ik doe met de manen van mijn merrie helemaal niets!! Ze heeft een hele dikke bos en ziet er super uit! Ik vlecht het hoogstens als er wedstrijd is maar daarna weer snel los maken! Hoe minder ik er mee doe... de mooier het word! De manen kammen doe ik niet, hooguit met een zachte borstel!
jaaa de manen groeien!!!! beetje bij beetje maar t groeit
* even ene enthousiaste mededeling *
Jasmijnntje
Geplaatst: 30-05-09 17:15
zo 'n pyama ( zo noemde ik het ) aan in de wei tot over de nek en dan veel knoflook dat houd de vliegjes ook weg. Titri olie kan ook helpen. Mijn ex verzorgpony 'n fries had ook exceem. Bij deden we dan zo n pyama aan en op zijn hals uierzalf met knoflook en titri en oficieel spul voor exceem hierdoor had die geen jeuk meer en in de winter zelf redelijk lange manen van rond de 30 cm .
Dribbelkont
Geplaatst: 30-05-09 17:16
super zeg dat de manen beetje bij beetje groeien!!!
Suusje1972
Geplaatst: 13-06-09 18:03
Nou ik heb vandaag ook maar vlechtjes gemaakt. Black had hele mooie volle manen maar volgens mij is Victor (nieuwe jaarling) een manenknager want alles wordt steeds pieriger. Helaas krijg ik een mooie hengstenvlecht niet voor elkaar na 10 cm gaat ie al omlaag. Ik blijf oefenen. Na een week maar Cowboy Magic erin en opnieuw vlechten.
Ach zo in de zomer is het ook wel lekker cool denk ik. Ik laat z'n voorpluk trouwens wel los, helpt tegen de vliegen. Doen jullie dat ook?
Waar is Cowboy Magic dan te verkrijgen? Ik gebruik nu Canter Mane & Tail, maar zou graag ook een heel stuk langere manen willen hebben bij mijn Tinker, het is nu ook ernstig ongelijk.. dus wellicht eerst maar even recht knippen.
Er zijn hier op bokt ook een aantal mensen die cowboy magic verkopen, een ervan is van tinker dekhengt tommie o'donnel als ik het goed schrijf.
De voorpluk bij mijnt tom heb ik ook altijd in een vlecht, daar kan hij ook goed de vliegen mee wegjagen hoor! Hij wordt er juist gek van als ze los hangen
Met rijden kunnen de teugels de manen in de klit komen en afbreken als het los hangt, ik vind het in ieder geval erg irritant om ze los te hebben met rijden...
heidi1973
Geplaatst: 21-06-09 16:49
ik borstel de manen van mijn tinker elke dag en doe er ook elke dag antie klit in vlecht nooit en heb nog nooit gemerkt dat ze dunner worden of korter