[TI] Tinkerruin van 6 of Tinkermerrie van 9

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dakota_75

Re: Tinkerruin van 6 of Tinkermerrie van 9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 11:18

Dat is zeker zo... en omdat ik echt op zoek ben naar een maatje vind ik het des te moeilijk hoor de zoektocht, ga me dan afvragen of ik niet teveel eisen stel hahahah..... Maar de ruin wordt hem dus niet... daar ben ik uit. De merrie ga ik zaterdag nog een keer op rijden en kijken hoe het dan voelt. ;)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:19

Bij twijfel niet doen. En ik hoor een twijfel bij beide paarden.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:46

Ik denk dat het heel persoonlijk is of je wel of niet een klik nodig hebt bij een paard. Volgens mij is dat compleet afhankelijk van hoe emotioneel je betrokken wilt zijn bij een dier.
Sommige mensen hebben volgens mij nooit een "klik" omdat ze gewoon anders tegen dieren aankijken. Niks mis mee trouwens.

Maar als jij wel een emotioneel persoon bent en later ook die "speciale band" zoekt dan lijkt de klik me erg belangrijk.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 12:52

Ja ik ben inderdaad wel zo'n persoon die wel een band met het paard wil, dus toch wel belangrijk.....;)

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:08

Mijn ervaring, als je bij een paard gaat kijken en het is HET paard voor jou dan weet je dat gelijk..
Kan er niks aan doen zo is het bij mij gegaan.
Heb ook bij verschillende gekeken, welliswaar geen tinkers maar een paard is een paard. Je gevoel is je gevoel.

Je zegt zelf al dat je een maatje zoekt, en ook ik hoor twijfel bij beide paardjes

Je trof de merrie op een slechte dag??Ja dat kan, maar bedenk dan wel dat ze dus van die dagen heeft, bij jou of waar ze nu staat, het zal iets zijn wat bij haar hoort.

Als je een paardje neemt wat leuk bij je past qua eisen maar je hebt er geen goeie klik mee zal het , in mijn ogen, nooit echt helemaal voor 100% okey zijn
Beetje lastig uit te leggen, maar buiten het feit dat ik lekker met hem wil kunnen rijden is mijn band met m'n paard eigenlijk nog veel belangrijker!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:12

Maar, een band kan ook groeien ;) Ik had niet echt dé klik met Jessie, maar ik heb nou wel een enorme band met haar, en zij met mij. Dat is zo gegroeid door de jaren, zij stelde zich meer en meer open naar mij, en ik naar haar.
Nou moet ik ook zeggen dat ik 14 was toen ik Jessie kreeg, dat speelt ongetwijfeld ook mee ;)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:16

Budget maakt het niet heel veel makkelijker, want 2500 euro inclusief tuig, dat zijn er niet zo veel, dus dan moet je echt geduld hebben,

succes met je zoektocht.

Een band kan groeien, maar soms ook niet, met Viane heb ik nooit een band gehad, vond het een leuk paard, die ik uit medelijden gekocht had, en de 3 jaar dat ze van mij was, heeft ze het prima gehad, en nu nog steeds want de verzorging enz wordt nog deels door ons gedaan, maar Ier daar in tegen had vrijwel direct een klik met der, en dat kan je ook aan viane goed zien.
Maar een band hebben wij nooit echt gekregen,

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 13:20

Nee klopt het budget maakt het er niet makkelijk op, dus het is echt tegen iemand aan lopen die gewoon een goed tehuis zoekt en de prijs dan minder belangrijk is. Maar 'k heb er toch al wel zo'n vijf in totaal gevonden die rond die prijs zitten.

En die slechte dag... tja, ze heeft een paar maanden stil gestaan, was nét naar een nieuwe wei gebracht dus moest haar plekje daar opnieuw in de kudde veroveren en er stond een behoorlijk imponerende hengst naar haar te lonken waardoor er accuut hengstigheid op kwam zetten.... Ik denk dat het toch wel iets is om mee te nemen dat dat niet regelmatig voorkomt zo'n situatie....

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:33

Goed idee om gewoon nog een keer op de merrie te gaan rijden. Ze spreekt je volgens mij toch aan. En desnoods nog een derde keer.
Gewoon kijken hoe het is om haar de tweede keer te zien.

Bij mijn eerste paard is de band gegroeid, die mocht ik als verzorgpaard rijden en daarna heb ik hem gekocht. Onze eerste jaren gingen ook met ups en downs, maar de band werd er alleen maar beter van.

Toen ik afgelopen zomer voor het eerst zelf een paard ging kopen vond ik dat doodeng. Ik zat ook rond jouw prijsklasse (exclusief tuig) en zocht naar een robuust, koudbloedachtig paard rond de 1.50.
Ik heb tig advertenties gekeken en weer dicht geklikt omdat de eerste foto die ik zag me al niks deed. Bij twee advertenties was het meteen; die is leuk. En een daarvan is het ook geworden; Vince. Je weet niet zeker of de klik er dan ook echt is, maar je hebt er veel voor over om te investeren, omdat je al wel bent gevallen voor het beestje.

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:09

Gewoon op je gemakje verder kijken.
Neem de tijd !!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:24

Ik had ook niet gelijk een klik met mn paard, maar we zijn enorm naar elkaar toegegroeid.
Met mijn 1e paard jhad ik een enorme klik, maar ik heb 16 jaar lopen vechten met hem, hij was veel te lastig voor mij.
Maar ja, die klik he, dus koop je hem...
Nou, om heel eerlijk te zijn, ik had hem 15 jaar geleden al moeten verkopen, dat was beter geweest voor hem, en voor mij.....

repede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:28

ik had ook niet meteen een klik met mijn paardje.
heb haar nu pas een maand maar het word met de dag sterker.

ben begonnen met ( letterlijk) uren borstelen , kletsen en in de bak los rondjes lopen....

de eerste dagen kwam ze echt niet naar me toe. en nu word ik al met luid gehinnik begroet :)

je moet idd gewoon nogens gaan kijken , en als de verkoper t er mee eens is daarna gewoon nog een keer.

heb je thuis het gevoel van : jippie we gaan weer! dan zou ik tot koop overgaan...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:39

Ik heb de advertentie van de merrie gezien, je zou het altijd kunnen proberen, ze komen over als mensen die echt een fijn plekje voor de merrie zoeken en als het niet klikt met jou mag ze terug toch? Ik zou zeggen ze is het proberen waard, erg mooie en veelzijdige merrie :j

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 17:42

Precies, dat dacht ik eigenlijk ook, ik ga nu heen voor de tweede keer ;).

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 23:25

en hoe was het nu de 2e keer?

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 07:24

Al wel een stuk beter maar werd gelijk uitgeprobeerd ;). Het is wel zeker dat er eerst even goed aan gewerkt moet worden. Zowel zij als ik zijn beiden een tijdje uit 'de roulatie' geweest en moeten er weer helemaal in komen en dat merk je gewoon duidelijk. De eigenaresse heeft er wel vertrouwen in dat dat helemaal goed gaat komen. Nu alleen nog even mezelf overtuigen haha, ben daar nogal een muts in, niet onzeker in mijn gedrag maar wel in 'of ik iets wel kan'. Maar ik mag nog wel vaker proberen dus dat lijkt me in ieder geval verstandig....

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:02

Toen ik je verhaaltje las dacht ik, hee klinkt als Roxy! En zag de foto en ja hoor Roxy! Ik heb Roxy geleased toen ze nog op de manege stond. Ik besloot al gauw een eigen tinker te willen en Roxy was toen nog vrij iel voor mij (1.80) Ik ken Roxy dus al heel wat jaartjes. Ze verdient een mooi plaatsje! Succes met het maken van een beslissing. Roxy is een leuke tinker. Wel een madam zoals je gezien hebt. Maar met rijden is ze in mijn beleving braaf, lekker voorwaarts. Ik ben geen held met rijden, maar op Roxy heb ik altijd wel durven rijden. Buitenritjes doet ze ook super! Ze is precies zoals in de advertentie staat geschreven. De verkopers zijn heel betrouwbaar. Maar je moet wel de klik hebben denk ik.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 14:46

Hé wat grappig zeg, je hebt PB ;).

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:13

Wat grappig dat je haar kent Cindy!

Mijn verhaal...
3 Jaar geleden was ik ook op zoek naar een tinker. Ik heb er een aantal bekeken en gereden, maar miste inderdaad die veelgenoemde 'klik'. Bovendien was het ook belangrijk dat mijn vriend erbij durfde, dat was nog niet zo'n paardenheld. Ik had niet veel ervaring en was dus ook op zoek naar een wat oudere, ervaren tinker. Mijn vriend en ik kregen echter de 'klik' bij een net ingereden ruin van 3 (!) jaar...
Toen hij bij huis stond kwam het uitproberen, we hebben er behoorlijk wat mee beleefd en mijn vriend was al zover dat hij hem weer op MP wilde zetten :oo . Maar de band kwam gelukkig al gauw en nu willen we allebei niet meer zonder hem! Het is echt een maatje voor ons allebei.
Je leert zo'n paardje ook kennen he, dus je voelt het op den duur ook aan als ze wat nukken zou hebben en dan kun je er direct op reageren of haar voor zijn, nog beter natuurlijk ;)

Succes met je keuze!

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:22

Wat leuk Cin...dat je Roxy herkende.
Nou,Dakota.....das voor jou wel erg fijn,kan je een hoop vragen over haar.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:27

Ja me oude leasepaardje, hihi toen nog een ukkie, nu een mooie dame! Was trouwens in 2001 voor ik Guinnes en later Spetter kocht.
Zag de advertentie al (wist ook wel dat ze ws te koop kwam) Toen dacht ik nog, oef... als ik toch veel geld had en 2 paarden kon onderhouden... Dan mocht ze bij me komen wonen hoor. Zal eens kijken of ik de oude foto's nog kan vinden van vroegah!

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 16:30

Dank jullie wel voor jullie reacties.... ;)

Weet je wat het enige is waar ik nog tegen aan loop? Het uitproberen en dan in samenhang met het karakter van het paard. Zoals Spetter/Cindy dus al zegt is het best een madam Roxy... en als ik nou volledig gezond zou zijn dan wist ik het wel en ging ik er gewoon vol tegenaan zeg maar... maar die fibromyalgie houdt me gewoon nog even tegen zeg maar... en ik vind het zo moeilijk om dat dan in te schatten... grrr.... Zowel Roxy als ik moeten weer herstarten. Zij heeft maanden stil gestaan en ik moet ook weer goed leren rijden aangezien ik ook een tijdlang niet gereden heb natuurlijk..... En dan vind ik het zo moeilijk in te schatten hoe het zal verlopen (maar goed dat weet je uiteindelijk bij geen enkel paard natuurlijk) ;).

Nu is het zo dat ik twee kruising tinker ruinen heb gezien op marktplaats en daar ga ik zoals het nu lijkt zondag ook nog even kijken (tja het blijft toch een kijk en vergelijk iets) en eens kijken hoe dat voelt....

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:34

heey dakota! druk bezig met je zoektocht zo te zien!
tja ik zou het echt niet weten, maar ik denk wel dat je de voors en tegens redelijk goed op een rijtje hebt staan!

persoonlijk geloof ik heilig in de klik, of iig het gevoel dat het wel goed gaat komen...

maar zou je met de "maars" die je hebt kunnen leven?
heb je zal maar zeggen het gevoel dat er meer voordelen zijn als nadelen?

en anders: gewoon nog lekker een paar gaan bekijken!

edit: heb volgens mij die kruisingkjes ook gezien trouwens(was al een tijdje voor je aan het kijken :o )
heb ook nog een andere leuke bonte gezien, maar die zal wel niet geschikt wezen

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:12

UItproberen zal elk paard wel doen denk ik. Maar wat al gezegd is, de klik moet er zijn. Roxy is een madam, maar wel heel braaf te rijden. 1 van de weinige paarden waar ik niet bang op ben, en dat wil wat zeggen, hahaha. Weet zeker dat als je haar eenmaal kent, ze een heerlijk veelzijdig paardje is om te hebben. Mennen, rijden, springen, alles kun je met haar. Maar je moet wel de klik hebben vind ik.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 19:05

Is ook zo hoor, elk paard zal wel uitproberen. Alhoewel elk paard dat wel weer op zijn eigen manier zal doen. En ze is inderdaad wel erg veelzijdig. Springen hou ik zelf niet zo van (ben te vaak in mijn eentje de hindernis overgekomen of zelfs er in zal ik maar zeggen... ahum). Maar mennen lijkt me in de toekomst ook wel leuk om te doen.

En Siskeh, je mag linkjes altijd naar me PB-en hoor.... ;)