inclusief hoefsmid en wormenkuur) betaal ik graag de €110,- p.m. die ik nu betaal voor mijn jaarlinghengst.
Tinkerlady schreef:Ik zit zelf in omgeving Zaltbommel en inderdaad tot Gorinchem en Nijmegen is hier weinig aan opfok te vinden. Vooral ook die jonge hengsten aannemen. Verder ben ik er voor eigen tinkies geen voorstander van. Bij mij gaan jonge mannetjes gewoon in de gangbare groep volwassen tinks en dat is tot op heden prima en uitstekend gegaan. Tot aan 2 jaar oud toe. Ik had dan ook de liefste hengst ooit!Dan splits ik ze of worden ze geruind. Opfok zelf is toch grootschaliger, ik kan het hier juist lekker in de hand houden en opfok is mijn eigen doel niet. Maar voor opfok wordt gemiddeld 100 EUR per paard per maand gevraagd is mijn ervaring.
Succes!
cp112 schreef:WOEI! *komt binnen vallen.
Weet wat Chantal volgende week gaat doen?
Zwolle onveilig makenIk heb dan intake voor rijles
Gisteren met Guus gehobbeld in de les, ging super, we hadden springles en heb voor het eerst een parcoursje gesprongen en een dubbel, die ging eerst niet zo goedMaar na 2 keer wel. Hij was braaaf