[H][wb]Groot fokkende springhengst gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: [H][wb]Groot fokkende springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:03

Tijdens de hengstenshow van Nijhof vertelde men dat Zento altijd groot doorfokt. Zij hebben trouwens mooie hengsten met het Holsteins bloed.
Als het Cassini bloed je aanspreekt: Caleandro (Cassini II x Leandro x Landgraf) is onlangs toegevoegd aan hun stapel (aangekocht door Cees van den Oetelaar). Het is een jonge, grote hengst, heeft veel weg van Ramiro. Grote, sterke bewegingen aan de hand, met springen moet hij zich nog wel wat verder ontwikkelen.

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 09:09

@flyfly. Op deze merrie komt echt geen hengst van maar 1.64m. Vind ik zonde van mijn geld en er is veel kans op een kleintje.
Hoe goed de hengst ook is. Zijn moeder Jikke haalt ook de 1.65m niet.
Zento weet ik niet en ik wil wel eerst weat veulens van de hengst zien. Die Caleandro zal ik opzoeken.

de hengst van dit jaar is gekozen na het zien van diverse nakomelingen maar zet er nu een paar op een lijstje voor volgend jaar

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:36

Libbylib schreef:
"Ut liekt goed "
de nieuwe troef van Jos lansink : Guidam x Zeus x Akteur ..1.76

En hij springt machtig goed!

VieJo

Re: [H][wb]Groot fokkende springhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:34

En welke hengst is het geworden?

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 11:51

whitesnake. Grote hengst, fokt groot. Merrie is wat heet en daar past hij wel bij. Zou goed passen bij kortbenige paarden. De nakomelingen die ik heb gezien lijken goed. Sam R staat nr 1 voor volg jaar.
Daarnaast ook overleg gehad met oa hengstenhouder en diverse goede fokkers. Deze mensen vonden nadat ik een aantal hengsten had doorgegeven dit de beste keus.