Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mijn ding dat het niet logisch leek was dus niet eens heel raar.KoudbloedKim schreef:Maar waarom heeft de Connemara dan geen sokken en de Tinker wel, terwijl ze wel uit hetzelfde land komen...
_1Guusje1_ schreef:_Micha_ schreef:Lijkt me raar dat door de haren de spieren warm zouden blijven, want dan zouden ze juist erg heet worden volgens mij, en ik geloof dat het behang van een sober ras (tink ect) ook goed de warmte 'afdraagt'.
Volgensmij klinkt het wel logisch, ik heb het over vroeger niet over nu,: Want als die paarden lange/zware tochten gaan maken, en het is koud, dan moeten de spieren toch ook warm blijven als ze weer verder willen!
Ik weet het ook niet allemaal precies de meningen zijn verdeeld...

hestejente schreef:CPL?
Jaan81 schreef:Dan denk ik; zouden ze dan vanaf toen ook pas die rot CPL enze gekregen hebben?
Jaan81 schreef:Maar goed, we gaan een beetje offtopic, geloof ik.
roybrit schreef:Ik denk niet dat de sokken er zijn om de benen warm te houden, maar juist om het warmteverlies tegen te gaan.
[/quote]
ik blijf effe mee lezen over het misterieuze verhaal over de sokjes, m'n verzorg trekpaard heeft niet zo veel behang maar toch wel ietsies
_1Guusje1_ schreef:Ik had een keer gehoord dat die lange sokken echt iets was van vroeger... omdat het die trekpaarden meestal ook wat breeder zijn, en van oorsprong vaak bedoeld zijn voor lange/zware tochten dan moesten wel alle spieren warm blijven dus hadden ze vooral bij de benen een dikkere vacht nodig...
Maar ik heb ook andere verhalen gehoord, volgensmij hebben veel mensen verschillende theorien