Keuringsrapport, mening gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 10:11

crossmonster schreef:
Hoe oud is het keurrapport?
Als het door verkopende partij is gedaan, zou ik zelf nogmaals de foto's laten maken, beginnende bij de 2-tjes en de B-tjes ;)

Nooit vertrouwen op de mooie blauwe ogen van de verkoper als het om keuren gaat.

Het paard is 2,5 en onbeleerd. Opnieuw foto's laten maken raad je aan, maar aangezien ze prok is goedgekeurd, dus door 3 onafhankelijke dierenartsen waarvan 1 professor, bovenop dat ze ook sport is goedgekeurd snap ik niet helemaal waarom nog een keer te keuren. Het oordeel van die drie onafhankelijke dierenartsen die de verkoper niet ziet, zou niet ineens veranderen als de foto's 't zelfde zijn maar de opdrachtgever iemand anders is!
Ze is klinisch volledig goed gekeurd. En mijn eigen dierenarts waar ik nog eens met de foto's ben heen gegaan vond het er goed uitzien, hij gaf zelf ook dezelfde cijfers (zonder 't papier te zien) en zij dat prok goed gekeurd inderdaad geen hoog risico betekend.
Bij de verzekering heb je ook voordeel dat ze als sport,prok en klinisch is gekeurd.

sarabande

Re: Keuringsrapport, mening gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:18

Volgende keer even wat meer gegevens erbij zetten is makkelijker en krijg je niet zoveel fantasie als commentaar.
Overigens wanneer is de merrie geboren als ze nu 2,5 is.
Prok mag pas als ze 2,5 zijn en dat zou dan vanaf september 2008 zijn.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:47

Ze zal 3 zijn, Sarabande, ze zal vorig jaar 2 zijn geworden en dit jaar 3 worden.
Dus paard is niet 2,5.

Prokkeuring is zeker waardevol, maar niet alle foto's zitten erbij, plus de foto's zijn alweer een half jaar oud!

Dus is het zeker verstandig om nogmaals te fotograveren, en mooie is dat je het verschil dan kunt zien op de benen, mochten 1-tjes 2-tjes zijn geworden in een half jaar tijd dan weet je genoeg.

Maar ook met prok-keuring zou ik herkeuren als ik zelf dat paard zou kopen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:55

Ach als ik een merrie met prok koop, waar tegenwoordig ook de kogels bij zitten zou ik niet over laten keuren.

Op dat moment is een klinische keuring belangrijker en evt cornage

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:08

Voor zo'n jong paard zitten er wel erg veel tweetjes bij. Mijn paard had op 6-jarige leeftijd nullen enen en 1 tweetje.
Zelf zou ik zo'n jong paard met bijna allemaal tweetjes niet nemen ook al is een 2 nog niet zo heel erg fout.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:47

vniekje schreef:
Het paard is 2,5 en onbeleerd. .

Wat hebben foto's nog zin wanneer ie onder het zadel eventeel tegen valt..
Kijk maar naar de hengsten in Ermelo.. :(:)
Laat dr eerst maar eens aanrijden en kijken hoe dr rug het allemaal oppakt.
En dan foto's van de rug meenemen..Is belangrijker dan een Oc o.i.d. in het beenwerk.

vniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 00:00

Foto's zijn van maart dus nog niet zo oud en ik weet niet hoe snel jij denkt dat een paard slijt, maar in 2 maand vind je onmogelijk verschil. Zelf doe ik een medische wo studie en ik geloof dat als een paard in maart prok is goed gekeurd en klinisch zonder opmerkingen, dat er geen reden is om opnieuw te laten keuren.
@ Ceasario: Zadelmak maken wacht ik nog eventjes mee, maar ben inderdaad benieuwd hoe ze het loopwerk oppakt. Vrijlopen valt in ieder geval helemaal niet tegen.
Ik wou verder nog niet te veel info erbij zetten, al was de leeftijd wel handig geweest :p, omdat ik bezig was met de koop.