Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lyonesse schreef:De lusitano/lipizaner/andalusier zijn idd ook heel passend in de beschrijving, helaas ook best duur als je ze zoekt met papieren voor het fokken, vandaar dat die afvallen.
@ Shan: De meeste zwaardere ponyrassen vallen af omdat er geen kleurvariatie in zit. Haflingers zijn allemaal vos, fjorden allemaal wildkleur, tinkers allemaal bont etc. En omdat het de bedoeling is dat er ook meegefokt gaat worden (vandaar de papieren) is wat meer kleuren pony's beschikbaar wel leuk, naast het feit dat je bij de 1 kleurige ponyrassen ook nog zit met het wel/niet toestaan van aftekeningen, stekelharigheid enz terwijl dat er in principe helemaal niet toe zou moeten doen, maar wat het fokken niet echt bevorderd. Welsh cob zou op zich kunnen, maar die dan wel een slag moderner als de standaard cob. Eigenlijk zou een new forrest perfect zijn, ware het niet dat die over het algemeen te klein zijn.
Ik zag ook nog ergens connemara staan, maar hoe makkelijk is daaraan te komen?
Je zegt het zelf al, het gaat niet ALLEEN om de kleur. Maar alles wat niet toegestaan is in de 1 kleurige ponyrassenfokkerij speelt wel mee. Bij meerkleurige pony's heb je daar geen last van. Fok je met een haf een superpony die toevallig stekelharig is, is hij meteen een stuk minder super, terwijl stekelharigheid genetisch gewoon mogelijkis zonder dat je rare dingen doet, snap je wat ik bedoel?
Lyonesse schreef:De lusitano/lipizaner/andalusier zijn idd ook heel passend in de beschrijving, helaas ook best duur als je ze zoekt met papieren voor het fokken, vandaar dat die afvallen.
@ Shan: De meeste zwaardere ponyrassen vallen af omdat er geen kleurvariatie in zit. Haflingers zijn allemaal vos, fjorden allemaal wildkleur, tinkers allemaal bont etc. En omdat het de bedoeling is dat er ook meegefokt gaat worden (vandaar de papieren) is wat meer kleuren pony's beschikbaar wel leuk, naast het feit dat je bij de 1 kleurige ponyrassen ook nog zit met het wel/niet toestaan van aftekeningen, stekelharigheid enz terwijl dat er in principe helemaal niet toe zou moeten doen, maar wat het fokken niet echt bevorderd. Welsh cob zou op zich kunnen, maar die dan wel een slag moderner als de standaard cob. Eigenlijk zou een new forrest perfect zijn, ware het niet dat die over het algemeen te klein zijn.
Evelli schreef:Lyonesse schreef:De lusitano/lipizaner/andalusier zijn idd ook heel passend in de beschrijving, helaas ook best duur als je ze zoekt met papieren voor het fokken, vandaar dat die afvallen.
Wat een ongelovelijk vooroordeel zeg! Niet alle tinkers zijn bont! Er zijn er zat die effen zijn!
Misschien iets meer verdiepen in paardenrassen en hun kenmerken voor je met zulke oordelen gaat smijten

Lyonesse schreef:Wat denk je waarom ik deze vraag stel? Er staat zelfs in de beginpost dat ik geen verstand heb van ponyrassen
Zou een effen tinker fokkerij mogelijk zijn btw? Want volgens mij hebben die net zo goed bonte genen.
Maar goed ontopic: Tinkers vind ze dus niet mooi en koopt ze dus niet, plus dat het geen model sportpony is.
moet je alleen wel uitzoeken of je merrie en de hengst die je uitzoekt alleen maar effen veulens zal geven.