Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hiphopje schreef:ik verbaas me dat ik hier lees dat veel haflingers in mijn ogen veel krachtvoer krijgen. Dat hoef ik die van mij echt niet te geven, die heeft aan haar hooi gras en een beetje kuil genoeg. Verder krijgt ze geregeld een beetje oud brood en wat groente en fruit. Alleen een handje brok, omdat de stalhouder het anders zielig vind dat ze niks krijgt als hij de andere paarden gaat voeren.
Photography schreef:@ marique,wat doe je allemaal met je pony? 1 kilo brok is meer dan genoeg voor een haflinger.
Toen ik met Miranda begon, reed ik haar ook 6 x in de week ook zeker een uur. L2 dressuur en M springen en ze stond toen gewoon op een halve kilo van de goedkoopste basis brok die er is.
Een haflinger is een sober ras. En heeft dus niet veel nodig. Ken zelfs 1 die al spierbevangen werd van 1 kilo basis brok en 5x licht/middel zwaar werk.
Maar weer ff back on topic
Ik rij miranda nu 6 x per week een 1/1,5 uur . (M2 en L spr)
Ze staat 24/7 buiten op de wei. Daarnaast krijgt ze nog 2 plakken hooi en over 2 keer verspreid 1 kilo sportbrok. De deur van de stal staat altijd open dus daar kan ze zo in.
Ze is een heeeeeel klein beetje aan de dikke kant, maar ach. Ik rij 3 of 4x in de week, 2 of 3u per keer, in het bos. Ze is echt superfanatiek, dus we crossen op zich best veel.