Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Elinaa schreef:is het niet zo dat versgemaaid gras sowieso heel veel fructaan bevat?
Bij ons laten ze het ingezaaide gras groeien tot ong. 10 cm en dan gaan ze het maaien. Dus dan hou je nog een klein stukje over en dan moesten we nog 10 dagen wachten. Daarna konden we dan(langzaam opbouwend) de pony's erop zetten. Ik weet niet meer 100% zeker maar dat is wat ik verstaan heb(de boer is nl. een duitser).
het kan jaren goed gaan maar al het fout gaat heb je wel een flink probleem.
capopjekop schreef:Als het chronisch is blijven ze altijd gevoelig voor hoefbevangenheid. En hoelang ze er mee lopen is verschillend. de mijne is er toch wel een half jaar zoet mee geweest voordat ze weer helemaal goed liep.
Kismo_tjuh schreef:capopjekop schreef:Als het chronisch is blijven ze altijd gevoelig voor hoefbevangenheid. En hoelang ze er mee lopen is verschillend. de mijne is er toch wel een half jaar zoet mee geweest voordat ze weer helemaal goed liep.
Jeetje, een half jaar...
Onze shet heeft het nu anderhalve week.Hij heeft het gekregen na het eten van gemaaid gras dat bij de wei neer gestort was.de volgende dag liep hij al stijf.Vanavond heeft hij de hele avond in de rijbak gelegen, en toen hij op stond kwam hij bijna niet vooruit.Ik geef het momenteel hooi en brandnetels.In brandnetels schijnen stoffen te zitten die bloedzuiverend zijn.Hij eet ze het liefste vers op, dus net geplukt.Heeft iemand ook ervaring met brandnetels?